Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Helena
Hej! Jag tänker, ska, måste, behöver köpa en Storchenwiege (håller på att övertala mig själv och omgivningen).
Men jag funderar mellan Anna och Inka, har någon av er dem eller har ni sett dem i verkligheten. Ibland när jag ser dem på nätet tycker jag att än den ena än den andra är finast. Ibland tycker jag att Anna ser så otroligt orange ut, så att man nästan får ont i ögonen. Och ibland tycker jag att Inka har lite kalla färger. Jag gillar ju didymos Katja, tror ni att Anna är lite i samma färgskala?
Användarens profilbild
Av Anna
Jag har en INKA och det nycker ju naturligtvis jag är jättefin. Sjalen irl är mycket mer harmoni i än de små färgproverna tycker jag.
Jag har inte sett Anna live tror jag men jag har inte uppfattat det som den är speciellt lik Katja (som jag har sett). Någon annan kanske har mer att säga om Anna, mend försök titta mer på bilder med sjalen i verkligheten än på färgprover som kan vara lite missvisande.
Av Alexandra
Jag tycker båda är fina, förstår att det är jättesvårt att välja!
Jag håller med Anna, Inkan är mycket finare i verkligheten än på färgprover, och färgen Anna har jag inte sett IRL. Men jag tycker den ser fin ut.
Användarens profilbild
Av Helena
Hej Anna!
Ja Katja är ju orange och Anna är ju inte alls orange utan röd nu när jag tittar på dem. Har du någon bild på dig i Inkan som du kan lägga ut? Jag tittar lite på bilder på Storchenwiege på den finska bärsjalslistan för där finns det en hel del. Jag tycker att Inkan glänser så fint på många bilder.
Det är inte lika många som har Anna så det är inte så lätt att bilda sig en uppfattning om den.
Användarens profilbild
Av Anna
Jag har en bild ute nu http://www.spencer.se/STinka200.gif (alldeles för löst knuten men men...) Jag har också haft lite svårt att hitta bra bilder pa Anna, men jag tycker den verkar ganska så mycket röd.
Användarens profilbild
Av Helena
Ja den är fin, det blir nog en inka. Fast jag funderar på längd också. Det är ju många som rekommenderar att man tar 5,2 för att kunna ha knuten på magen. Fast då blir det ju rätt jobbigt om man ska göra bas-x och ryggsäck med så mycket tyg. Och Miles är ju så stor att jag inte direkt sitter långa stunder med honom i sjalen och då gör det ju inte så mycket om knuten inte hamnar där fram.

Vilken längd har du på din Storchenwiege, Alexandra (om du läser detta?)
Av Alexandra
Min stork är 4,60. Jag velade om jag skulle ta 4,60 eller 5,2, men efter överläggning med Ingrid på babydesign blev det den kortare. Bra val, visade det sig, den räcker precis till att ha knuten på magen vid Xomslut2. Och den är ju i realiteten lite längre - mätte min just och den är faktiskt drygt 5 mellan spetsarna!
Jag tror att de räknar bort de snedställda ändarna när de skriver ut längden.
jag är 164 lång och drar stl 46 nertill och stl 42 upptill :oops: , och 4,60 räcker bra till att göra alla knytningarna. Jag skulle inte heller gilla att ha massa överskottstyg.
Här hittar du en massa bra bilder på Inkan:
www.kantoliinakanava.fi klicka på "liinat" längst upp och sedan finns det mängder av bilder på i princip alla sjalar man kan tänka sig i alla färger.
Användarens profilbild
Av Anna
Jag har en 5.2 och det är mycket tyg, men jag tycker den är ganska bra nu när det är lite kallare och man vill göra en knytning som värmer mer. Men då har jag ju visserligen en 4.1 också att göra korta knytningar med. Har du sjal så det räcker till så gör inte bax x, det är mycket skönare med dubbel X och det kan jag knyta med min 4.1 storkis. Avlastar bättre och är inte så knöligt på ryggen.
Av Alexandra
Tycker inte heller om basX, det blir jätteknöligt. DubbelX är nog den knytning jag använder mest med storken. Supersnabb och avlastar nästan lika bra som omslutetX.

