Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Elin G
Idag skulle vi iväg på en stor begagnatmarknad, det var fuktigt på marken så i normala fall skulle jag tagit manducan för att slippa stå med sjaländarna i en vattenpöl på en parkering. Men jag var så sugen på att använda min nya sjal (en stork johannes :D ) att jag tog den och knöt omslutet kryss 2 i hallen här hemma. Det blev superbra! Sjalen satt som en smäck hela dagen och var skönare än manducan. Till och med skönare än de slarviga vanliga omslutet kryss-knytningar jag gjort på sistone. Jag tog ur och i Emrik flera gånger under dagen, men knytningen försämrades inte alls. Alla ni som tror att omslutet kryss 2 bara är för trikåsjalar, tänk om. Har man ett litet barn är den superbra även för vävda sjalar. Bara så ni vet :wink:
Åh vad bra, jag satt just och funderade på om man kunde ta i och ur... jag har än så länge bara knutit omslutet kryss med min vävda sjal, men det är lite meckigt när vi ska iväg och fika. L vill alltid sitta i knät då och det är lite jobbigt att knyta i och ur på fik, vill ju inte smutsa ner fina sjalen.
Ska testa det nästa gång vi ska iväg på fika, låter ju kanon om man kan ta i och ur!
Nä är det sant? :siishah:
Jag trodde att det bara var med trikåsjalar som man kunde ta i och att man liksom knyter in barnen i de vävda sjalarna så att det inte går att lyfta i och ur.
Nu måste det experimenteras...
Har varit vaken med liten son ca 10 ggr senaste natt så hjärnkontoret går lite trögt. Så krysset kommer ngnärmast kroppen?

Och det fungerar att sätta i och plocka ur barnet efteråt?
Hurra om detta funkar! Det är ju så meckigt att ta långsjalen när man måste stå på en skitig parkering nånstans och släpa sjalen i marken så det blir ju nästan alltid sele. Måste prova first thing in the morning. Bäbis sover nu.
Men hur hårt ska man knyta? Alltså innan man stoppar ner barnet. Måste man dra och justera sjalen efter att barnet satts på plats?
Netta skrev:Har varit vaken med liten son ca 10 ggr senaste natt så hjärnkontoret går lite trögt. Så krysset kommer ngnärmast kroppen?

Och det fungerar att sätta i och plocka ur barnet efteråt?
När man knyter är krysset närmast kroppen, ja. När man sätter i barnet är det förstås barnet som är närmast 8)
Jag vet att grannen (som inte är inbiten SjalBarnare) alltid väljer det knytsättet. Själv tycker jag att jag får bättre avlastning med vanligt omslutet kryss. Men för dem verkar det funka bra att sätta i och plocka ur, som för dig, Elin G.

Som jag har sett så har grannarna inte dragit och justerat särskilt mycket efter att barnet satts på plats men jag skulle nog rekommendera att du prövar hur hård knytningen behöver vara för just dig.
Jag kan bara hålla med, knöt ofta så på tiden det begav sig. Suveränt när man ska först åka bil och sedan sjala på på en blöt och smutsig parkering....

Och lyfter man i och ur mycket, och bara ska bära en kort stund, så kan man låta smokingbältet vara ihopskjutet nere under barnet. Man behöver inte dra upp det över barnet om man inte vill ha det extra stödet.

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?