Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Lenaskeå
Idag fick jag henne, Action baby carrier LARISSA :D

Lovade att jag skulle skriva vad jag tycker om den så jag gör det här.. Det är en mycket enkel & nätt sele, ryggstödet tror jag är tunnare än Angelpack & midjebandet är skönare vaderat. Axelbanden är super, avlastar jättebra. Helmer & jag stortrivs i den än så länge. Har inte provar huvudstödet så mycket, men jag gillar det. Bättre än APLX.

Bild
Användarens profilbild
Av hcvc
Spännande. Älskar recensioner! Att huvudstödet alltid är tillgängligt är ett stort plus vid oväntad sömn på ryggen. Verkar huvudstödet bra förresten? Går det att tajta till axelbanden bra?
Användarens profilbild
Av Be-Linda
Grattis!

Vad roligt att du blev nöjd med den! Kan du alltså rekommendera en Action baby carrier? :D
Av Lenaskeå
Be-Linda skrev:Grattis!

Vad roligt att du blev nöjd med den! Kan du alltså rekommendera en Action baby carrier? :D
Ja absolut! Ska bära mer med den imorgon & testa huvudstödet mer
Av Lenaskeå
En kompis var hit & provade selen idag, men hon blev inte lika förtjust i den som jag. Hon tycker att den var lite smal, axelbanden satt inge bra på henne. Ska se om jag kan få henne att skriva vad hon tyckte här... :lol:
Användarens profilbild
Av zink
cinclus skrev:Lenaskeå vad mig kommentera efter att ha snabbtestat den i afton (och det klart att vi gör efter att ha fått en delikat middag i trevligt sällskap, nybakta kanelbullar samt krossat en av hennes ljuslyktor... :oops: ) - för oss funkade den nämligen inte så bra...!

Sonen är dock 1½ år och över 80 cm lång nu och jag inte lång (normallängd) men alldeles för tjock just nu. Det som kändes - och syntes - var att banden under armarna skar in i gäddhänget liksom?

Jag har bara burit med Patapum och då företrädesvis Baby, det är krångligt med remmarna på Toddlern. Och en Ergo igjol höst ett kortare tag. Inte testat så många selar alltså. Förutom några av de som passerat Lenaskeå vilket förvisso är många det ;-)

En anna sak var att spännfunktionen för dessa remmar var "baklänges", inte som på Patapum och de ryggsäckar jag haft - man ska dra uppåt. Och den kraften man har på det viset är ju mkt svagare så?

Men i övrigt så var den avskalad och lätt (som en Patapum).

Midjebältets smidighet kan dock vara ett problem när man är tjock, det skär in i hullet. Gillar Patapumens otympligare samt skålade bättre i det fallet.
Senast redigerad av zink den fre okt 03, 2008 21:56, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av diddeldi
åh vad roligt att ni kommer med era åsikter efter att ha provat :D . det är ju så himla olika vad man föredrar i en sele, men den här är bra för dem som gillar en smidig avskalad sele tycker jag. och det där med remmarna, det är en fördel om man bär på ryggen att de går åt det hållet :wink: . men det är alltid svårt att lära om också om man är van vid en viss typ sen innan.
Av Lenaskeå
cinclus skrev:
cinclus skrev:Lenaskeå vad mig kommentera efter att ha snabbtestat den i afton (och det klart att vi gör efter att ha fått en delikat middag i trevligt sällskap, nybakta kanelbullar samt krossat en av hennes ljuslyktor... :oops: ) - för oss funkade den nämligen inte så bra...!

Sonen är dock 1½ år och över 80 cm lång nu och jag inte lång (normallängd) men alldeles för tjock just nu. Det som kändes - och syntes - var att banden under armarna skar in i gäddhänget liksom?

Jag har bara burit med Patapum och då företrädesvis Baby, det är krångligt med remmarna på Toddlern. Och en Ergo igjol höst ett kortare tag. Inte testat så många selar alltså. Förutom några av de som passerat Lenaskeå vilket förvisso är många det ;-)

En anna sak var att spännfunktionen för dessa remmar var "baklänges", inte som på Patapum och de ryggsäckar jag haft - man ska dra uppåt. Och den kraften man har på det viset är ju mkt svagare så?

Men i övrigt så var den avskalad och lätt (som en Patapum).

Midjebältets smidighet kan dock vara ett problem när man är tjock, det skär in i hullet. Gillar Patapumens otympligare samt skålade bättre i det fallet.
Men Vidar såg ut att trivas tycker jag! Trots en snorig näsa & en skrämmande dammsugare!! :wink: :lol:
Användarens profilbild
Av zink
Lenaskeå skrev:Men Vidar såg ut att trivas tycker jag! Trots en snorig näsa & en skrämmande dammsugare!! :wink: :lol:
Tror jag det - han var jättelycklig över minnet av det härliga ljudet som uppstår när man säpper en glaslykta fårn hög höjd... :roll:

Nå, det bådar i a f gott! Att han är näjd, ska börja träna ofta och lite med det jag har (Patapum och gås) på ryggen ist f långpass som aldrig blir av och han aldrig haft tålamod till...

Men det krävs dock att bärande jag trivs också - det måste gå snabbt att få upp och ner, mor och son har ungefär lika "bra" tålamod när det gäller sådant ;-) Men Duplo kan vi bygga med i timmar.
Användarens profilbild
Av zink
diddeldi skrev:åh vad roligt att ni kommer med era åsikter efter att ha provat :D . det är ju så himla olika vad man föredrar i en sele,
Onekligen! Vissa saker kan man ha samam åsikter om p g a kroppsform, kort/lång, tjock/smal o s v . I mitt fall midjebätet t ex som gav en "kasslereffekt" på mig...
diddeldi skrev: men den här är bra för dem som gillar en smidig avskalad sele tycker jag.
Precis, det var den verkligen! Det var därför vi bytte vår första sele Ergo (tja, vi började ju som så många andra med BabyBjörn då innan vi gick över till tyngre droger) mot en Patapum. Inget tyg i onödan, smidigare vaddering på remmarna.
diddeldi skrev:och det där med remmarna, det är en fördel om man bär på ryggen att de går åt det hållet :wink: .
:duh: Tänkte inte på det!

Fast det var ju på ryggen jag bar nu när jag tänker efter - och det var då det var bakvänt för mig - alltså jag skulle dra dem uppåt, inte neråt. :hmm: Eller minns jag så fel?

Det var i a f rejäla spänenn att få grepp om!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?