Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av doc
Nu att bebisen blev större föredrar jag att bära på rygg och då knyter jag ryggsäck. Fast ibland blir det inte som jag hade tänkt mig och tyget glider uppåt på barnets rygg så jag måste hålla sjalen med ena handen under rumpan för att hålla den på plats. :?

Vad är felet? Hur ska jag knyta så att sjalen stannar kvar under rumpan?
Användarens profilbild
Av mari_tres
Se till så att du har mycket tyg under rumpan, och att bebis sitter med rumpan lägre än knäna, så att det blir som en påse som rumpan är i. Dra åt kanterna och knyt som vanligt.
Borde funka iaf...
Av doc
mari_tres skrev:Se till så att du har mycket tyg under rumpan, och att bebis sitter med rumpan lägre än knäna, så att det blir som en påse som rumpan är i. Dra åt kanterna och knyt som vanligt.
Borde funka iaf...
Tack. Blir nogrannare med knäoch rumpa.
Användarens profilbild
Av petraokalle
En eftersläntrande tanke, om du knyter en Vrikkesikker (länkar finns på SB) så knyter du som ett omslut med båda sjaländar, känns säkrare tycker jag. Prova!
Av doc
petraokalle skrev:En eftersläntrande tanke, om du knyter en Vrikkesikker (länkar finns på SB) så knyter du som ett omslut med båda sjaländar, känns säkrare tycker jag. Prova!

kollar, tack för tipset
Användarens profilbild
Av Helma
Jag brukar dra åt och tvinna ändarna lite så att det smiter åt mer om rumpan när tyget ligger över barnet och innan jag knyter.
Av doc
Helma skrev:Jag brukar dra åt och tvinna ändarna lite så att det smiter åt mer om rumpan när tyget ligger över barnet och innan jag knyter.
det har jag aldrig gjort...
igår knöt jag omslutet kryss på ryggen och det blev mycket bättre än ryggsäcken, kändes säkrare. Vaknar flickan kommer att testa vrikkesikker (betyder det nåt?)
Av doc
doc skrev:
Helma skrev:Jag brukar dra åt och tvinna ändarna lite så att det smiter åt mer om rumpan när tyget ligger över barnet och innan jag knyter.
igår knöt jag omslutet kryss på ryggen och det blev mycket bättre än ryggsäcken, kändes säkrare. Vaknar flickan kommer att testa vrikkesikker (betyder det nåt?)
toppenknytning!
Användarens profilbild
Av Scharlott
doc skrev:
doc skrev:
toppenknytning!
Håller med om att vrikkesikker är en toppenknytning. Vrikkesikker är norska och betyder "sprattelsäker" 8)
Av doc
Scharlott skrev:
doc skrev:
doc skrev:
toppenknytning!
Håller med om att vrikkesikker är en toppenknytning. Vrikkesikker är norska och betyder "sprattelsäker" 8)
Tackar för den grammatiska hjälpen! :)
Anade att det var norska men var inte säker på det.
ENda problemet med knytningen är att när dottern somnar kommer huvudet att hänga så konstigt....fast det gör det alltid oavsett hur än jag knyter. Försöker fixa med en vanlig sjal men inte alltid lyckas... :oops:
Användarens profilbild
Av petraokalle
Nej, det där med hängande huvud när de somnar är verkligen klurigt :hmm: Jag har provat att ta en liten scarf och liksom lägga bakom huvudet och knyta varje ända in i sjalen (behöver ju inte vara så hårt, huvet väger ju inte så mycket :wink: Det funkar faktiskt rätt bra!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?