Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Behöver tips på en sele för ryggbärande.

Den ska hålla för en sprattlande tvååring i ostbågeform.
Det ska heller inte ta längre tid att ta på sig den (med barnet på plats) än det tar för en tvååring att springa ut på vägen. Påtagning inkluderar att få ner den sprattlande ungen i selen.
(förtydligande att barnet som springer ut på vägen är ostbågens tvillingbror)

...och ja, det är på förekommen anledning. :whut:

ps Det är inte helt fel om den går att kombinera med en ringsjal heller.
Senast redigerad av UWO den tor sep 18, 2008 16:04, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av zingo
Manduca nåt för dig tror jag!! :lol:
Användarens profilbild
Av sabe
zingo skrev:Manduca nåt för dig tror jag!! :lol:
:iagree: Går jätte snabbt och lätt att få i min 1 1/2 åring i och för sig inte ostbågeformad ;), men väldigt skeptisk till att börja med, men efter 2-3 gånger gillade hon det :)
Användarens profilbild
Av UWO
Sara Berlekom skrev:
zingo skrev:Manduca nåt för dig tror jag!! :lol:
:iagree: Går jätte snabbt och lätt att få i min 1 1/2 åring i och för sig inte ostbågeformad ;), men väldigt skeptisk till att börja med, men efter 2-3 gånger gillade hon det :)
Alltså väl uppe tycker hon det är helt ok. Problemet nu är att min ryggknytning tar för lång tid i hennes smak. Och det i sin tur gör att knytningen inte ens blir bra eftersom hon inte är still.
+ att hennes tvillingbror tar tillfället i akt och springer...

ska ta o kika på den där.

Fler förslag? (är helt oinsatt i sel-världen)
Användarens profilbild
Av sabe
Jag brukar sätta på mig Manducan så att jag har den på magen men utan att dra upp den helt och sen sätter jag i tjejen och så vrider jag runt selen till ryggläge sätter på mig axelremmarna och sen sitter den jättebra :)

Svårt att förklara :hmm: Hoppas du förstår vad jag menar :)

Ja min tjej gillar inte heller när jag försökt med MT eller långsjal på ryggen. Hon undrar nog vad jag pysslar med och i ärlighetens namn är det svårt att lära sig att knyta bra så vi har inte kommit så långt med andra bärdon på ryggen.
Av surftrollet
Jag tror att de flesta selar duger. De fungerar på samma vis för större barn och är lika lätta eller krångliga att få på sig snabbt. Det svåra tror jag är att få upp en sprattlande unge på plats. ;) Iaf är det så för mig.
Användarens profilbild
Av Myrten
Det fortaste sätt jag kan komma på är att göra på detta sätt:

1. Sätt på dig midjebältet med spännet framåt och axelbandsdelen bakåt. Se till att axelbanden är näst intill färdigspända.

2. Svinga upp barnet på ryggen samtidigt som du sjunger något roligt.

3. Sätt SNABBT på dig axelbanden. Gå, hoppa, spring (allt för att avleda barnets uppmärksamhet från sig själv) och dra åt axelbanden samtidigt.

Kan det vara någonting? Själv föredrar jag Manducan framför Ergon.
Av Annamamman
Jag har en Ergo, och gör nog ungefär som Myrten när jag sätter på den. Testade, idag tog det 20s tills jag skulle kunna jaga barn och 25s tills det var helt klart. Jag har axelremmarna helt spända, förresten.

Jag bor ganska nära lit, så det skulle inte vara omöjligt att träffas för test.
Användarens profilbild
Av UWO
Vad snälla ni är som engagerar er! :heart:

Och flera bra tips hur man snabbar på fastsättningen! :D ..och en hög extratips där från dig Myrten 8)
Ska ta och kika runt och se hur de ser ut.

Annamamman, låter intressant. Att få prova innan man ev gör ett köp är ju guld värt.

...och jag som precis suttit och sagt att sjalar och bärdon det samlar jag minsann inte på mig iaf! (i en diskussion med maken ang tygisarna... :oops: )
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Har ingen sele numer, men Milu har en Manduca vet jag (som jag hade tänkt testa men varken lillebror eller storasyster ville åka sele då... :roll: )
UWO skrev:...och jag som precis suttit och sagt att sjalar och bärdon det samlar jag minsann inte på mig iaf! (i en diskussion med maken ang tygisarna... :oops: )
Ja, det är lätt att säga så... ;-)
Användarens profilbild
Av UWO
CrazyMagpie skrev:Har ingen sele numer, men Milu har en Manduca vet jag (som jag hade tänkt testa men varken lillebror eller storasyster ville åka sele då... :roll: )
UWO skrev:...och jag som precis suttit och sagt att sjalar och bärdon det samlar jag minsann inte på mig iaf! (i en diskussion med maken ang tygisarna... :oops: )
Ja, det är lätt att säga så... ;-)
8)
Hade förmånen att få fika med K idag. Riktigt trevligt. J här vill gärna att hon kommer över någon dag, de verkar komma bra överens.

...och "operation BG" verkar ha gått i lås! :wink: Matteus kom hem i en rosa idag.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?