Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

En kompis kompis har en 10 dagar gammal bebis som bara vill vara nära heeela tiden. Tidigare har föräldrarna varit skeptiska till sjal, men nu har de via min kompis bett mig om hjälp att köpa en sjal akut. De bara måste ha tag i en sjal på direkten! :D Jättekul att få hjälpa till!

Kruxet nu är att jag bara har testat Moby Wrap, Sino och Marimekkosjalar.
-Moby wrapen är kanske för varm och lite klumpig tycker jag (men det var iof en bra sjal att börja med tyckte jag själv)
-Sinon är ju tunn och smidig, men jag upplevde att kanterna skar in i min hud och att det därför var svårt att sträcka ut armarna riktigt när jag jobbade med något.
-Marimekko-sjalarna verkar vara lite olika från fall till fall. En kompis har en svart som är helt underbar. Men den brun-turkosa jag har rullar upp sig längs med långsidorna. Dessutom är ju denna sjal lite dyrare..

Så vad ska jag rekommendera? Det finns ju en massa fler trikåsjalar, men jag vill ju helst inte rekommendera något som jag inte vet är bra. Jag är tacksam för snabba svar. Jag och min kompis ska sätta oss ikväll och försöka komma fram till vad den andra kompisen behöver.
Användarens profilbild
Av Scharlott
Så mysigt att få hjälpa dem att välja bärsjal. Om det är en trikåsjal ni bestämt er för, tycker jag ni skall kolla vilka färger som de nyblivna föräldrarna gillar och söka efter en trikåsjal i den färgen. Vilken av alla trikåsjalar som är bäst torde vara en smakfråga - det finns många bra bärsjalar, samtidigt är det så olika vilken man tycker är allra bäst :wink: Men till er hjälp i sökandet kan det vara bra att veta om de vill ha en tunn och sval eller en mer stadig trikåsjal. Det gör ju urvalet lite snävare i alla fall. Lycka till i valet av bärsjal! :D
Användarens profilbild
Av emellen
Jag älskar MamEco, den är stadig och bred och efter tvätt blev min väldigt mjuk och gosig! :heart: :heart: :heart:
Användarens profilbild
Av sanna73
BBS, härlig och tunn men ändå stadig trikåsjal.
Av Winissa
Tack för alla svar! Ni är så snälla! :D
Det verkar som om de vill ha en tunn och sval i första hand. Då är kanske inte Tricot-slen något för dem? Hur varm är MamEcon? Den har jag annars hört flera här på sjalbarn prata varmt om. BBS verkar lovande, kompisen min tror att de skulle gilla den kammomönstrade (Chukwa).
Finns det några fler alternativ om man vill ha en tunn och sval sjal? Bebisen är ju pytteliten just nu, så det är nog inte lika viktigt att den är superstadig.
Av eamane
Winissa skrev:Tack för alla svar! Ni är så snälla! :D
Det verkar som om de vill ha en tunn och sval i första hand. Då är kanske inte Tricot-slen något för dem? Hur varm är MamEcon? Den har jag annars hört flera här på sjalbarn prata varmt om. BBS verkar lovande, kompisen min tror att de skulle gilla den kammomönstrade (Chukwa).
Finns det några fler alternativ om man vill ha en tunn och sval sjal? Bebisen är ju pytteliten just nu, så det är nog inte lika viktigt att den är superstadig.
Det är nog Sino och BBS som är tunnast och gillar de mönstret så är det större chans att den blir använd. Dessutom eftersom BBS har rykte om sej att vara lite stadigare så ska funka den en längre period än vad Sinon gör :)
Användarens profilbild
Av emellen
Winissa skrev:Tack för alla svar! Ni är så snälla! :D
Alltså tunn och sval i all ära, men alla sjalar blir ju mer eller mindre varma. Och nu när det börjar bli kallare tycker inte jag att det är lika viktigt med en sval sjal, men det är ju upp till var och en. :) Jaa, hur varm är den? Vet inte riktigt vad jag ska svara, har ju inte så mycket att jämföra med, men jag har för mig att det sägs att hampan ska göra den svalare... Men den är ju inte tunn i den bemärkelsen som en BBS är (kan jag säga efter att ha jämfört en BBS, Mam Econ, Hug-a-bub & minimundus på senaste sjalträffen). Så jag tror BBS är ett bra val utifrån deras önskemål!
Användarens profilbild
Av norkmedoo
mina favoriter är minimundus och mam eco :loving: .
och då är jag även ägare till en underbar ribbstickad pikku ruu och en tunn sino. mobywrapen har jag inte gillat alls.

minimundus tycker jag också är väldigt prisvärd och mam econ verkar räcka lite längre då jag tror den är lite stabilare än de flesta trikåsjalar... tycker jag :wink:
Av Winissa
norkmedoo skrev:mina favoriter är minimundus och mam eco :loving: .
och då är jag även ägare till en underbar ribbstickad pikku ruu och en tunn sino. mobywrapen har jag inte gillat alls.

minimundus tycker jag också är väldigt prisvärd och mam econ verkar räcka lite längre då jag tror den är lite stabilare än de flesta trikåsjalar... tycker jag :wink:
Ja, minimundusen är kanske inte så dum heller...den hoppade in på topp tre listan tror jag :wink:

Vad tycker ni om CuddlyWrap då?
Av Winissa
sanna73 skrev:BBS, härlig och tunn men ändå stadig trikåsjal.
Såg först nu att den är 80 cm bred! :shock: Hur funkar det om man är nybörjare? Blir det inte bökigt med så mycket tyg på bredden?
Av Winissa
Nolina skrev:mam eco är den enda trikåsjal jag tyckt var ok att bära i av de jag testat...den är dessutom sval
Jaha, jag trodde det var en av de varmare? (och stadigare?) Jag har aldrig kännt på en sån, bara intrycket jag fått av andra här på SB. Men jag kanske har blandat ihop det.
Deras bebbe är pytteliten och de verkar prioritera tunnt och svalt i alla fall. Men det här blir ju bara svårare och svårare... :hmm: Lägger antagligen ner lite för mycket energi på det här. :roll: :)
Användarens profilbild
Av Myrten
Winissa skrev:Lägger antagligen ner lite för mycket energi på det här. :roll: :)
He, he, vänta du bara tills du får i uppdrag att hitta den mest ultimata vävda sjalen...
Av Winissa
Myrten skrev:
Winissa skrev:Lägger antagligen ner lite för mycket energi på det här. :roll: :)
He, he, vänta du bara tills du får i uppdrag att hitta den mest ultimata vävda sjalen...
Gagh! :purskis: Men det lär nog dröja som tur är. Eller i alla fall att skaffa en till nån annan. Till mig själv letar jag fortfarande.. :wink:
Användarens profilbild
Av Summer
Winissa skrev:
sanna73 skrev:BBS, härlig och tunn men ändå stadig trikåsjal.
Såg först nu att den är 80 cm bred! :shock: Hur funkar det om man är nybörjare? Blir det inte bökigt med så mycket tyg på bredden?
Jag föredrar sinon över bbs:en än så länge. Det är mycket tyg på en gång tycker jag.

Sen finns det ju ergonomiska selar också som fungerar från liten ålder.
Av Winissa
Summer skrev: Sen finns det ju ergonomiska selar också som fungerar från liten ålder.
Joo, men till en alldeles ny skulle jag nog ändå rekommendera en gosig sjal. Lite kul också att de verkligen vill ha en sjal nu. Selarna brukar jag börja försöka locka de som är lite skeptiska till sjal med. :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?