- mån sep 29, 2008 22:13

Sino, Chokladgås, UllIndio, Hemsydda MT, Sele, Hampa/Ramie Sjal!
Tygisar+EC!
Ullfrottén från Britt räckte ju till mer än en overall, så idag blev det en jacka med huva. Svart övervikbar resår (usch! den är hemskt pillig att få dit snyggt på så tjockt tyg... skulle behövt vara bredare...)
Sprättade dragkedjan 3 ggr!!!
Trodde jag var smart och klippte av flärparna av tygband som är längst upp på dragkedjan eftersom jag tyckte de skulle bli så stelt och hårt mot F´s kinder annars.
GÖR ALDRIG DET!!!
då hoppar draggrejen av! Och det är inte kul!!!
Fick sy med sytråd förhand längst upp (för då vägrade jag att sprätta en 4e gång (i zigzagad resår och öglig frotté=jättesvårt) och dessutom hade jag gjort mig till och sytt dit ett (vad heter det) dragkedjeskydd/skyddsflärp... på insidan!
Puh! F vaknade och skrek med jämna mellanrum... så man får minsann öva tålamodet!
Tjoho! här är resultatet!
Rätt nöjd ändå (fast tyget drog sig lite)

Sprättade dragkedjan 3 ggr!!!

då hoppar draggrejen av! Och det är inte kul!!!
Fick sy med sytråd förhand längst upp (för då vägrade jag att sprätta en 4e gång (i zigzagad resår och öglig frotté=jättesvårt) och dessutom hade jag gjort mig till och sytt dit ett (vad heter det) dragkedjeskydd/skyddsflärp... på insidan!
Puh! F vaknade och skrek med jämna mellanrum... så man får minsann öva tålamodet!

Tjoho! här är resultatet!
Rätt nöjd ändå (fast tyget drog sig lite)

Sino, Chokladgås, UllIndio, Hemsydda MT, Sele, Hampa/Ramie Sjal!
Tygisar+EC!