Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sapos
Fick köpa en hemmasydd långsjal häromdagen och testa den för första gången igår och tycker jag lyckades bra med den direkt :P
Men vill ändå att ni som kan mer om detta hjälper mig och säger vad ni tycker.

Bild
Bild

På bilderna ser ni mitt första försök med den :)
Användarens profilbild
Av mari_tres
Ååå, en Lenda :D De är så härligt mjuka tycker jag! Ang knytningen så ser det inte ut som om nån protesterar direkt :wink:
Användarens profilbild
Av sapos
mari_tres skrev:Ååå, en Lenda :D De är så härligt mjuka tycker jag! Ang knytningen så ser det inte ut som om nån protesterar direkt :wink:
Jaså är det så dom heter :wink: Fick inte reda på det av henne jag köpte den av , men underbart härlig! Och gillar mönstret!
Nej han verka trivas hur bra som helst, nu blev det inte någon lång stund med ändå :D
Användarens profilbild
Av Myrten
Visst är det härligt att få bära!

Några tips: du skulle kunna vika tyget dubbelt på axeln så att det inte ligger så långt ner på överarmen. Det är naturligtvis en smaksak men jag tycker att min rörelsefrihet blir sämre när jag inte viker upp sjalen. Jag tycker också att avlastningen blir bättre med "axelviket".

Du kan också, om du vill, ta upp smokingbältet (det yttersta tyglagret kring barnet) så att barnets ben blir fria (tygets kant ska då hamna under barnets rumpa istället). Fast det är ju också en smaksak både för dig och barnet.
Användarens profilbild
Av sapos
Myrten skrev:Visst är det härligt att få bära!

Några tips: du skulle kunna vika tyget dubbelt på axeln så att det inte ligger så långt ner på överarmen. Det är naturligtvis en smaksak men jag tycker att min rörelsefrihet blir sämre när jag inte viker upp sjalen. Jag tycker också att avlastningen blir bättre med "axelviket".

Du kan också, om du vill, ta upp smokingbältet (det yttersta tyglagret kring barnet) så att barnets ben blir fria (tygets kant ska då hamna under barnets rumpa istället). Fast det är ju också en smaksak både för dig och barnet.
ja det är underbart och verkligen med en två åring hemma också :D

ska testa att vika tyget nästa gång vid axlarna.
Ska testa att ha hans ben fria också.

Tack för tipsen!
allt mottages då jag är nybörjare :wink:
Användarens profilbild
Av nevin
Verkligen jättefin sjal! Du har inte vägarna förbi på någon av våra sjalträffar i Örebro någon gång för visning av den :D
Användarens profilbild
Av sapos
nevin skrev:Verkligen jättefin sjal! Du har inte vägarna förbi på någon av våra sjalträffar i Örebro någon gång för visning av den :D

Tack :D
Jo det kanske jag har :wink: skulle vara kul att se fler sjalar och få lära sig mer om de då man är nybörjare :mrgreen:
Ska kolla in när det är en ny träff i närheten och se om man kan ta sig dit då
Användarens profilbild
Av nevin
Vi försöker få till en varje vecka, så håll utkik nästa vecka :) !
Användarens profilbild
Av sapos
nevin skrev:Vi försöker få till en varje vecka, så håll utkik nästa vecka :) !
ja det ska jag göra!
Användarens profilbild
Av sapos
Dorislina skrev:
mari_tres skrev:Ååå, en Lenda :D De är så härligt mjuka tycker jag! Ang knytningen så ser det inte ut som om nån protesterar direkt :wink:
Nej, det är väl ändå en pärla?! :hmm: (tyget pearl alltså...) Har också en sådan blå och den är helt underbart mjuk och gosig. :loving:

Förövrigt tycker jag det ser riktit bra ut med knytningen. :D
ingen aning själv om vad det är :oops: fick köpa den billigt av en som inte lyckades och trivdes med den så helt ny i princip nästan gratis :lol:
tycker den är jätte mysig! lite klumpig i ändarna bara tyckte jag men blir nog bättre när man lärt sig.
Vad bra att det ser bra ut med knytningen :wink: då behöver jag inte oroa mig :D
Användarens profilbild
Av jag71
det är en pärla. Njut av att vara nära
Av Jinxan
sapos skrev:ja det ska jag göra!
Vi kanske skulle kunna samåka? ;)
Användarens profilbild
Av sapos
JinxLinda skrev:
sapos skrev:ja det ska jag göra!
Vi kanske skulle kunna samåka? ;)

ja det skulle vara perfekt! :app:
Användarens profilbild
Av sapos
Dorislina skrev:
sapos skrev:
Dorislina skrev:
Nej, det är väl ändå en pärla?! :hmm: (tyget pearl alltså...) Har också en sådan blå och den är helt underbart mjuk och gosig. :loving:

Förövrigt tycker jag det ser riktit bra ut med knytningen. :D
ingen aning själv om vad det är :oops: fick köpa den billigt av en som inte lyckades och trivdes med den så helt ny i princip nästan gratis :lol:
tycker den är jätte mysig! lite klumpig i ändarna bara tyckte jag men blir nog bättre när man lärt sig.
Vad bra att det ser bra ut med knytningen :wink: då behöver jag inte oroa mig :D
Nej inte behöver du oroa dig för det. Jag trivs bäst med att ha sjalen ner så över axlarna som du har det men det kan ju vara lite hindrande ibland så ska man göra något speciellt gör jag som Myrten och viker upp sjalen över axlarna.

Som jag71 säger, njut av att vara nära. Passa på och mys, det går ju så förskräckligt fort sedan vill dom bara springa, springa, springa.... :D

testa nu med de uppvikta över axlarna men märkte ingen större skillnad, så kommer nog bli olika :)
ska njuta så mycket som möjligt, tösen "missa" jag att bära tråkigt nog :cry: men hon gillar att sitta i Mei Tai nu så blir att införskaffa en sån till också då den vi har inte är ¨så bra

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?