Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av petraokalle
Jag har äntligen fått till det med ryggknytning :D Främst har jag gillat ryggomslut och Vrikkesikker! I förra veckan var sjalen en räddare i nöden kan jag säga, eftersom jag var ensam barnvakt hela veckan för systerdottern 9 mån samt våra egna två 2,5 år och 6 mån. Nu gick det (åtminstone till nöds) att bära allihop på en gång!

Nåväl, till min fråga. Jag undrar hur ni gör på vintrarna? Är bärjacka eller poncho enda alternativen, eller funkar det över huvud taget att bära med ytterkläder på lillkisen och att bära utanpå min egen jacka? Vad tycker ni?
Av doc
Hittills använde jag bärjackan när lillan åkte på rygg. Har inte testat att ha barnet på rygg i sina ytterkläder. Enda problemet med bärjackan att jag fortfarande inte kan ta på mig själv... :roll:
Användarens profilbild
Av jag71
Jag har haft in stora jacka över både mig och skrut. Funkade fins. Han hade sina vanliga innekläder, varma tossor och så en mjukskinnmöss på huvudet och en liten halsduk. Mer behödes inte. Sjalen var ju runt hela honom och så min tjocka jacka över det.
Användarens profilbild
Av Johanna W
Jag bär med ytterkläder på oss båda, sonen är ute när jag hämtar på dagis så jag sätter upp honom direkt. Sjalen är ju flexibel (bara den är tillräckligt lång), sele kan vara svårare om man inte har mycket storleksmån i vanliga fall.
Användarens profilbild
Av petraokalle
Vad skönt att höra! Då kanske jag inte behöver köpa en bärjacka det första jag gör, de är ju rätt dyra tycker jag. Å så kan jag fortsätta att träna ryggbärning även i vinter :vågen:
Användarens profilbild
Av Scharlott
Så länge de är så pass små som din yngsta har jag burit under jackan vintertid. När de sedan kan gå själv och vill upp och ner mera har de fått ha overall och blivit burna på ryggen (säg från 1-1,5 års ålder). Om man skall ha bärjacka, poncho, bärväst eller bärskydd är en smakfråga :wink: 8)
Användarens profilbild
Av zero.sara
Har burit med ytterkläder på båda, under bärskydd på magen och med poncho på ryggen. Allt funkar :)
Användarens profilbild
Av Bara_jag
petraokalle skrev: Vrikkesikker!
Vad är detta för knyt, har läst "namnet" här två gånger... men hittar ingen beskrivning på det någonstans??? :hmm:

Nyfiken
Användarens profilbild
Av Scharlott
Bara_jag skrev:
petraokalle skrev: Vrikkesikker!
Vad är detta för knyt, har läst "namnet" här två gånger... men hittar ingen beskrivning på det någonstans??? :hmm:

Nyfiken
Vrikkesikker är en stadig ryggknytning som är perfekt om man vill bära barnet högt upp på ryggen och inte tycker att vanlig ryggsäcksknytning är tillräckligt avlastande 8)

Här finns en video där vrikkesikker visas med en lila Ellevill Zara »
Användarens profilbild
Av petraokalle
Kolla denna länk! http://www.youtube.com/watch?v=UltU9nCoWC4
Min favvoknytning är det nog, ffa för att man slipper knyt runt magen. Man känner sig mycket rörlig tycker jag, samtidigt säker på att ungen inte ska ramla ner... :tumsup:
Användarens profilbild
Av petraokalle
Hihi, här var samma länk med bara två minuter emellan...
Användarens profilbild
Av Bara_jag
Ååååå, tack båda två :mrgreen:
Det ser ju jättebra ut. Känns som något jag skulle gilla, barnet sitter högt upp och kan se över axeln :D och det ser inte ut som att hon skulle kunna kasta sig bakåt och "öppna" sjalen. Jag ska testa på min kompis dotter :mrgreen:
Användarens profilbild
Av Mia
Intressant med en ny knytning!

Maste damma av sjalarna lite... Jag har varit inne pa selar har ett tag nu. Forr var jag bara hardcoresjalare :lol:

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?