Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av glis
Jag älskar min Manduca! Sedan jag lärde mig svinga upp kisen och slipper vrida är det dessutom jättelätt (istället för bara lätt) att få upp honom. Men det känns som fusk, och så är den ju inte så fin som sjalarna är...
Med tanke på vad man får för komentarer så känns det som om sele är lättare för folk att acceptera, men är det bra? Skall inte jag som är ganska okänslig för folks tyckanden ta lite av smällen från dem som kommer efter?

Jaja, nu börjar jag i alla fall lära mig ryggsäcksknytning lite halvdant, bra att kunna när man bara skall in i andra huset och hänga tvätt eller så.
Användarens profilbild
Av Helma
Tycker inte det är fusk, man väljer vad man för tillfället har till hands eller vad som passar till situationen. :D
Användarens profilbild
Av zero.sara
Helma skrev:Tycker inte det är fusk, man väljer vad man för tillfället har till hands eller vad som passar till situationen. :D
:iagree:
Användarens profilbild
Av Din mamma
Det känns som lite fusk tycker jag med... alltså när jag själv bär i sele :hellu:

Jag skulle så gärna vilja lära mig att knyta sjal snabbt och bra och fint så att det skulle kännas lika enkelt som att bära i manducan, men det bara blir inte så :(
Användarens profilbild
Av zingo
zero.sara skrev:
Helma skrev:Tycker inte det är fusk, man väljer vad man för tillfället har till hands eller vad som passar till situationen. :D
:iagree:
:iagree: tycker jag med!
Användarens profilbild
Av April
Jag använde bara sjal den första tiden, samt för "hemmamys". När Ines blev en 7-8 månader, tyckte jag det var mycket smidigare med sele, när vi skulle någonstans. Ines var rättså rörlig och vill hela tiden ner - så då var det smidigt med sele, tyckte jag :-D

Kram
Av puh
Inte fusk - anpassning efter behov & situation! :D

Jag använder sjal när jag vet att jag ska bära länge, Becon när jag ska bära kortare stunder. Men ju vanare jag blir med tibetansk ryggsäck desto oftade väljer jag det. Just nu sover S på ryggen, hon hade svårt att slappna av i sängen (precis lärt sig sitta upp & krypa - svårt att vara stilla då) så jag slängde upp henne på ryggen och 2 min senare så sov hon :heart: Snart kan jag lägga ner henne i sängen med den varma sjalen om sig och så sover hon tryggt vidare!
Av Löv
Vadå fusk??? :hmm:

Det viktigaste är väl närheten som barnet får, inte vilket bärdon som används? Till och med en baby björn är bättre än ingenting... ;-)

Jag lyckades sällan med ryggknytning när dottern var liten, så hon satt i ergon istället. Perfekt! Får väl se om jag lyckas knyta upp lillebror på ryggen... Än är han lite för liten...
Användarens profilbild
Av Bollen
Häromdagen förstod jag verkligen charmen med sele!

Skulle till tandläkaren med dottern och det regnade jättemycket ute så att knyta sjal på parkeringen var ingen höjdare. Manducan fungerade jättebra, var snabb att få på och hon satt tryggt och bra i den även under tandläkarundersökningen (hon hade slagit i en framtand).

Sjal är allra bäst vad gäller avlastning och mys, så det använder jag bara hemma och på långpromenad. Men in i affärer etc, och för ryggbärande hemma är sele jättebra!
Användarens profilbild
Av Isanna
Både sele och sjal har ju sina fördelar och nackdelar. Själv är jag en sjalmännikska ut i fingerspetsarna, men det är bara för att selar inte passar mig lika bra som sjalar gör. Selar är busenkla och numera ruggigt snygga också!
Användarens profilbild
Av sabe
Jag önskar att jag gillade sjal (de är ju så fina och jag har idéer om vilka jag skulle vilja ha om vi använde sjal), men vi har inte vant oss vid det från början. Dottern är skeptisk och jag klarar inte av att knyta bra när hon är ledsen för att hon inte förstår var jag gör :(

Det kanske skulle kunna gå att vänja henne jobbar lite på det vad det gäller Mei Taien, men jag tänker också att hon kanske snart inte vill bli buren lika mycket som nu.

Så bortsett från ringsjal så lyckas vi inget vidare med sjal. Jag tänker att om vi får ett till barn så ska jag satsa mer på sjal från början.

Kanske är det lite fegt också jag tycker att det är läskigt att svinga upp henne på ryggen. :oops: Med selen kör jag alltid en fegis variant :oops:
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?