Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av anders
Hej!

Fick vår Looma Sino häromdagen. Känner mig väldigt peppad på att få använda den. Bara den lilla detaljen att barnet är kvar i magen fortfarande.

Så jag undrar om man kan träna knytning utan barn på något bra sätt. Provat med en mjukisnalle - men den väger ju inget.

Så nu hoppas jag på bra tips på hur man gör för att kunna vara sjal-proffs från dag ett 8) Eller är det bara att hålla sig till tåls tills den kommer ut?
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Hej och välkommen hit :)

Det är ju såklart en lite annorlunda känsla med en alldeles riktig liten bebis i sjaln, men jag tror ändå att du vänjer dig vid själva knytningen, och blir van vid "allt tyg" om du över lite med en nalle eller docka. Har du någon lämpplig bebis i bekanskapskretsen kanske du kan få prov-låna den? :wink: Annars får du hålla tillgodo med nallarna :wink:

Lycka till!
Användarens profilbild
Av zmurfan
Hej och välkommen hit!

Om du vill testa knytningen med lite tyngd i så föreslår jag att du provar med ett mjölpaket eller liknande. En liten säck potatis funkar det med. :)

Lycka till med bärandet när bebisen väl är ute.
Användarens profilbild
Av millla
Jag blir så glad när jag ser detta inlägg från en pappa som är så sugen på att bära sin lill* i sjal! :heart: Välkommen hit!
Jag tänker att man skulle kunna fylla en lagom stor påse med ris eller liknande för att få lite tyngd i det man ska använda som "bebis".
Användarens profilbild
Av Lindiwe
Jag gick också och längtade efter att få bära vår dotter, fast eftersom vi har adopterat så fick jag vänta lite längre än ni kommer att få vänta. Under tiden provknöt jag, minst en gång per vecka, och för det mesta fick en påskhare agera modell men ibland använde jag (som zmurfan tipsar om) istället ett mjölpaket. Ett litet råd om ni ska provknyta med ett mjölpaket är att först stoppa det i en plastpåse, annars blir det så mjöligt överallt. :D :oops:
Några av sjalförsäljarna har också dockor som är gjorda för provknytningar så om ni bor i närheten av någon av sjalbutikerna så kanske ni kan åka dit och provknyta.

Förresten, när kommer bebisen och grattis till att ni ska bli föräldrar och till att ni har hittat till sjalarnas värld från början! Ni kommer snabbt att bli proffs på att knyta upp er bebis! :)
Användarens profilbild
Av glis
Om ni använder ett mjukdjur så välj ett med någorlunda verklighetstrogen längd på ryggen. Och undvik att provknyta när man har niomånaders gravidmage. Jag gjorde fel, provade med polarens mjukispanter i slutet av graviditeten och det blev så flängt att jag var nära att skicka tillbaka sjalen. Men så kom kisen och alla bitar föll på plats, och jag var jättenöjd att jag övat och visste hur kryssen skulle vara.
Lycka till!
Användarens profilbild
Av Din mamma
Hej! Jag tyckte att det var bra att öva på BB när Sigvard var inne på sitt första dygn, då var han ju trött, nöjd och medgörlig 8)

Jag gick också på bärsjalsträff, men det var mest för att få träffa lite folk och kika lite på andras sjalar.
Av anders
Tack för alla tips och glada tillrop!

Har gått runt och burit på ett mjölpaket några kvällar nu, känns väldigt bra.
Av anders
Ville bara säga tack för tipsen igen!

Lilla L har äntligen kommit ut nu och blivit 5 dagar, och sovit gott i sjalen ett par gånger :tumsup:
Användarens profilbild
Av MilanE
anders skrev:Ville bara säga tack för tipsen igen!

Lilla L har äntligen kommit ut nu och blivit 5 dagar, och sovit gott i sjalen ett par gånger :tumsup:
:vågen: Grattis!
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Mysigt, grattis!
Användarens profilbild
Av Lindiwe
Grattis! Vad mysigt det låter!

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?