Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ellen och jag
Hej! Till min stora glädje har jag fått plats på babysim! De tycker man ska ta bilbarnstolen ner till bassängen, eftersom man går för en hal trappa innan man kommer till bassängområdet. Vårt abayskydd är tungt, dessutom går jag till badet.

Tänkte en ringsjal vore perfekt, har aldrig burit i en, men de verkar smidiga och Ellen ät sju månader när babysimmet börjar, så hon är ju stadig i rygg och nacke.

Någon som har erfarenheter av Taylormade vattensjal, eller de går med vilken sjal som helst?! Vi ska ju inte duscha i den, utan bara transpoertera oss nerför en trappa!

Emma
Användarens profilbild
Av mari_tres
Ska ni inte duscha med den så bborde det ju gå med gilken som hellst tycker jag. Vattensjal kan ju vara praktiskt i eftersom den torkar snabbt (om du ska bära blött barn uppför trappen också tänkte jag :wink: ) men det gör ju tex en rebozo ringsjal också.
Användarens profilbild
Av Ellen och jag
Jag är noivs på ringsjalar. Men nej, jag ska ju inte duscha med Ellen i. Ohygieniskt tror jag de skulle kalla det ;)
Så det är den där korta sträckan mellan bassäng och dusch det gäller. Och en blöt baby kan jag ju torka av innan den glider ner i sjalen!

Någon mer, behöver inte bara vara erfarenheter kring babysim, utan mer allmänt om ringsjalar!
Av eamane
Jag har en vattenringsjal som jag använde mkt de första perioderna på babysim, även i duschen och en del i somras på stranden. Funkade utmärkt tyckte jag! Nu funkar inte ringsjal så bra längre men jag tror det kommer fungera igen bara jag blir av med magen :wink:
Användarens profilbild
Av zero.sara
Vattenringsjal funkar utmärkt båda att bära i badhuset, i bassängen och duschen tycker jag :)
Användarens profilbild
Av Bara_jag
Oj, sju månader... vad har dom för nedre och övre åldersgräns på ditt sim?
Användarens profilbild
Av zero.sara
Jag har en hemsydd. Gjord av matrialsats från bäranära :)
Användarens profilbild
Av diddeldi
Ellen och jag skrev:Jag är noivs på ringsjalar. Men nej, jag ska ju inte duscha med Ellen i. Ohygieniskt tror jag de skulle kalla det ;)
Så det är den där korta sträckan mellan bassäng och dusch det gäller. Och en blöt baby kan jag ju torka av innan den glider ner i sjalen!

Någon mer, behöver inte bara vara erfarenheter kring babysim, utan mer allmänt om ringsjalar!
varför skulle det vara ohygieniskt att duscha med barnet i sjalen? :hmm:
Användarens profilbild
Av Ellen och jag
diddeldi skrev:
Ellen och jag skrev:Jag är noivs på ringsjalar. Men nej, jag ska ju inte duscha med Ellen i. Ohygieniskt tror jag de skulle kalla det ;)

varför skulle det vara ohygieniskt att duscha med barnet i sjalen? :hmm:

