Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ester
försöker minnas var jag såg den där ställningen som man gjorde om sin långsjal till en vagga/hängmatta för bebisar med.

Tror det var en schweizisk sida....men hittar inte...

De sålde sjalar med olika tryck på men kan för mitt liv inte minnas vad de hette- nån som minns?
Användarens profilbild
Av Ester
ingen?
Användarens profilbild
Av Ester
provar igen!!!!

någon måste det väl finnas som minns vad det var för sjalmärke?

kommer ihåg att några kollade in sjalar med snurrar på - en annan var en svart variant med tribal-mönster.....tror att det var tryckta tyger

kom igen nu! :wink:
Användarens profilbild
Av Ester
tack sannasmamma!

det var ju lana de hette :D
Användarens profilbild
Av Ezereht
Vi knyter våran sjal diagonalt över spjälsägen ibland. Mer som lek än som sovgrej dock.
Användarens profilbild
Av Ester
Ezereht skrev:Vi knyter våran sjal diagonalt över spjälsägen ibland. Mer som lek än som sovgrej dock.
jo - det funkar nog bra - men vi hade en liten idé om att slippa spjälisen i sovrummet - ha Alice i våran säng och nya bebisen i en vagga liksom över sängen....men den enda vagga vi hittat är baby-ro och den är dyyyyyr..
Användarens profilbild
Av Ester
jättefina hängmattor - men de ser så öppna ut....lite läskigt att lägga barnet i om man inte är i närheten hela tiden........
Användarens profilbild
Av April
Men den ovan - stod det så här om:

Yayita kan man jämnföra med en vagga eller babysitter. Den gör att babyn känner sig trygg och ombonad. Yayita har ett säkerhetsbälte och en liten hängmattemadrass med 100 % ull fyllning. Gott och varmt! Stången har 2 olika utfräsningar så att du kan välja en mer öppen liggyta eller en mer ombonad liggyta åt din baby.

Man kan alltså reglera om man vill ha vaggan öpen eller mer stängd -där var liksom två olika lägen på pinnen. Sedan var där även en sele...

Verkar kanske bra?

Kram
Av Marika
Förstår hur du tänker om att de kan ramla ur. Men jag kan tala om att om Svea 2.5år har lagt sig i vagga måste hon krångla en del och vända sig på mage innan hon kommer ur. Tänk dig själv hur "lätt" det är att resa sig ur en hängmatta!

Du kan ju även hänga den väldigt nära golvet/ sängen om du vill. Vi har ett snöre i våran. När Svea springer runt hänger den på höghöjd ca 110cm i "stora rummet" och på natten på samma höjd som vår säng så jag enkelt kan lyfta i och ur Astrid om jag vill. Då kan jag även ligga i sängen slänga ut en hand på magen på Astrid och gunga henne till söms. Hon somnar på mindre än 2 min!! När hon är trött nu mera så somnar hon in snabbare i vaggan än i bärsjalen + att hon har längre sovpass i vaggan än i sjalen.
Den variant som jag tipsade om och jag har, har knappar som man knäpper i ändan så att barnet inte kan glida ur.
Användarens profilbild
Av Ester
Marika skrev:Förstår hur du tänker om att de kan ramla ur. Men jag kan tala om att om Svea 2.5år har lagt sig i vagga måste hon krångla en del och vända sig på mage innan hon kommer ur. Tänk dig själv hur "lätt" det är att resa sig ur en hängmatta!

Du kan ju även hänga den väldigt nära golvet/ sängen om du vill. Vi har ett snöre i våran. När Svea springer runt hänger den på höghöjd ca 110cm i "stora rummet" och på natten på samma höjd som vår säng så jag enkelt kan lyfta i och ur Astrid om jag vill. Då kan jag även ligga i sängen slänga ut en hand på magen på Astrid och gunga henne till söms. Hon somnar på mindre än 2 min!! När hon är trött nu mera så somnar hon in snabbare i vaggan än i bärsjalen + att hon har längre sovpass i vaggan än i sjalen.
Den variant som jag tipsade om och jag har, har knappar som man knäpper i ändan så att barnet inte kan glida ur.
jo den du tipsade om såg helt ok ut men jag hittar den inte i europa....

sen har ju du en babyro - och den känns helt säker tycker jag - mmmmm.....kanske måste klämma på en vagga/hängmatta på riktigt....var kan man göra det?!
Användarens profilbild
Av jag71
Vi hade ju en babyro till skrutt: OCh jag ska köpa en till så tvillingarna har en varsin! Och jag tror ändå att dem flesta tvillingar helst sover ihop men vill inte "knöla ner" båda i en vagga. Vet inte riktigt hur jag ska fixa ihop det men babyron är helt super - tyckte i alla fall skrutt!

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?