Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hemma ligger en sats till att göra en Waldorfdocka. Än har jag bara hunnit rita ut konturerna. Men nu sitter jag här på jobbet och illustrerar, och då ramlade pyssellusten över mig direkt.

Den dockan gör jag helt och hållet till mig själv. Min son är nämligen inte det minsta intresserad av mjuka leksaker.
Tänk att få sy lite roliga outfits. Att få sticka små miniatyrkläder.

Är jag patetisk eller vad? :lol:
Användarens profilbild
Av Edith
Absolut inte patetisk! :this:

Jag är också jättesugen... mer för min egen skull än för sonens. :lol:
Av Ponyo
Man vet ju aldrig, den kommer kanske till nytta någon dag :D
Nästa barn kanske älskar dockor (flicka som pojke)
Bubbi skrev:Hemma ligger en sats till att göra en Waldorfdocka. Än har jag bara hunnit rita ut konturerna. Men nu sitter jag här på jobbet och illustrerar, och då ramlade pyssellusten över mig direkt.

Den dockan gör jag helt och hållet till mig själv. Min son är nämligen inte det minsta intresserad av mjuka leksaker.

Patetisk? Äh, dumskalle. Du har ju en hobby. Har vi inte diskuterat det där? ;-)

/MuuM
Muuminmamman skrev:
Bubbi skrev:Hemma ligger en sats till att göra en Waldorfdocka. Än har jag bara hunnit rita ut konturerna. Men nu sitter jag här på jobbet och illustrerar, och då ramlade pyssellusten över mig direkt.

Patetisk? Äh, dumskalle. Du har ju en hobby. Har vi inte diskuterat det där? ;-)

/MuuM
Bra svar! :D
Användarens profilbild
Av Matildamamma
Jag har planer på att gör en Walldorfdocka som är 50 cm lång och väger ca 3 kg för att ha något att bära i sjal :oops:
Av Ponyo
Matildamamma skrev:Jag har planer på att gör en Walldorfdocka som är 50 cm lång och väger ca 3 kg för att ha något att bära i sjal :oops:
Haha, du är ju värre än jag :D
Användarens profilbild
Av Maerion
Hrm, med tanke på min tråd här under gör det själv finner jag dig verkligen inte patetisk. ;) Det är superkul, jag ska nog göra en till!
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Klart du kan sy en docka bara för att det är skoj! :-D

...och det där med intresse för att leka med dockor kom inte förrän vid 1½-2 års ålder för mina barn (storasyster var närmare två, lillebror med storasyster som förebild började tidigare) så vem vet, om nåt halvår kommer ni kanske fightas om dockan, du och sonen? :wink:
Av Ponyo
CrazyMagpie skrev:Klart du kan sy en docka bara för att det är skoj! :-D

...och det där med intresse för att leka med dockor kom inte förrän vid 1½-2 års ålder för mina barn (storasyster var närmare två, lillebror med storasyster som förebild började tidigare) så vem vet, om nåt halvår kommer ni kanske fightas om dockan, du och sonen? :wink:
Hoppas, hoppas :D
Han får gärna sno den av mig. Jag gillar ju själva sömnaden och planerandet av olika tillbehör :D

Tycker det låter som att du verkligen beh&ou[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?