Det är inte min åsikt, det är nog mer badhusets. De är supernoga med att man tvättar av sig utan badkläder innan man hoppar i. Känns sådär, för de har som skötbord med dusch, och Ellen är av modell rörlig bebis. Känns mest olustigt att lägg henne där... Och jag är modell klumpig mamma. Ser nästan hur hon glider och far rakt ner i golvet..
Bara_jag skrev:Oj, sju månader... vad har dom för nedre och övre åldersgräns på ditt sim?
3-8 månader tror jag det låg på. Men jag tror inte det blir några problem, hoppas inte aillfall!!
Användarens profilbild
Av Ebboba
Ellen och jag skrev:
Det är inte min åsikt, det är nog mer badhusets. De är supernoga med att man tvättar av sig utan badkläder innan man hoppar i. Känns sådär, för de har som skötbord med dusch, och Ellen är av modell rörlig bebis. Känns mest olustigt att lägg henne där... Och jag är modell klumpig mamma. Ser nästan hur hon glider och far rakt ner i golvet..
Vad olika det kan vara. På vårt babysim får vi absolut inte duscha bebisarna före simmet för att de riskerar att bli kalla, men vi själva måste duscha utan badkläder.
Det är en på mitt babysim som har vattenringsjal som hon använder när hon duschar med bebisen också, det verkar supersmidigt! Hon är alltid klar först. Jag är lite avundsjuk, men vi ska inte fortsätta med babysimmet så ingen vattenringsjal för mig.
Användarens profilbild
Av Bara_jag
Dorislina skrev:
Bara_jag skrev:Oj, sju månader... vad har dom för nedre och övre åldersgräns på ditt sim?
På vår lokala simklubb här kan man börja på babysim ändå upp till 3 år.(jo dom kallar det babysim fast barnen inte är bebisar längre. Efter det kommer minisim osv) Det hänger bara på vilken metod man använder till de äldre barnen. Så 7 månader ska inte vara några problem men man måste kanske hantera det barnet annorlunda än bebisarna som är 3 månader.
Jo det var precis det jag tänkte på... att man inte ska hantera en 7 månaders på samma sätt som en liten baby i vattnet, speciellt då det kommer till dyk. Är dom 7 får man vara lite extra observant i början eftersom den egna slutnings reflexen i vissa fall börjar försvinna redan vid 5-6 månaders ålder. Jag skulle inte börja dyka med en 5 månaders och uppåt på samma sätt som en liten baby. Dom måste sakta lära sig sluta sina andningsvägar vid dyk, babyn gör det på reflex. Har gått en babysim instruktörs kurs, även om det nu var 7 år sen, så måste det väl vara samma som gäller än. :hmm:
Vi rekommenderade iallafall på den tiden föräldrar att starta så tidigt som möjligt, man fick om man ville komma på ett första besök vid bassängen redan vid 6 veckors ålder, utan att bada då, för att babyn skulle bekanta sig med ljudet, lukten och miljön. Sen veckan efter plaska lite grann i en 5 min ungefär och 3 besöket fick dom bada en 15-20 min, beroende på vad dom orkade. Sen efter denna "inskolning" fick dom va mé på riktigt och börja dyka och så.
Självklart hade vi också äldre barn, men inte ofta och dom hanterade man som sagt var på ett annat sätt.
Det är ju självklart olika på olika ställen och det kan ju ha kommit nya rekommendationer, men så fick jag lära mig iallafall :D
Vill inte skrämmas på något sätt, man kan självklart börja senare också, men vara lite extra observant och ta det sakta.
Åååå, hoppas jag inte avskräckt dig bara... babysim är underbart :mrgreen:

Och alla kära babysim föräldrar... fortsätt att bada med babyn efter kursen, vitsen med att gå en kurs är ju att man ska använda sig av det man lärt sig sen :app:
Användarens profilbild
Av Ellen och jag
Klart vi ska fortsätta!!

Det är därför vi går, för att jag äslkar att bada, sambon med. Känns tryggt att introducera vatten under någon annans ledning! Bada i balja hemma och bassäng är stor skillnad!

Ska bli så spännande, har takat nej till anda aktiviteter just för att kunna gå på babysim(tror inte bebisar behöver så mycket annat än sina föräldrar i början!)

Vad ska de ha om lilla rumpan? Såg att huggies hade badblöjor, men det verkar klumpigt?
Användarens profilbild
Av Scharlott
Ellen och jag skrev:Vad ska de ha om lilla rumpan? Såg att huggies hade badblöjor, men det verkar klumpigt?
På vårt babysim har de som krav att man skall ha speciella babybadbyxor, och de säljer t.o.m. sådana i badkassan. Annars finns det att köpa på nätet, t.ex. Imse Vimse har.
Användarens profilbild
Av Netta
Vi använder Huggies. De funkar jättebra. De tar inte in vatten så de ät tunna och smidiga hela tiden. Vi kommer att ett par babysimsbyxor nu när vi använt upp paketet, tror jag. Men börja med Huggies så hinner man spana lite vad andra har och bestämma vad man själv vill ha. :D
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?