Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hur länge bär ni era barn varje dag i snitt? (0-6 mån)

0-2 timmar
13
25%
2-4 timmar
21
40%
4-6 timmar
19
36%
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Marielle med Runa skrev:Hm, Embla sitter på armen eller i sjalen all vaken tid. Så 4-6 timmar, MINST... Samma sak när Runa var en liten fis!
Fast jag tolkade det som att det vara bära med bärhjälp (läs sjal). Eller missförstod jag? :oops: Om bära på armen/vara i famnen räknas så bar jag definitivt mer än 6 tim per dag. Snarare så att jag INTE bar högst 2 tim/dag.

Vad gör man annars med en bebis, om inte håller i den? :oops: :wink:
Användarens profilbild
Av aneeha
hmhm Bild

Jag tänkte kanske inte igenom inlägget tillräckligt. Dubbelfel. Jag menade nog bära med bärhjälp, men ärligt talat så tänkte jag inte så långt...

Jag har själv problem med handlederna och bär ganska lite utan bärhjälp, således blir det väl runt 6 timmar/dag med bärdon.
Av ansve9
Harald är en otroligt lätthanterlig och nöjd pojk, han är glad åt att ligga i timmar på golvet med mig precis i närheten. Han ålar runt, kissar, babblar och ler. :D :D Hur enkelt och skönt som helst. Skäms nästan när jag läser om alla barn som inte alls vill ligga själva, jag har det ju så himla lätt med min son :oops: :wink: Alltså bär jag i princip uteslutande för transport = till och från dagmamman med store pojken, på stan, promenader o dyl.
Användarens profilbild
Av Anna
Jag tänkte också i sjalen. Även om Linus också ligger en hel del själv så sitter han ju hos mig massor och bara den tid han ammar varje dag är ju någon timme minst så räknas tid i famnen så blir det bra mycket mer än 2 timmar .
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
MINST 4-6 timmar! Hon vill inte sova någon annanstans på dagarna!
Användarens profilbild
Av Satouta
Jag tog 0-2...
Sjalen är substitut för vagnen.. ibland. :oops:
Jenine älskar friheten i sin gåstol... och väljer den framför sjalen.
Hon är mig i hasorna som en liten hund... tuggar på gardinerna och pillar i diskmaskinen :D
Av Marielle med Runa
Sara med 98+02+05 skrev:
Marielle med Runa skrev:Hm, Embla sitter på armen eller i sjalen all vaken tid. Så 4-6 timmar, MINST... Samma sak när Runa var en liten fis!
Fast jag tolkade det som att det vara bära med bärhjälp (läs sjal). Eller missförstod jag? :oops: Om bära på armen/vara i famnen räknas så bar jag definitivt mer än 6 tim per dag. Snarare så att jag INTE bar högst 2 tim/dag.

Vad gör man annars med en bebis, om inte håller i den? :oops: :wink:
Jo, så tolkade jag det med. Men jag var kanske lite otydlig i mitt inlägg, vad jag menade var att jag bär i sjal minst 4-6 timmar och resten av tiden antingen på armen, eller så ligger hon på mig..
Användarens profilbild
Av aneeha
kajsa kavat skrev:MINST 4-6 timmar! Hon vill inte sova någon annanstans på dagarna!
Precis samma här, åsså sover hon "bara" 10-11 timmar per natt - en bra natt - så man får lägga sig tidigt...
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
2-4 timmar bar jag Sanna tills hon var sex månader. Hade det inte varit sommar och varmt hade det säkert varit ännu mer!
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Nu kan man ju bara rösta en gång, men då blir det såhär:

0-3 månader mer än 6 h/dag i sjal
3-6 månader 2-4 h/dag i sjal
Användarens profilbild
Av deleine
Men det beror juh på hur man ser det....
Bär henne hela dagen nästan... men itne bara i sjal... bär mycke i famnen åsså....
Användarens profilbild
Av solängel
Svarade 4-6 timmar.

Det beror ju lite på vad man gör, men är man ute mycket, så att hon sover i sjalen kan det bli mer än sex timmar, särskilt när hon var mindre. Och nu vill hon ju ofta bli buren om jag ska diska, eller städa, då går det absolut inte att vara på golvet, inte ens om pappa leker.

Numer försöker jag få henne att sova utan mig på dagen, så ofta söver jag henne i sjalen, sedan smyger jag ner henne i spjälsängen - den måste ju komma till användning ibland iaf! Annars har det ju varit världens dyraste kattsäng här hemma :roll:

Hade aldrig klarat mig utan sjalen. Världens bästa, mysigaste bärhjälpmedel! :app: :app: :app:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?