Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Kan det vara något? Jag har nu men Rebozo som bara hänger och samlar damm..... Eller tycker jag att den blir för tunn och avlastar för dåligt tro?
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Kan föreställa mig att det är svårt att klippa och sy i rebozo-tyget... men annars vet jag inte, ja, kanske att det blir lite svajigt? Funkar rebozon som ringsjal?
Användarens profilbild
Av mexanemma
Av din 4m-rebozo skulle du kunna göra två ringsjalar om du klipper av den i mitten. Då får du ju två bitar på 2m med frans i ena sidan och så syr du fast ringarna där fransen inte är. När du syr i rebozo-tyget måste du sy med tät raksöm eller sicksack. Och om du gör ringsjalar kan du inte sy på en ficka p g a att tyget inte tål punkbelastning så bra då det är glest vävt.
En bärpåse skulle säkert också gå utmärkt, men då får du nackdelen att du inte kan reglera måttet på den i efterhand. Då skulle jag hellre göra två kortsjalar (knytsjalar), fast det kanske ser dumt ut med frans på bara en sida så då får du klippa bort de andra fransarna också?

Annars får du vänta och försöka sälja den som 4m-sjal lite till. Nu öppnar snart min nya återförsäljare Katarina och i och med det får nog fler höra om rebozon och fler nya kunder köper den, särskilt nu till sommaren då det är en mycket sval sjal. Då blir det ev. lättare för dig att sälja din...

Lycka till!

MVH
/Emma i Mexiko, rebozo-leverantör.
www.tinytots.se Rebozos m m...öppnar inom kort!
Användarens profilbild
Av Snusibulingen
Jag har sytt två rebozoringsjalar och tycker att de blev bra, men som sagt så är det ett tunt tyg. Jag gjorde ringovikningen på dem och det kändes som stadigast och helt ok at bära min ettårskille i.

Bärpåse däremot vet jag inte hur det skulle bli, men varför inte. Eller sälj den som långsjal nu till våren då många vill ha svala vackra sommarsjalar...
Användarens profilbild
Av amöba
Jag har en Rebozo-ringsjal och tycker att den funkar bra. Framför allt tycker jag att det är så skönt att den är lätt att justera. Mina tidigare ringsjalar har varit i så bulkigt tyg att det varit svårt att justera med barn i sjalen. Tycker att Rebozon avlastar minst lika bra som mina tidigare (hemsnickrade).

Att klippa i tyget kanske kan vara lite marigt. Det rimlar sig lätt. Ett tips är att sy två raksömmar och sedan klippa mellan sömmarna. Sy i det var inte alls svårt.

Har själv aldrig burit i bärpåse (men har fleece hemma för att sy en - någon gång :roll: ), men jag kan tänka mig att Rebozo-tyget kan vara lite för stumt för att det ska bli riktigt bra. Man måste nog få till en riktigt bra fason på påsen isf. Men det är bara en vild gissning...
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
fru bengtsson skrev:Sälj den till mig kanske... :lol:
Är du intresserad? Den är 4m och färgen är helt underbar, men jag är nog ingen Rebozomänniska.....

Bild
Användarens profilbild
Av fru bengtsson
Ja, lite intresserad är jag allt. :D Beror förstås på vad du vill ha för den...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?