Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Diglet
Vad är det? Har läst så mycket om denna söm?! Jag har en gammal maskin, kanske inteden finns där.
Av sjaltokan
Du får säkert bättre svar, men som jag fattat det är det en speciell symaskin som syr sådan där söm som man kan se på insidan av kläder med stretch i.

typ sådan här

Bild
Användarens profilbild
Av lingonben
En söm som syr ihop och kastar om kanten samtidigt, typ... Som det brukar vara på köpes-kläder. Sys med overlock-maskin. Men det brukar väl finnas liknande sömmar som kallas overlock-söm på moderna maskiner. Min gamla har bara raksöm och sick-sack. Men overlock/trikå-söm ska väl se ut så här typ:_/_/_/_/_/_/_

Tja, det var kanske inte ett toppensvar... Hoppas du blev klokare... ? :roll: :wink:
Användarens profilbild
Av Diglet
ok, jag förstår. då har min maskin i nte det. men men det går väl att få till ett par byxor ändå.

tack för svaren!
Användarens profilbild
Av lingonben
lisalisa skrev:ok, jag förstår. då har min maskin i nte det. men men det går väl att få till ett par byxor ändå.

tack för svaren!
Det funkar utmärkt att sy med liten sick-sack i trikå. Så det går nog fint att få till ett par byxor på din maskin! :)

Glöm inte att vi gärna vill se bild på allt som sys! :wink:

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?