Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av smedsboemma
Ni som kan färga: Häller ni i extra vatten i tvättrumman? Jag har hört att man ska det, men jag har också hört att vissa maskiner inte tvättar med extra vatten, utan bara tömmer ut det.
Måste jag kolla hur min maskin gör?
Kör ni för övrigt på vanligt 40 resp 60 gradersprogram?
Användarens profilbild
Av Stark
smedsboemma skrev:Ni som kan färga: Häller ni i extra vatten i tvättrumman? Jag har hört att man ska det, men jag har också hört att vissa maskiner inte tvättar med extra vatten, utan bara tömmer ut det.
Måste jag kolla hur min maskin gör?
Kör ni för övrigt på vanligt 40 resp 60 gradersprogram?
Vi har aldrig hällt i mer vatten i trumman och kör på vanligt 40 resp 60 program utan förtvätt.
Av Marine78
Inget extra vatten här. Färgerna baseras oftast på tvätt i 3-4 kg maskiner och de flesta har ju större idag och troligen ungefär lika vattenmängd som de äldre 3-4 kg maskinerna eftersom de oftast tar in snålare med vatten. Har bara fått bra resultat och en massa färgade tyger kan man se i min blogg (och även här om man letar lite).
Användarens profilbild
Av GIAG
Första omgången jag körde hällde jag i extra vatten, den tömde maskinen och all färg följde med typ så tyget blev missfärgat bara, andra gången inget extra vatten och det blev perfekt. Vanligt 60graders program utan förtvätt.

Klarar tyget 60 grader så är det bäst för att färgen ska fästa enligt min textilkunniga vän :-)
Användarens profilbild
Av glis
Gôtt när någon annan frågar det man själv funderar på... Nu slapp jag fråga. Min maskin har en "extra vatten" knapp som jag använder när jag försöker tvätta ur sköljmedelslukten ur ärvda kläder, den har jag tänkt använda när jag skall färga. Men det har inte hänt än...
Användarens profilbild
Av Bollen
Jag häller inte i extra vatten och har färgat på 40 grader nu (står ju att man kan göra det och då har jag provat).
Har gått jättebra!!!

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?