Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Filantra
Lillis är nu snart 4 månader och vi bär i älsklingssjalen moby wrap ännu. Men den är varm och tjock och jag har sett en sino för bara 300 kr. Men den är väl väsentligt tunnare och svajigare än mobyn eller? Är lillis för tung snrt för en sino tror ni?

Är 300 ett bra pris för en sino? Hur blir de efter en tids användning? Fula och noppiga eller håller de sig väl?
Användarens profilbild
Av jazoo
Filantra skrev:Lillis är nu snart 4 månader och vi bär i älsklingssjalen moby wrap ännu. Men den är varm och tjock och jag har sett en sino för bara 300 kr. Men den är väl väsentligt tunnare och svajigare än mobyn eller? Är lillis för tung snrt för en sino tror ni?

Är 300 ett bra pris för en sino? Hur blir de efter en tids användning? Fula och noppiga eller håller de sig väl?
Jag tycker att 300 är ett väldigt bra pris på en Sino (om den är i bra skick vill säga). Jag köpte en Sino när Alice var några veckor grammal, och den användes dagligen i 4-5 månader och relativt mycket i några månader till efter det. Sen har den varit utlånad i några omgångar dessutom, men den är verkligen inte noppig eller ful. Så jag tycker att Sinon håller sig väldigt bra.

Om den är svajig är svårt att svara på, det beror ju helt på hur stort/tungt barn du har. Jag tycker att den var perfekt till nyföding, och för mysbärning även senare. Jag började dock komplettera med vävd sjal runt 4-5 månader.

Svårt att råda dig, men är du sugen så testa. Jag skulle tro att det inte är så svårt att sälja av en beggad Sino här om du inte skulle bli nöjd. Och som sagt, 300 är ett bra pris.
Användarens profilbild
Av Myrten
Jag började använda vävd sjal redan när Lova var drygt två månader. Från början använde vi Sinon, som vi har strotrivts med, men den skulle definitvit vara för svajig nu. Lova väger idag drygt 6 kg och är snart fyra månader. Men det är väl som vanligt en smaksak, jag skulle ha satsat mina 300 kr (+ lite till) på en vävd sjal istället.

Om du är ute efter en tunn sjal skulle jag rekommendera en Gås (Calin Bleu Gauze). Vi har en skrynklig olivGås som är helt fantastisk.
Användarens profilbild
Av Annika E
Jag köpte en sino till lilla när hon var 1 månad ungefär, men använde den inte mycket alls, då jag inte gillade svajjet. Jag säger som ovanstående: jag skulle satsa på en gås. :)
Användarens profilbild
Av Filantra
En gås, jasså det säger ni... hmm.. får väl fundera lite då. Ingen mer vävd här, har redan vad vi behöver av det slaget, utom möjligen en easy då för att lyxa till det med sista barnet (blir inga fler säger maken... :cry: )

Hurpass stretchig är en gås då? Jag vill ha en tunn sjal med hög mysfaktor, som komplement till de bärdon jag redan har. Får väl reka lite på gässen nu då..!
Användarens profilbild
Av Myrten
Filantra skrev:En gås, jasså det säger ni... hmm.. får väl fundera lite då. Ingen mer vävd här, har redan vad vi behöver av det slaget, utom möjligen en easy då för att lyxa till det med sista barnet (blir inga fler säger maken... :cry: )

Hurpass stretchig är en gås då? Jag vill ha en tunn sjal med hög mysfaktor, som komplement till de bärdon jag redan har. Får väl reka lite på gässen nu då..!
Jaha, jag förstod inte att du redan hade vävda sjalar! Jag har som sagt en skrynklig gås men har haft en oskrynklig hemma och vänt. Den som inte var skrynklig upplevde jag som mjukare än den skrynkliga, möjligtvis att den skrynkligare är något stretchigare, men det vet i 17 egentligen. Jag valde den skrynkliga för skrynklornas skull! :D

De sjalar jag upplever som mest lik Sinon, men vävda, är oskrynklig Gås och Easy. Gåsen är tunnare och Easyn tjockare.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?