Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Våran Tös hade en period (måste varit vid den åldern ungefär) då hon inte ALLS gillade att åka sjal. Vi sålde den vävda sjal som vi just köpt och struntade i det hela ett tag. Sen fick jag ett infall, några veckor senare, köpte en rebozo billigt och provade - och Tösen gillade :heart: Så vi köpte en sjal till och en till o på den vägen är det ;)

Så ge inte upp hoppet!!
Här kommer hopp! :D

Vår Emma har inte velat bli buren i varken sjal eller sele tidigare, jag uppfattade henne som att hon inte trivdes med att vara fastspänd, men nu (19 månader!!!) trivs hon i Ringon när vi lagar mat och jag har börjat köpa på mig lite fler bärdon för att avlasta/mysa. För buren vill hon ju bli, även om hon vill kunna springa också, däremellan. :hoppa:
Thora har blivit precis likdan de senaste veckorna! Jag förstår ingenting :hellu: för jag bar henne ju precis hela tiden förut och hon hatade vagnen men i takt med att hon blivit mer rörlig, vaken och nyfiken är sjalen inte ett alternativ i vaket och piggt tillstånd om man inte är ute på promenad eller dammsuger då alltså :D . Vi bär henne i famnen mest när hon är vaken nu. Jag har för mig att det var likadant med A och att det sedan gick lite fram och tillbaka, vissa perioder blev det mycket sjal och andra mindre. När T är trött går sjalen dock utmärkt men hon sover inte länge i den längre, förut kunde hon sova där i flera timmar nu blir det max en halvtimme om man är hemma och grejar och inte ute och går sedan blir hon störd av något och vaknar, i vagnen däremot sover hon lätt tre timmar i sträck men bara om hon somnar däri när vi går på promenad för lägga ned henne om hon somnat i sjalen går fortfarande inte.
Jag börjar förstå att det är som med barn och människor i allmänhet, de är olika allihopa! Av någon anledning trodde jag att alla barn automatiskt skulle stormtrivas i sjal.

Jag har fått bära Lova i sjalen ett par gånger idag och det gick bra, så jag håller tummarna och hoppas att jag inte behöver sälja våra sjalar inom den närmasta tiden.

Det är väl också som flera av er säger att det kan gå upp och ner och fram och tillbaka, det är "bara" att försöka följa med i svängarna.
Hoppas det ger med sig!
Lite :gaah: är det allt med alla kombinationer man ska ha med sig när man ska vara förberedd på både vagn och bära...
tinaw skrev:Har du provat Mei Tai? Du kan få låna en av mig om du vill.
Jag har provat mei tai ett par gånger, fast det var ett tag sedan. Jag köpte den här på Sjalbarn och sittdelen är 33 cm bred och för bred för stumpan än så länge. Men jag kanske skulle ta med den till nästa sjalbarnsträff på lördag så att du (eller någon annan) kan hjälpa mig med den?! Jag tyckte att jag höll på att bryta ryggen av mig när det var dags att få axelbanden på plats.
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?