Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MilanE
Finns en sån ute på tradera just nu förresten...
Av Winissa
MilanE skrev:Finns en sån ute på tradera just nu förresten...
Ja, jag såg den. :D Funderade ett tag på att ta den rakt av, men det kändes lite väl modigt eftersom jag inte är säker på att hon vill ha meitai och kammo. Hade inte möjlighet att höra med henne i kväll. Jag tror inte hon vet vad meitai är dessutom. Än.
Vi kom att prata sjalar på öppna förskolan, hon har bara testat en trikåsjal som hastigast för länge sen men är nu sugen att testa t.ex vävd.
Av Winissa
CrazyMagpie skrev:Bali Baby Stretch Chukwa är ju kammo-mönstrad, det är väl den enda sjal jag kan komma på så här på rak arm.
Ja den skulle ha varit perfekt om den hade varit vävd, hon har en 9-månaders klimp.

Fast när jag läser om den nu på edenbaby.se så ser jag att den ska passa även när barnet har blivit lite större (vad är större egentligen?). "Handfärgnings- och batikprocessen minskar stretchigheten på längden medan den behålls på tvären, vilket gör att den är ett mellanting mellan en trikåsjal och en vävd sjal i avlastning, men fortfarande med trikåsjalens mjukhet". "Det är en av de få trikåsjalar som passar bra att använda även för ryggknytningar"

Har någon erfarenhet av att bärra ett "lite större" barn i en sådan sjal? Kan den rekommenderas som första sjal till en 9-månaders?
Av Winissa
mari_tres skrev:Baby hawk finns som camo vet jag.
Vart köper man baby hawk (om det blir aktuellt)? Måste erkänna att jag har noll koll på MT´s. :oops: Försökte googla men det gick sådär.. Finns det olika modeller av baby hawk eller? De som var på deras hemsida liknande inte alls den som låg ute på Tradera tyckte jag. Men som sagt, jag har noll koll.. :roll:
Användarens profilbild
Av diddeldi
Winissa skrev:
CrazyMagpie skrev:Bali Baby Stretch Chukwa är ju kammo-mönstrad, det är väl den enda sjal jag kan komma på så här på rak arm.
Ja den skulle ha varit perfekt om den hade varit vävd, hon har en 9-månaders klimp.

Fast när jag läser om den nu på edenbaby.se så ser jag att den ska passa även när barnet har blivit lite större (vad är större egentligen?). "Handfärgnings- och batikprocessen minskar stretchigheten på längden medan den behålls på tvären, vilket gör att den är ett mellanting mellan en trikåsjal och en vävd sjal i avlastning, men fortfarande med trikåsjalens mjukhet". "Det är en av de få trikåsjalar som passar bra att använda även för ryggknytningar"

Har någon erfarenhet av att bärra ett "lite större" barn i en sådan sjal? Kan den rekommenderas som första sjal till en 9-månaders?
den funkar till en niomånaders men det är inte helt optimalt som endasjal tycker jag. angelpack lx finns i camo, det kanske kan vara ett alternativ? det är praktiskt med sele i den åldern tycker jag.
Av Winissa
diddeldi skrev: den funkar till en niomånaders men det är inte helt optimalt som endasjal tycker jag. angelpack lx finns i camo, det kanske kan vara ett alternativ? det är praktiskt med sele i den åldern tycker jag.
Aha! Tack för tipset. Ja, tack allihopa såklart! :D Synd att angelpack är lite dyr bara (som alla selar verkar det som?) Jag vet inte hur mycket det får kosta, får väl höra med henne nästa gång vi ses. Men för icke-insatta brukar priser på över 600-700 spänn låta helt sjukt tycker jag mig ha märkt. Fast det gäller kanske mest sjalar..som "bara" är ett tyg. :roll:
Av Winissa
Så... Det finns alltså en MT, en trikåsjal och en sele i kammofärg. Tycker det borde finnas en vävd också i så fall! ingen som vet om någon sån?
Nån kanske har något hemmasytt och vill sälja? Hmm.. kanske får lägga in en köpes-tråd helt enkelt och se vad som poppar upp! :D Ska nog bara kolla av med tjejen att hon verkligen vill ha kammomönster först :P .
Användarens profilbild
Av diddeldi
Winissa skrev:Så... Det finns alltså en MT, en trikåsjal och en sele i kammofärg. Tycker det borde finnas en vävd också i så fall! ingen som vet om någon sån?
Nån kanske har något hemmasytt och vill sälja? Hmm.. kanske får lägga in en köpes-tråd helt enkelt och se vad som poppar upp! :D Ska nog bara kolla av med tjejen att hon verkligen vill ha kammomönster först :P .
det är svårt att väva i camomönster och det är ovanligt att trycka mönster på sjalar. bbs chukwa är handmålad :wink:

kozy (mei tai) har en variant på camomönster också som heter quantico.
Av Winissa
diddeldi skrev: det är svårt att väva i camomönster och det är ovanligt att trycka mönster på sjalar. bbs chukwa är handmålad :wink:
Men ååh! :duh: Det borde jag ju ha kunnat räkna ut! :lol: Tack för informationen!
diddeldi skrev:kozy (mei tai) har en variant på camomönster också som heter quantico.
Jamen se där! Tackar tackar! Den var ju lite billigare också tydligen. Men det kanske finns en anledning till det också.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?