Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av millla
Jag har (tyvärr, för min ekonomis skull) börjat snegla lite på Beco. Dom är ju bara såååå snygga. Har en Manduca som iofs är bra och ganska skön men den ser så tråkig ut och jag är inte helt förtjust i dom tjocka stoppade axelbanden.
Men jag får inte riktigt kläm på skillnaderna mellan de olika modellerna. Beco 4th, Butterfly, Butterfly II och allt vad dom heter :blahblah:
Snälla Becoproffs, kan ni förklara för mig vad det är som skiljer och vilken som "är bäst" :wink:

Om det dessutom är någon som kan jämföra Manduca och Beco så är jag jätteintresserad av det!
Jag är inget Becoproffs, men jag vet att jag älskar Beco 4th :wink: Provat Butterfly en gång och det kändes som om det mest bara var en massa spännen och inställningar... men det finns många som gillar dem också vet jag. :D
Användarens profilbild
Av millla
mari_tres skrev:Jag är inget Becoproffs, men jag vet att jag älskar Beco 4th :wink: Provat Butterfly en gång och det kändes som om det mest bara var en massa spännen och inställningar... men det finns många som gillar dem också vet jag. :D
Jaha, Butterfly är alltså ställbar på fler sätt? Eller tolkar jag fel?
Det är nämligen något jag kan tycka om Manducan, att det är spännen och remmar överallt. Men å andra sidan är det väl det som också gör den så flexibel...
Användarens profilbild
Av hcvc
Har ägt en Beco 4th generation en dag innan jag lämnade tillbaka den (just den var inte så fin... Och inte på något sätt outstanding i bärvänlighet för mig) och har en butterfly på ingång, men kan delge några skillnader ut mitt lekmannaperspektiv :wink: eftersom ingen annan svarat än.

Beco 4th generation ser ut ungefär som en Manduca dvs ett avbärarbälte, axelremmar och ett tygstycke där emellan. På Beco 4th liksom på Manduca kan man knäppa loss axelbanden och korsa dem. Vad som skiljer dem, och alla andra av bärselarna som diskuteras här på SB åt, är olika styv/ stoppad rygg, olika höjd på ryggen, tjocklek, vinkel och flexibilitet på avbärarbälte och axelremmar, möjlighet att korsa de sistnämnda, varierande mängd justeringsmöjligheter mha olika remmar här och där, utformning av huvudstöd m m :hellu: - och så utseendet då. Högst individuellt vilken som passar vem bäst, verkar det som. De flesta ergonomiska bärselar verkar bygga på detta koncept?

Beco Butterfly skiljer sig lite från de andra, har ju inte provat den än, men har förstått det som att man först sätter på selen på sig själv och sedan knäpper fast barnet, alternativt först knäpper fast barnet i selen och sedan tar den på sig. Man har alltså lite tyg mellan sig och bebis och bebis sitter fast i själva selen. Får se vad jag gillar det, för då kanske man inte kan svinga? Men kan kanske vara bättre för pappan, som aldrig skulle våga svinga... Ska bli spännande att prova iaf :D . II:an verkar vara en förbättrad version? Precis som bilar kommer i nya årsmodeller med vidareutvecklingar.
:blahblah:
Användarens profilbild
Av millla
Tack hcvc!
Jag tror att jag skulle gilla funktionen att man kan knäppa fast barnet först och sedan ta på selen på sig själv, det verkar praktiskt. Tänker att det blir mindre svettigt med ett tyg emellan sig själv och barnet åxå, när det är varmt.
Men en del verkar föredra 4th. Nyfiken på varför...

Och vad är skillanden på Butterfly I och II???
Användarens profilbild
Av hcvc
Tror inte att den lilla tygbiten kan göra så stor skillnad vad gäller värmen (?) men jag kan återkomma med min åsikt när jag provat, om du är intresserad. Brukar försöka skriva på recensionsidorna, eftersom jag själv läser dem och uppskattar dem.

Vad jag har förstått är t ex huvudstödet bättre på II:an, för fler detaljer kolla:
http://www.becobabycarrier.com/ och klicka in på "about beco".

Beco 4th bygger ju på ett väl beprövat koncept och är ganska lik de flesta andra selar i sin grundkonstruktion, medan butterfly är något helt nytt. Har man redan vant sig vid det är det nog svårt att ställa om. Butterflyn verkar knepigare tycker jag, som tycker att svinga upp på rygg och fiska upp axelremmarna sedan är smidigt.
Användarens profilbild
Av elija
blir det bättre avlastning med butterflyarna än med de andra becomodellerna? Det känns ju rent spontant så när själva axelremmarna sitter mer mot kroppen och sen sätts ryggplattan fast liksom utanpå, istället för att axelremmarna sitter i ryggplattan?Teoretiskt alltså, för mig som testat de olika modellerna med mer än ett års mellanrum... Så ni som har testat bägge efter varandra, vad säger ni om den här teorin? :D
Användarens profilbild
Av hcvc
Tveksam till om det skulle göra någon skillnad i avlastning? Handlar nog bara om vilken sele som passar just ens egen kropp bäst?

Och efter att ha provat Butterfly är jag fortsatt tveksam till om den lilla panelen mellan bärare och barn kan göra någon märkbar skillnad i att sänka värmen?
Användarens profilbild
Av millla
hcvc skrev:Tveksam till om det skulle göra någon skillnad i avlastning? Handlar nog bara om vilken sele som passar just ens egen kropp bäst?

Och efter att ha provat Butterfly är jag fortsatt tveksam till om den lilla panelen mellan bärare och barn kan göra någon märkbar skillnad i att sänka värmen?
Äh, jag tänkte bara att det blir lite mindre svettklibbigt med ett lager tyg emellan.
Användarens profilbild
Av millla
Ny fråga: Beco BWD, vad är det för sele? Jag tror mig ha koll på Butterfly och 4th, men denna har jag ingen koll på.
Upplys mig, snälla!
Användarens profilbild
Av hcvc
Kolla:
http://www.tinytots.se/Article.aspx?cat=640
så står det lite mer om BWD. Jag trodde faktiskt att BWD var före 4th, men så ser det ju inte ut när man läser där? Måste säga att det ser ut att vara ännu mer klämma-armhålan-varning på BWD än på 4th.
Användarens profilbild
Av millla
hcvc skrev:Kolla:
http://www.tinytots.se/Article.aspx?cat=640
så står det lite mer om BWD. Jag trodde faktiskt att BWD var före 4th, men så ser det ju inte ut när man läser där? Måste säga att det ser ut att vara ännu mer klämma-armhålan-varning på BWD än på 4th.
Spännande! Tack.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?