Förresten Helena, vad är det för sjal du har på dig på avataren? Är det en EllaRoo? *nyfiken*
Användarens profilbild
Av sarah
Jah har en inka och den är jätte fin. Trodde den skulle vara blåare och kallare men den är mkt varmare i färgen än på bilden.
Min är 4,6m. jag kan visserligen inte ha knuten på magen men jag skulle inte vilja ha en längre än den jag har... mkt tyg blir det.
Av gocka
Helena!
När vi träffades hos Jenny provade ju jag att göra XO2 med hennes 4,6 meters storkis. Den räckte precis att knyta i ryggen på mig och jag är ju bra mycket kraftigare än vad du är.

Jag tror inte att du "behöver" en 5.2 meters sjal. Men det beror ju på hur mycket svans du vill ha.

Jag har en Inka om ett par dagar. Om du kan hålla dig med att köpa en kan vi väl träffas så får du se den IRL innan du bestämmer dig.
Användarens profilbild
Av Suskiv
Helena skrev:Ja den är fin, det blir nog en inka. Fast jag funderar på längd också. Det är ju många som rekommenderar att man tar 5,2 för att kunna ha knuten på magen. Fast då blir det ju rätt jobbigt om man ska göra bas-x och ryggsäck med så mycket tyg. Och Miles är ju så stor att jag inte direkt sitter långa stunder med honom i sjalen och då gör det ju inte så mycket om knuten inte hamnar där fram.

Vilken längd har du på din Storchenwiege, Alexandra (om du läser detta?)
Min storkis är 5,2 meter och jag är ganska liten 160 lång och 60 kg (utan gravidmage). Jag tycker inte det är för mycket tyg för ryggsäck. Visst det blir en del tyg över men då brukar jag bara dra de runt midjan och knyta bak så förvinner det. Bas-X knyter jag aldrig, men däremot Dubbel-X och där är inte tyglängden nått problem.

Fast visst börjar man bli lite sugen på en kortare sjal. Kanske en Amazonas Brazil.
Användarens profilbild
Av Helena
Hej! Tack för alla svar!!
Alexandra skrev:Förresten Helena, vad är det för sjal du har på dig på avataren? Är det en EllaRoo? *nyfiken*
Det är en Ella Roo och jag är nöjd med den, fast det är ju ingen höstsjal, den värmer ingenting. Och Miles är en liten sprattelgubbe, jag tror han skulle sitta stadigare i en Storchenwiege.

Hej Gocka! Vad roligt att du också ska köpa en Storchenwiege! Och nej inte kan jag vänta tills jag får se din, jag måste ha min nu (ska bara vänta på mina stackars barns barnbidrag först).
Användarens profilbild
Av Anna
Jag har just packat upp en brazil som jag ska ha som demosjal främst. Passade på när jag ändå skulle hämta lite sjalar till kund. Har provat den innan med men är ändå positivt överaskad. De stämmer inte så bra med färgproverna dock. Jag har inte tvättat den än men klarar dubbel x med marginal så höft x och ryggsäck blir inga problem. Skön att bära i, Hugo sover på magen nu.
Användarens profilbild
Av Helena
Anna skrev:Jag har just packat upp en brazil som jag ska ha som demosjal främst. Passade på när jag ändå skulle hämta lite sjalar till kund. Har provat den innan med men är ändå positivt överaskad. De stämmer inte så bra med färgproverna dock. Jag har inte tvättat den än men klarar dubbel x med marginal så höft x och ryggsäck blir inga problem. Skön att bära i, Hugo sover på magen nu.
Hej!
Det där med att sjalarnas färger inte stämmer överens med vad man ser på datorskärmen är ju lite dumt, fast det går ju inte att göra något åt förstås. Men det är ju synd att man inte kan få hemskickat små provbitar med tyget om man betalade litegrand.
Vilken färg är det på din 4,1 Storchenwiege?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?