Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sabe
Har varit på skogspromenad idag hela eftermiddagen. Vi hade med oss vagnen och Manducan. Lilla tjejen vill hellre åka sele än sitta i vagn :) Manducan funkar nästan alltid jättebra, men det blir lite tungt efter 1-2 timmar.

Vi har ju aldrig fastnat för något annat då förutom ringsjal, men funderar lite på antingen om det är jag som är svag :oops: eller om det egentligen vore mer optimalt att bära med något annat bärhjälpmedel när man bär i flera timmar? Långsjal har vi inte fått till när vi provade och jag betvivlar på att jag klarar att knyta ergonomiskt (än Manducan)med skrikande och bökande barn som inte förstår vad som händer.
Jag tycker faktiskt oxå att det blir lite tungt efter några timmar med Manducan (och på magen orkar jag bara bära en kort stund nu innan det känns jobbigt, kanske 30 minuter). Vi är dock inte jätteofta ute och går så länge och om vi gör det så vill R ner och "gå själv" efter en stund. Hon gillar inte att sitta stilla mer än kanske 1-2 timmar så då måste vi ändå ta en paus så hon får komma ner och krypa eller "gå" en stund. Sjal tycker jag avlastar bättre, men får inte till ryggknyt.
Nu har jag ju ett rätt litet barn, han väger bara strax över sex kilo, men jag tycker att det funkar skitbra att bära länge i manducan. Från början fick jag fort ont i ryggen, men jag bär mycket, många timmar varje dag, så bärmusklerna har fått jobba en del de senaste månaderna 8) och nu gör det nästan aldrig ont längre.

Sen gäller det ju att få till inställningarna på ett bra sätt, när Sigge sitter för långt ut (ibland vill han luta sig ut och ha mer plats att vifta på) får jag ont fort, men när axelbanden är hårt åtdragna funkar det bättre.

När man bär på ryggen var det någon som sa att man ska hjälpa till med magmusklerna och hålla emot, det tycker jag brukar vara bra att tänka på... (jag spänner dem automatiskt för att inte bilringarna ska hänga över bältet så mycket :Hahaa: )
Bar nog i fyra timmar på fjälltur i somras men då var det ju paus med lite smörgås :) Men visst känns det i efteråt
Användarens profilbild
Av sabe
Yo Mama skrev:Nu har jag ju ett rätt litet barn, han väger bara strax över sex kilo, men jag tycker att det funkar skitbra att bära länge i manducan. Från början fick jag fort ont i ryggen, men jag bär mycket, många timmar varje dag, så bärmusklerna har fått jobba en del de senaste månaderna 8) och nu gör det nästan aldrig ont längre.
Kanske är det vanan jag bär henne nästan alltid i Manducan när vi ska någonstans, men det blir ändå mest korta stunder. Min 1 1/2 åring är inte tung hon väger bara runt 9 kg. Ska kolla över remmarna lite också. Lite är det nog också det att hon bökar en hel del. Sitter och gungar och grejar. Jag tycker också ibland att magbandet skaver mot höftbenet ibland, men kanske har det också att göra med att jag kan dra åt det bättre :hmm:

Tack i allihopa för input :)
Användarens profilbild
Av nevin
Jag orkar inte bära särskilt länge nu, men det beror mer på min dåliga kondis och att mina lungor blivit uppressade till platsen där halsmandlarna brukar sitta än att jag blir trött i kroppen. Jag flåsar som en blåsbälg efter 10 minuters promenad....

Jag bär min kille på dryga 12 kilo på ryggen runt en timma innan jag måste släppa ner honom, på magen går inte alls. Fast jag måste få sätta mig och andas då för att överleva. Däremot får jag inget ont i ryggen eller så, enbart i magen där nya bebben ligger. Sambon går med honom på magen och klarar lätt 2 timmar på Marieberg utan att känna av det.
Användarens profilbild
Av sabe
nevin skrev:Jag orkar inte bära särskilt länge nu, men det beror mer på min dåliga kondis och att mina lungor blivit uppressade till platsen där halsmandlarna brukar sitta än att jag blir trött i kroppen. Jag flåsar som en blåsbälg efter 10 minuters promenad....

Jag bär min kille på dryga 12 kilo på ryggen runt en timma innan jag måste släppa ner honom, på magen går inte alls. Fast jag måste få sätta mig och andas då för att överleva. Däremot får jag inget ont i ryggen eller så, enbart i magen där nya bebben ligger. Sambon går med honom på magen och klarar lätt 2 timmar på Marieberg utan att känna av det.
För dig är det föståligt du bär ju två på samma gång ;)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?