Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Staxson
Hej allesammans!

Kan man bära tibetansk ryggsäck med en 5mån bebbe eller bör man vänta överlag med att bära bebisen på ryggen tills den blivit äldre?? :hmm:
Användarens profilbild
Av Elin G
En femmånaders kan du utan tvekan bära på ryggen. De är ju jättestadiga, oftast.
Av Staxson
Vi provade vanligt ryggkryss, men hon kastade sig bakåt hela tiden så den kändes lite farlig, så kanske tibetanskt är bättre då....??
Användarens profilbild
Av Elin G
Det viktigaste är att sjalen går upp ordentligt på ryggen. Knyter du omslutet ryggkryss får du se till att bältet går högt upp på ryggen. Det är lite lättare att få sjalen högt upp på ryggen i ryggsäcksknytningar, tycker jag, så det är definitivt värt att testa.
Att barnen slänger sig bakåt är tyvärr inget som nödvändigtvis går över med ålder, vissa barn tycker helt enkelt att det är en bra idé att göra så :roll:
Av anna m
Har man barn som slänger sig bakåt funkar ryggsäck kanonbra, men jag har inte gillat att bära på ryggen ute bland folk. T o m nu när de är över 2½ så gillar de inte att inte kunna söka skydd hos mig när det kommer folk de inte känner och på ryggen sitter de oskyddat. Jag har blyga barn ;)
Användarens profilbild
Av Victoria P.
Staxson skrev:Vi provade vanligt ryggkryss, men hon kastade sig bakåt hela tiden så den kändes lite farlig, så kanske tibetanskt är bättre då....??
Ja, den tibetanska är säkrare isåfall. Jag provade lillen i omslutet ryggkryss för några dagar sen o det gör jag aldrig om! Han lirkade ut armarna o slängde sig plötsligt bakåt, det var tur att benen satt fast ordentligt annars hade han störtat rakt ner på knoppen! :whut: Vi höll på o hjärtstopp allihopa.
Så jag tror jag fortsätter med tibetansk ryggsäck, då kan jag dra åt bakom hans nacke så han inte får ut armarna. Dessutom tycker jag att det är lättare att ordna huvudstöd när han somnar på ryggen, bara att dra upp tyget bakom nacken.
Av anna m
Victoria P. skrev:
Staxson skrev:Vi provade vanligt ryggkryss, men hon kastade sig bakåt hela tiden så den kändes lite farlig, så kanske tibetanskt är bättre då....??
Ja, den tibetanska är säkrare isåfall. Jag provade lillen i omslutet ryggkryss för några dagar sen o det gör jag aldrig om! Han lirkade ut armarna o slängde sig plötsligt bakåt, det var tur att benen satt fast ordentligt annars hade han störtat rakt ner på knoppen! :whut: Vi höll på o hjärtstopp allihopa.
Så jag tror jag fortsätter med tibetansk ryggsäck, då kan jag dra åt bakom hans nacke så han inte får ut armarna. Dessutom tycker jag att det är lättare att ordna huvudstöd när han somnar på ryggen, bara att dra upp tyget bakom nacken.
Men även om det känns läskigt så sitter barnet säkert i omslutet. Inte ens med våld tror jag att det kan falla ur. Fast bli händande uppochner kan ju ske ;) Jag gillade aldrig omslut just för att mina barn spjärnade för olustigt är det.
Användarens profilbild
Av emellen
Vi har testat här hemma med en ryggsäcksknytning och här var det i nederkant som det strulade. Tyckte att det var svårt att få isär benen på ett bra sätt när hon är så liten (5mån), blev liksom inte alls bra! Kan det ha berott på att hon satt på sin pappas rygg där ryggtavlan borde vara ganska bred? Hon satt ganska högt upp, kanske beror på det också?

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?