Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av odif
Har hittat en sida från Nya Zeeland där de säljer kam-pressar, men också har sammanställt en lista på folk som kan hjälpa en med "snap service", dvs tryckknappsservice. http://www.tinyurl.se/csu1kv

Gillar idéen, för jag kan bara inte motivera priset på en kam-press. Finns det någon där ute som kan tänka sig att hjälpa mig att knappa blöjor?
Användarens profilbild
Av Shuna76
Smart idè förresten! Jag fick hjälp av Frida här på SB innan jag köpt min egen press. Kke kan vi som har press & känner att vi har tid & ork hjälpa dem som behöver ha saker knappade, men inte vill/har råd att köpa en egen? Jag hjälper som sagt gärna till, men har inte möjlighet att knappa & skicka med vändande post utan behöver lite tid. :)
Användarens profilbild
Av odif
Hur funkar det när man ska knappa tygblöjor? Brukar man sy någonting innan man sätter fast knapparna? Eller klipper man bara ut tyget, sätter fast knapparna och sen syr ihop blöjan?
Av Enid
odif skrev:Hur funkar det när man ska knappa tygblöjor? Brukar man sy någonting innan man sätter fast knapparna? Eller klipper man bara ut tyget, sätter fast knapparna och sen syr ihop blöjan?
Nu har jag inte sytt just blöjor och knappat men jag gissar att det är som med andra plag att man syr klart allting och sen sätter i knapparna sist. Ofta behöver man förstärkning med ett annat tyg på baksidan (tex en bit fleece) just där knapparna ska sitta för att inte riskera att knapparna går igenom tyget.
Användarens profilbild
Av Shuna76
Jag syr ihop halva blöjan & syr dit resårer, men lämnar öppet baktill + på sidan på blöjan för att det ska gå enklare att knappa. Nu syr jag en sidoknäppt modell där större delen av knapparna sitter baktill på blöjan. Syr man en variant som knäpps på magen, kan man lämna öppet där. Precis som Liten Vus säger så måste man förstärka knapparna där det är enkelt tyg.
Användarens profilbild
Av LisaMarie
Jag kan också ställa upp och knappa.

Jag sätter i knapparna på de bakre flärparna först, sedan syr jag ihop blöjan och sist knappar jag i knapparna på de främre flärparna. Jag gör enligt den här instruktionen: Baby Heavens sidknäppta pockets

Jag kan tänka mig att antingen knappa med medskickade knappar, eller med mina egna mot att man betalar för dem. Jag har just nu knappar i strl 20 hemma i alla färger och i strl 16 har jag svarta och vita. Ska vi komma överens om ett regelverk av något slag så att det blir lika vart man än vänder sig, eller är det onödigt?
Användarens profilbild
Av Shuna76
regelverk tycker inte jag är nödvändigt, men vill ni andra ha det så är det ok med mig. Angående i vilken ordning man knappar & syr..Om man knappar, syr & sen knappar resten funkar det ju bra...så länge man har en egen press alt. bor nära nån där man kan låna en press. Ska man skicka för knappning får man nog sy, skicka iväg för knappning & sen sy färdigt när blöjan kommit åter :)
Användarens profilbild
Av korell
Åhhhh, perfekt!

Jag ska precis till att sy lite formsydda blöjor och skulle verkligen vilja ha hjälp med att knappa dem :D
Användarens profilbild
Av äpple
Jag kan också ställa upp och knappa. Jag har en KAM-press numera. Beställde från samma ställe som Shuna76 och LisaMarie :-) Jag har inte hunnit använda den så mycket ännu, men det lilla jag knappat har blivit bra.
Användarens profilbild
Av sofiaengvall
Hej! :)

Jag tänkte lägga upp en svensk lista med "tryckknappsservice" på min sida som komplement till min försäljning av pressar och tryckknappar. Vilka vill vara med?

Mao: Kan du tänka dig att sätta i knappar åt andra? Vill du vara med på min lista? (Kommer i min artikeldatabas.)

Artiklar om sjal'ande, tygblöjor, ec och allt annat baby och småbarnsrelaterat är välkommna förresten!!! :)
Fakta, tips eller kanske en berättelse om något du varit med om som andra kan ha nytta av?

Ha det så bra!!! :)
Användarens profilbild
Av LisaMarie
sofiaengvall skrev:Hej! :)

Jag tänkte lägga upp en svensk lista med "tryckknappsservice" på min sida som komplement till min försäljning av pressar och tryckknappar. Vilka vill vara med?

Mao: Kan du tänka dig att sätta i knappar åt andra? Vill du vara med på min lista? (Kommer i min artikeldatabas.)

Artiklar om sjal'ande, tygblöjor, ec och allt annat baby och småbarnsrelaterat är välkommna förresten!!! :)
Fakta, tips eller kanske en berättelse om något du varit med om som andra kan ha nytta av?

Ha det så bra!!! :)
Jag är gärna med!
Användarens profilbild
Av sofiaengvall
Ska bli, någon annan? :)

Jag behöver ju förresten kontaktinfo. Du kan ju skicka mail. Skriv också om du gör jobbet gratis eller om det kostar mm (ingen tycker nog att det är konstigt om ni vill ha något i ersättning, särskilt om det är mycket jobb).

Ha dé! :)
Användarens profilbild
Av LisaMarie
sofiaengvall skrev:Ska bli, någon annan? :)

Jag behöver ju förresten kontaktinfo. Du kan ju skicka mail. Skriv också om du gör jobbet gratis eller om det kostar mm (ingen tycker nog att det är konstigt om ni vill ha något i ersättning, särskilt om det är mycket jobb).

Ha dé! :)
Vad är rimligt att ta isf? :hmm:
Användarens profilbild
Av sofiaengvall
Fråga inte mig. Jag har en press. ;)

Du behöver ju inte skriva något om det nu iaf. Du kan ju säga till om du vill lägga till det sedan. Tänkte lägga dit mig själv i listan men eftersom jag har ett företag så hinner jag ju inte knappa gratis. Andra får däremot gärna vara med i listan och knappa gratis om de vill. Man kan ju säga stop om någon kommer med 50 tygisar eller liknande. :)

Ha dé så gott!! :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?