Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Cheyenne
Jag bär nu i en:

Stork inka 5,2 m och så väntar jag på en ergo NG och en lila gås :)

Men vad kan man tänkas behöva mer?

En ringsjal behöver man säkert... Vad ska man då välja?

En lite kortare sjal förstås. Men vilken längd?

Kanske jag behöver en bärpåse? Vilken då?

Nåt jag glömt?

Visst behöver jag allt det här???!!! :twisted: :twisted:

Fast jag tror inte maken håller med :shock:
Användarens profilbild
Av Panakeia
Cheyenne skrev:Jag bär nu i en:

budget varianten, sy själv, eller köp hemmasytt, det skulle jag göra om du inte använt ringsjal innan, det är ju inte alla som gillar det, så köp billigt/sy och testa, bär du massor, som jag förstått att det finns de som gör, så kanske man ska köpa en ringo, eller så...
tjaa.a... det beror ju lite på hur stor du e, ch hur stort barnet är, men om det är ryggsäckar du tänker på så e det väl en 3.7-4.5 du ska sattsa på, beroede på din egen storlek, och märke på sjal...och vad du vill knyta...
jag, som e strl. 48 ska sattsa på en 4.2 till ryggsäckar osv här närmast.

Ja..det är ju altiid smidigt....fleeceponchen är ju himla myyysigt, men alla gillar ju inte dem, annars kan man ju sy i vanligt tyg... som sagt, lätt att sy själv även detta....
Nåt jag glömt?
ABC!! också som man kan sy själv, när man vill känna sig lite mer bohemisk än man gör med ergon utan att ha sjal!! :rofl:
JAAAAA!!!!!!! abslut!!!
men det blir ju inte så dyrt om du syr det mesta själv? så kan du byta upp dig till ryrade varianter eftersom...
Användarens profilbild
Av Ester
en sjal jag inte vill vara utan är våran ringsjal sydd av en easycare - diagonalstretch i ringsjal är toppen!!!!!! och faktiskt ett måste :twisted: :wink:
Användarens profilbild
Av Cheyenne
Sandra skrev:
Cheyenne skrev:Jag bär nu i en:

budget varianten, sy själv, eller köp hemmasytt, det skulle jag göra om du inte använt ringsjal innan, det är ju inte alla som gillar det, så köp billigt/sy och testa, bär du massor, som jag förstått att det finns de som gör, så kanske man ska köpa en ringo, eller så...
tjaa.a... det beror ju lite på hur stor du e, ch hur stort barnet är, men om det är ryggsäckar du tänker på så e det väl en 3.7-4.5 du ska sattsa på, beroede på din egen storlek, och märke på sjal...och vad du vill knyta...
jag, som e strl. 48 ska sattsa på en 4.2 till ryggsäckar osv här närmast.

Ja..det är ju altiid smidigt....fleeceponchen är ju himla myyysigt, men alla gillar ju inte dem, annars kan man ju sy i vanligt tyg... som sagt, lätt att sy själv även detta....
Nåt jag glömt?
ABC!! också som man kan sy själv, när man vill känna sig lite mer bohemisk än man gör med ergon utan att ha sjal!! :rofl:
JAAAAA!!!!!!! abslut!!!
men det blir ju inte så dyrt om du syr det mesta själv? så kan du byta upp dig till ryrade varianter eftersom...
Tack för tipsen. Jag är väl en ganska kort 38:a och Isak är 8,5 mån ca 9 kg och 73 cm lång. Jag tänkte mig nog mest till ryggsäck, höftbärade och sådär. 3,7 kanske? Vet inte riktigt vilken sjal. Det har jag inte bestämt än.

Sy själv. Fantastisk idé, om jag kunde sy. Men det kan jag inte. Inte ens raksöm. Faktum är att jag inte ens får låna varken mammas eller mormors symaskiner för de tror jag ska paja dem. Det brukar bli ett väldans trassel när jag försöker :oops: Men kanske de kan hjälpa mig att sy :idea: Måste undersökas.
Användarens profilbild
Av Cheyenne
Elin skrev:en sjal jag inte vill vara utan är våran ringsjal sydd av en easycare - diagonalstretch i ringsjal är toppen!!!!!! och faktiskt ett måste :twisted: :wink:
Det ska jag komma ihåg :wink:
Användarens profilbild
Av Lydia
ja en bärpåse måste du absolut ha! :D Sy en själv (eller be någon du känner), det är lätt och går fort!
Användarens profilbild
Av Cheyenne
nikon skrev:Du kan ju alltid ge din mamma mönstret och säga att hon får sy den eftersom du inte får låna (röra?) symaskinen. På så sätt syr du själv ändå :P
Ja, bra idé! :)

Lydia skrev:ja en bärpåse måste du absolut ha! :D Sy en själv (eller be någon du känner), det är lätt och går fort!
Bärpåse *antecknar på måste-listan*
Användarens profilbild
Av Veronica
Ursäkta att jag hi-jackar tråden, men har ni nåt tips på bra mönster på bärpåse?
Användarens profilbild
Av Lydia
Veronica skrev:Ursäkta att jag hi-jackar tråden, men har ni nåt tips på bra mönster på bärpåse?
http://www.baranara.se/ :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?