Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag funderar lite, dottern och jag ska gå på höstmarknad i morgon. Det lär vara mycket folk! Sambon är bortrest och valet står mellan bära på rygg i Ergo och vagn (en framåtvänd och en bakåtvänd). Bära på mage orkar jag bara inte mer än någon kort stund.
Dottern varken pratar eller går och som sagt är hennes pappa inte heller med. Skulle gärna ha henne på ryggen, men det känns jobbigt att inte kunna se henne och kunna prata med henne på ett bra sätt bland så mycket folk. Innan har vi varit båda två när vi burit på ryggen.

Svårt!
Jag skulle burit på ryggen och struntat i alla de som stirrat på mig för att jag gick och pratade högt med tygbyltet på ryggen. :lol: :lol: :lol:
Jag var på höstmarknad idag själv med dottern. Jag hade med både bakåtvänd vagn och sele. Bar henne en stund på ryggen, sen åkte hon vagn ett tag, hon har nämligen helt plöstligt börjat sova jättebra i vagn och mycket mer oroligt i sjal (mer än hemma om jag sitter stilla). Sen gick vi in på ett fik och åt mellis och då hon efter det var lite orolig så bar jag henne på magen en stund medans vi banade väg genom folksamlingen.

Jag tyckte att det fungerade bra, skulle framförallt ta med sele/sjal i en folksamling. Vagn är inte jättesmidigt (mer än om man handlar lite mer, vagn är jättebra att lasta i)
Vagn tycker jag nästan är omöjligt i folkmassor!
Tycker det funkar jättebra för mig att bära på ryggen i sånna sammanhang, sonen är ju van vid det och känner sig trygg där.
Japp. RYggbärning hade det blivit för mig.
Jag har en liten spegel för att kolla läget och sen när jag bär honom på ryggen så håller jag i hans hand nästan hela tiden. Han har sin hand på min överarm och då håller jag i den handen med min andra hand, så känner han att jag är där.
Om det är lite kortare sträckor och väldigt mycket folk så bär jag i sjal på magen, men det orkar jag inte mer än nån timma nu. Å andra sidan sover han ju bäst då.
Jag hade burit på ryggen i första hand.

Hur gjorde du?
Lite knepigt. Jag bar på ryggen på en bytardag under flera timmar och det var jätte trångt och jag var glad att hon satt på ryggen för hon hade ju blivit nertrampad annars, men samtidigt var hon inte riktigt glad hela tiden, det var ju så packat med folk, så jag tror hon blev lite rädd, men hon är ju större, så då kändes det ändå mer OK på något sätt. Till slut somnade hon i den evighetslånga kön till kassan.
Jag har också haft den funderingen, men inte av praktiska själ, utan vad är tryggast/ bäst. När bebisen är jätteliten är det ju förstås tryggast att bära, men när de blir större vill de ju ha ögonkontakt. Spegeln kan man ju inte ha hela tiden. Jag brukar då alltid bära på magen, men som TS skrev, så går det inte alltid... Bakåtvänd vagn är ju självklart framför framåtvänd, men är ryggbäring alltid bättre än vagnen??? Vad säger ni?
Helena skrev:Lite knepigt. Jag bar på ryggen på en bytardag under flera timmar och det var jätte trångt och jag var glad att hon satt på ryggen för hon hade ju blivit nertrampad annars, men samtidigt var hon inte riktigt glad hela tiden, det var ju så packat med folk, så jag tror hon blev lite rädd, men hon är ju större, så då kändes det ändå mer OK på något sätt. Till slut somnade hon i den evighetslånga kön till kassan.
Hm bytesdagarna i betlehemskyrkan? herregud, jag stod iden dära kön i en timme? :x
Jag valde faktiskt efter lite tvekan och lite lathet, jag behövde packa om skötväskan den bakåtvända vagnen. Och det var väl tur för jag gjorde en del fynd som jag inte kunnat få hem utan vagnen...
Men tack för svaren!
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?