Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Jenny
Har en vetekudde här hemma som har gått sönder och tänkte ge mig på att sy två stycken nya av den. Undrar om det är någon som har kolla på vilket tyg man kan använda?

/Jenny :D
Användarens profilbild
Av Elin G
Bomull eller lin blir bäst, tycker jag. :D
Av Jenny
Ok, så då kan jag köra på det bomullstyget jag har i mångde här hemma då!! Eller ska jag göra innerpåse i sönderklippt linnehandduk och yttertyget i bomull :?: Tänk att jag aldrig kan ta några egna beslut!!
Användarens profilbild
Av knutis
Jag sydde en kudde för många år sen, med innerpåse av ett gammalt lakan och yttertyget i lin. Blev bra tyckte jag. :wink:
Användarens profilbild
Av naimiez
Jag syr mina i linnetyg....kruxet nu är bara att hitta helt vete nuförtiden......Maxi, Coop, ICA, alla verkar ha slutat med helt vete....hittade till slut i hälsokostaffären....
Av anna/my
glöm inte att man bör sy i material och tråd som tål att hettas upp (naturmaterial ej syntet)

jag har ett jättesäck med vete köpt på en kvarn men det finns ju granngården å liknande på halvsmå "bonniga" :wink: orter, hälsokostbutikernas vete bli dyrt o man vill göra många kuddar, det är ju en jättebra present :D
Av Jenny
anna/my skrev:glöm inte att man bör sy i material och tråd som tål att hettas upp (naturmaterial ej syntet)

jag har ett jättesäck med vete köpt på en kvarn men det finns ju granngården å liknande på halvsmå "bonniga" :wink: orter, hälsokostbutikernas vete bli dyrt o man vill göra många kuddar, det är ju en jättebra present :D
Så med andra ord så är bomullstråd att föredra?
Visst kan man väl använda färgat bomulls tyg? Och en vanligt linnehandduk är väl naturmaterial?
/Pucko-Jenny :lol:
Användarens profilbild
Av frida
Man kan fylla med grötris om vete är svårinskaffat :)
Användarens profilbild
Av annalys
Hmmm, själv hällde jag riset (jag hade grötris istället för vete) i en gammal strumpa och satte fast med en klippit (påsförslutare) :oops: . Funkade fint, och man kan hälla riset i en burk och tvätta strumpan sedan :wink:
Användarens profilbild
Av naimiez
anna/my skrev:jag har ett jättesäck med vete köpt på en kvarn men det finns ju granngården å liknande på halvsmå "bonniga" :wink: orter, hälsokostbutikernas vete bli dyrt o man vill göra många kuddar, det är ju en jättebra present :D
Jo, fast jag tror inte kommer sy upp 40 kg :shock:
Av anna/my
jag kan ju leverera nån liter till gbg på nån sjalträff (jag har ju så det räcker :lol: ), konstiga intressen man har :roll:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?