Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av noranora
Jag tänkte sy en ringsjal och har diverse tyger hemma, men vet inte hur jag ska göra ...
*Ett fint gammalt lakan från 70-talet som skulle bli snyggt som ringis, men är tyget för stumt?
*Ett jättefint tyg av bra kvalitet, men bara 150 cm ... Kan jag skarva t ex i den änden där det sitter fast i ringen? Men då måste jag väl sy fram och tillbaka en miljon gånger så det håller. Skulle det fungera?
*Ett neutralt linne- eller linneliknande tyg (har inte tittat efter än), hyfsat tunn kvalitet. Tror jag har lagom mycket, men det är klart tristare än ovanstående tyger (fast jag kan ju färga).
Vad tror ni, vilket skulle ni ha gjort/valt?

Och innebär det avlastningsmässigt ngn skillnad om man viker och syr, eller inte viker (axeln)? Eller är det bara en smaksak?
Användarens profilbild
Av jag71
Jag skulle sy av det snygga lakanet från 70-talet. Tyget som måste skarvas går säkert också utmärkt men skulle jag använda en skarvad ringsjal? Jag tror inte det om jag inte hade något snyggt tyg och satte det som svans på tyget och alltså inte vid ringarna. Fast samtidigt så om jag har ett tyg som borde bli bra så varför skarva? Neutralt tyg visst kan det färgas men skulle du nu ändå inte fundera på hur snyggt det hade varit med det där lakanet som du inte sydde av? Jag hade funderat en hel del och sen sytt av lakanet också. Jag har åtminstonde fem ringsjalar och de jag använder är små tösernas dopsjalar som är vita! Den rosarandiga är för rosa och den blå är för sliskig - men grymt snygg, de andra vet jag inte riktigt vart de är men jag ångrar inte att jag sytt de. jag kanske ska säga att jag inte trivs med ringisar också så du inte tror att jag är en ringsjalsgalning
Av Lynn
Förlåt om jag stjäl tråden lite, men har du ett mönster på ringsjal? Kan man kanske få det i så fall...? :rodna:
Användarens profilbild
Av noranora
Lynn skrev:Förlåt om jag stjäl tråden lite, men har du ett mönster på ringsjal? Kan man kanske få det i så fall...? :rodna:
Det finns på sjalbarns förstasida :D
Av Lynn
AHA! Härligt! Nu ska jag botanisera igen *myser*
Användarens profilbild
Av AnnaBanana
Jag ska också sy en ringsjal av påslakan och hade samma tankar som du. Jag tänkte klippa till sjalen på diagonalen för att få den lite mer följsam, men det hade du kanske redan tänkt på. Jag ser fram emot att se resultatet, och kanske få några tips om du hinner före mig :)

Tycker det låter som att du verkligen beh&ou[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?