Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Zarabi
Vår lillkuse somnar nästan ingen annanstans än i vagnen. Han kan somna i sjal ibland men oftast inte.
Sjalen är för honom hans avslappnings plats för en annars mycket pigg och vaken kuse, där slappnar han av och blir lugn men som sagt somnar därväldigt sällan... :(
Han vill nog inte vara så nära när han sover (vilket är synd tycker jag som gärna skulle gå och nosa på honom hela tiden)
Användarens profilbild
Av amöba
Vi hade vagn till storasystern. Upptäckte sjalar lite för sent där. Men när lillasystern föddes redab 1,5 år senare valde vi att inte skaffa en syskonvagn. Lillasystern åkte bara sjal och senare sele. Med två små barn hade vi behövt ha syskonvagn om jag inte burit och då hade jag inte kunnat ta mig runt med buss/tåg så mycket som jag gjorde utan då skulle vi ha behövt två bilar. Inte så lockande. Det var först när K började dagis som hon började åka vagn eftersom vagnen skulle till dagis så hon kunde sova middag utomhus.
Användarens profilbild
Av lillvilda
vi har vagn men 1 vagn på 2 barn. När vi är hemma både jag och maken så bär vi ett barn var när vi är ute med hunden osv. Vagnen har vi för att det är bra för barnen att sova i ute på gården . Jag orkar inte bära dom både vidare länge så en får åka i vagnen och en ska bäras/ gå. vi har en 16 mån och en nyfödd och vi vägrar skaffa syskonvagn om vi inte absolut måste dvs inte får ihop vardagen annars. Jag tycker syskonvagn är så bökigt. Helt utan vagn skulle jag inte vilja vara men behovet av vagn kom inte förrän storebror var nästan året (och jag var gravid) och jag tror det blir de samma nu, vi kommer bära lillebror mesta tiden. Fast som sagt bra att ha ute på gården att stoppa sovande barn i medan jag påtar i trädgårdslandet.
Användarens profilbild
Av thanisa
Till dottern hade vi vagn så vi har ju haft vagn kvar här hemma fast den är inte använd till sonen. Först nu i somras när sonen var 2 år och dottern 6 år började vi mer med vagn. Jag har inget körkort och skulle ta båda barnen till dottern simskola tvärs genom hela staden. Så en cykelkärra införskaffades som även kan användas som vagn. Så i den har sonen suttit en del i sommar. Så det var inte förrän vid 2 års ålder som behovet fanns.
Användarens profilbild
Av Lando
Vi kör utan vagn vi också! Har en gosse på fyra månader som älskar sjalen :geek:
Jag funderar på att vänta med vagn nästa gång (förutsatt att det blir en nästa gång...), tills jag ser om det verkligen behövs. Emma åker i sulky emellanåt och springer själv för det mesta, så en liten skulle lugnt kunna få åka i sjal samtidigt. Gud, vad jag längtar efter en bebis! :oops: :D
Användarens profilbild
Av asz
Vi har ingen vagn och tänker inte skaffa någon heller, S är nu 19 månader och väger ca 13 kg...han går eller så bär vi.

Jag måste säga att Mei Tai är ett underbart sätt att bära på...även om selarna och sjalarna är toppen de med!
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?