Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Summer
Adaptern kostar 39kr på CO. Var lite träligt att ta tid till att åka och köpa den då man redan hade maskinen :D
Användarens profilbild
Av knutis
annikar skrev:
knutis skrev:Ja, 2800 kr låter ju betydligt mycket trevligare än att lägga 3900 som priset jag fick hos symaskinsgubben här i stan.
Men funkar det att börja sy på en gång, eller måste det till en massa adaptrar och strömväxlare och så? :roll:
Adapter räcker om jag fattade rätt, eller hur ZaZi?

Och nu är den beställd :vågen: Tjohoo vad kul det ska bli att börja testa! Jag beställde för en timme sedan och nu fick jag ett mail att den är skickad!
Vilken maskinblev det? :D
Användarens profilbild
Av annikar
knutis skrev:
annikar skrev:
knutis skrev:Ja, 2800 kr låter ju betydligt mycket trevligare än att lägga 3900 som priset jag fick hos symaskinsgubben här i stan.
Men funkar det att börja sy på en gång, eller måste det till en massa adaptrar och strömväxlare och så? :roll:
Adapter räcker om jag fattade rätt, eller hur ZaZi?

Och nu är den beställd :vågen: Tjohoo vad kul det ska bli att börja testa! Jag beställde för en timme sedan och nu fick jag ett mail att den är skickad!
Vilken maskinblev det? :D
En Janome 644D.
Användarens profilbild
Av knutis
Nu funderar jag över en sak bara angående Janome 644D. När jag går in på deras svenska sida så står det i beskrivningen av maskinen att den gör "flatlock" :shock: gör den det? Alltså på tyget som dekorsöm? Jag trodde inte att det funkade att göra på en overlock eftersom undertråden alltid kastar över kanten även om kniven kopplas ur.... eller har jag tagit fel?? :roll: Nu blev jag lite förvirrad :wtf:

länk till sidan http://www.janome.no/admin/common/getIm ... ileid=1260
Användarens profilbild
Av knutis
tinaw skrev:Det finns en variant som ibland kallas flatlock där man syr en overlocksöm och sen drar isär den, och så blir det ett mönster på framsidan. Kanske menar de en sån?
Tror du det? läste du på sidan? ganska långt ner.... jag tyckte det såg ut som en flatlocksöm, alltså som en flatlock :hmm:
Användarens profilbild
Av Stark
Jag tror att de tagit fel bild till produktbladet... Jag tror inte att du kan få till en flatlock på 644d. Florin har inte kunnat det... Och om du lyckas får du gärna berätta hur du gjorde.
Användarens profilbild
Av knutis
hmm, nej jag vet inte. Men jag blir lite fundersam :roll: . Tina: om du googlar på Janome 644D så kommer du till en sida som du sen tar dig vidare till broschyren. Visst kan det vara fel, men är det inte konstigt... :roll:
Användarens profilbild
Av Stark
tinaw skrev:Enligt den här sidan går det: http://www.sewing.org/html/efs_serger_robe.html
Nu har jag itne kollat dina senare inlägg, men som jag tolkar denna länk så är det en sån där söm man drar isär. Det står dock inget om att man kan göra en coverlock söm med 644d...
Användarens profilbild
Av knutis
tinaw skrev:Japp, ursäkta att jag spammar tråden :lol: men här finns sömmarna, bla 2 och 3-trådig flatlock. En sån som jag beskrev från början. Jag har inte hel koll på hur den där sömmen funkar o ser ut egentligen.

http://images.google.se/imgres?imgurl=h ... K%26sa%3DN
Är det en sån som man drar isär?? :roll:

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?