Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Hallå!

Min 3-veckors tjej BOR i Hug-A-Buben. Jättemysigt, men bara ett probelm: Jag har redan tröttnat på färgen :roll: (hallon/creme)
Så nu vill jag ha ett alternativ. Ska jag satsa på ännu en trikåsjal och i så fall vilken (Sino?) Eller ska jag köpa en vävd redan nu?
Blir lätt JÄTTEVARM i sjalen och värre lär det ju bli i sommar så det måste vara något svalt.
Är ganska liten (1,68 cm och ca 57 kg) och tycker det verkar lite krångligt med allt tyg i en "stor" vävd sjal.. :roll:

Någon som kan hjälpa en stackars novis med tips??
Användarens profilbild
Av Aurian
SINO kommer snart ut i alla RINGO färgerna! Så vore jag du skulle jag nog försöka stå ut tills dess och sen köpa mig en SINO.
Eller kanske köpa en mjuk och mysig Bebina eller Didymos i väntan på de nya SINO-färgerna :twisted:
Användarens profilbild
Av zandrama
Kajsa! Jag tar med mina sjalar på torsdag så kan du iallafall kika lite. :D
De är iofs inte så många, men ändå.

Om jag var du skulle jag satsa på en SINO. De är uuunderbara! :loving:
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Froggie skrev:SINO kommer snart ut i alla RINGO färgerna! Så vore jag du skulle jag nog försöka stå ut tills dess och sen köpa mig en SINO.
Eller kanske köpa en mjuk och mysig Bebina eller Didymos i väntan på de nya SINO-färgerna :twisted:
Ja det var det som var tanken från början, men så vet jag inte om det är onödigt att köpa ännu en trikåsjal...

Vad tror ni om ABC-sele då? Kan man ha en enmånads-bebis i dem? Då kunde jag ju ha den så länge..
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
zandrama skrev:Kajsa! Jag tar med mina sjalar på torsdag så kan du iallafall kika lite. :D
De är iofs inte så många, men ändå.

Om jag var du skulle jag satsa på en SINO. De är uuunderbara! :loving:
Åh ja! Gärna! :D
Användarens profilbild
Av johanna
Och om du vill kan du få prova min Ellaroo, den hade jag till Malte från rätt tidig ålder (2-3 månader?) så du får se lite olika tjocklekar på sjalar. Fast kanske inte den här veckan just, jag har lite annat för mig :D (Jag ska snittas imorrn, inte meningen att låta otrevlig ;))
Användarens profilbild
Av zandrama
kajsa kavat skrev:
Froggie skrev:SINO kommer snart ut i alla RINGO färgerna! Så vore jag du skulle jag nog försöka stå ut tills dess och sen köpa mig en SINO.
Ja det var det som var tanken från början, men så vet jag inte om det är onödigt att köpa ännu en trikåsjal...

Vad tror ni om ABC-sele då? Kan man ha en enmånads-bebis i dem? Då kunde jag ju ha den så länge..
Vidar totaldissade MeiTaien som sambon testade på en sjalträff, så jag vet inte om ABC är nån vits. Annars skulle jag göra som Froggie säger, köpa en vävd tills nya SINO-färgenra kommer. Och du, inte är det onödigt med en till trikå. Det ska ju jag ha (en skogssäv eller en hjortron, att jag aldrig kan bestämma mig)... :roll: :wink:
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
johanna skrev:Och om du vill kan du få prova min Ellaroo, den hade jag till Malte från rätt tidig ålder (2-3 månader?) så du får se lite olika tjocklekar på sjalar. Fast kanske inte den här veckan just, jag har lite annat för mig :D (Jag ska snittas imorrn, inte meningen att låta otrevlig ;))
Oj ska du?? :o Lycka till!! :wink:

Provar gärna så många sjalar jag kan annars! Hör av dig när du orkar/kan!

/Kajsa
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
*skratt*

Eller så får jag helt enkelt köpa både en SINO, en vävd OCH en Mei Tai :D
Användarens profilbild
Av zandrama
Jajaja!!! :twisted: :lol:
Användarens profilbild
Av fantasiflicka
johanna skrev:Och om du vill kan du få prova min Ellaroo, den hade jag till Malte från rätt tidig ålder (2-3 månader?) så du får se lite olika tjocklekar på sjalar. Fast kanske inte den här veckan just, jag har lite annat för mig :D (Jag ska snittas imorrn, inte meningen att låta otrevlig ;))
Ska du?!
Lycka till, hoppas allt går bra!
Användarens profilbild
Av melon
Skulle nog satsa på en långsjal, antingen vävd eller elastisk. MT och sele kan bli lite för stort, för bred liksom. Jag provade en MT när Siri var 4 månader och då passade den inte riktigt, och Ergon kunde vi börja använda runt samma tidpunkt. Sen är väl långsjal det som bäst passar för en liten bebis utan styrka i ryggen...?

Tänk, vad många goa färger du har att välja på nu! :wink: Kanske en gauze? De är ju jättesnygga, och ganska tunna också...
Användarens profilbild
Av Cayenne
Du behöver ju liksom inte köpa en 5-meterssjal!

Jag är kortare än du, och tycker det funkra kanonbra med långsjal. JAg använder Didymos-sjalar, och den som är 4,70 lång tycker jag funkar bra. Däremot hade jag en Hoppiz i 4,60 tidigare, och den var alldeles för lång för mig (De har liksom bonus på sina längder), så väljer man en sådan, kanske en kortare räcker.

Fast nu ser jag att du faktiskt inte är särskilt liten mina mått mätt, för jag är 16 cm kortare och väger ca 10 kg mindre........

Två elastiska sjalar _kan_ man ju ha om man vill - något att byta med:-) Det där med att du blir jättevarm - det blir man med en nyfödd. Du är varm pga hormoner, och ett så litet barn ligger liksom nära på ett annat sätt än ett större barn. Jag tycker inte jag blir så jättevarm när jag bär min ettåring i trikåsjal (Tricot-Slen). Men när jag bar henne som bäbis, blev vi blöta både hon o jag (Då hade jag en tunn Pikku Ruu).
Användarens profilbild
Av Linnea
ÅÅH så härligt, lycka till :D
Av Aelia
Sino säger jag, vi älskar det, och min lillkille blir 7 månader på tisdag.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?