Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Satouta
Med mobyn så knöt jag alltid dubbelomslutet... alltså smockbandet överst.
Men är det någon som gör det med en vävd?
Kanske passar detta bara trikå???
Det är så enkelt att ha den färdigknuten... och utan smock känns osäkert.
Användarens profilbild
Av mammahappy
Jag gör alltid det med min vävda! Tycker att det funkar bra men kan kanske vara det lite svårare att få det riktigt tight.
Användarens profilbild
Av Satouta
MammaHappy
Ja... det är väl din rebozoo med "Knut" på bild???
Men du hade väl en eld ringis... finns inte på listan längre - såld?
Användarens profilbild
Av Tiz
Jag bar Ville i omslutet X2 häromdagen i Hoppisen. Det var jättestadigt och bra :) Det gäller bara att knyta lagom hårt innan vilket kan vara lite trixigare med en vävd.
Användarens profilbild
Av mammahappy
Satouta skrev:MammaHappy
Ja... det är väl din rebozoo med "Knut" på bild???
Men du hade väl en eld ringis... finns inte på listan längre - såld?
Japp det stämmer att det är min rebozo med en sån knytning på bilden.
Å nej jag har inte kvar eld-ringisen. Den är bortbytt mot norrsken-ringis. Å sen har inkan fått flytta å en easy lagun flyttat in. Å så är det lite andra sjalar som har flyttat in å flyttat ut oxå sen sist! :roll: *fniss*
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag tycker det är svårt att få det bra om man gör x-omslut-2 med vävd sjal, men det är ju olika vad man gillar :wink: . prova så får du se vad du tycker :D
Användarens profilbild
Av Scharlott
Jag har burit Jesper i x-omslut-2 med min Storchenwiege (och givetvis i trikåsjalarna också), men föredrar med vävd sjal x-omslut (med smokingbältet innanför hängslena). Känns lättare att få en bra knytning då eftersom Jesper redan är på plats då jag knyter. Upplever det så med alla mina väva såväl Stork, gauze som linnesjalen.

Men det är som sagt så olika vad man gillar... prova lite olika och se vad som funkar bäst för er :wink:
Användarens profilbild
Av Ingrid
Det går jättebra att bära så med vävd sajl. Får man till det bra sitter det stadigare tycker jag än den andra omsluten, dessutom är det så smidigt att kunna dra ner smokingbältet över fötterna på barnet om man är ute och går, och över huvudet om det somnar och är lite blåsigt ute.

Mitt tips för att få det att fungera med vävd sjal - särskilt om man är ovan eller har svårt att få till det: Knyt färdigt hela knytningen, men slå inte en dubbelknut först, utan bara slå sjaländarna om varandra så de inte hänger ner. De ska kunna glida lätt. Stoppa sedan in händerna innanför korset OCH smokingbältet (man måste få med sig alla tygstyckena på en gång) och tryck ut händerna hårt. Då känner man hur mycket plats som finns där innanför och kan måtta om barnet kan få plats. Är det för trångt, tryck och dra lite tills du tycker det verkar vara lagom mycket plats. Är det för löst, dra åt knytningen lite och prova igen. När du är nöjd, kan du sätta i barnet och knyt sedan till knuten ordentligt.

På det här sättet brukar man kunna få den rätt så perfekt. När man sedan har gjort det där några gånger, har man lärt sig hur mycket tyg man måste "lämna" eller hur löst /hårt man måste knyta. Man kan inte knyta alls lika tight som med en trikåsjal.

Lycka till och tala gärna om sedan om metoden fungerade! Det brukar den göra när jag visar, men den kanske inte är lika lätt att förmedla så här via enbart text.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?