Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av doddit
Jag härmas lite :wink: Tänkte att ni kunde hjälpa mig att hitta på något bra namn att skriva på namnlapparna.

Lite bakgrundsfakta om mig:
Jag heter Charlotte, men jag kallas för Charlie av många. Mina barn heter Anton och Minja. Anton kallas ibland för Plankton. Minja betyder liten ninja eller mini ninja. Efternamnen är vanliga -son. Vi bor på en gård som heter Skalmsta.
Jag syr mest barnkläder, men vill gärna att namnet ska funka till vuxna också.

Kom med förslag. Ni får gärna ställa frågor också :)
Minja tycker jag var fint :D Funkar väl för både och? :)
Kleopatrina skrev:Minja tycker jag var fint :D Funkar väl för både och? :)
Jo, jag tycker också det är fint, men det känns lite konstigt att bara ha ett barns namn...
lillstrumpa skrev:Minton, passar för båda barnen och låter coolt för sig självt också.
Det var ett bra föslag. Båda barnen får vara med och det låter inte för barnsligt. Ska fundera på den ett tag :)
Stream skrev:Varför inte doddit?
Det känns inte helt rätt... Jag är nog inte helt nöjd med namnet även om det är jag.
glis skrev:Skalmsta, självklart.
Det är så svårt att veta hur andra ser på det namnet. Det var därför jag tog med det. För mig är det en plats och lite svårt att tänka om till ett märke.
Användarens profilbild
Av glis
doddit skrev:
glis skrev:Skalmsta, självklart.
Det är så svårt att veta hur andra ser på det namnet. Det var därför jag tog med det. För mig är det en plats och lite svårt att tänka om till ett märke.
Jag förstår men tror att du vänjer dig. Jag har själv flyttat ut i skogen och håller på att vänja mig vid hur gårdsnamnen används när man presenterar sig och så. Dessutom kryllar det ju av firmor som har gårdsnamnen i firmanamnet och det gillar jag. Min man driver tex företaget Dalabäckens teknik AB där Dalabäcken är vår "gård" som historiskt sett bara är ett par torp.

Själv märker jag mina hemsydda barnkläder med mina egna gamla namnband. Förmanet viker jag och syr fast i sidsömen, efternamnet får inte vara med, det blir för stor lapp då... Men jag är sugen på att ta makens gamla namnband och använda Dalabäcken från dem på samma sätt.

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?