Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Lilla H
Hej på er!

Jag behöver lite hjälp. Jag är inne på att köpa en bärsele, men vet inte vilken jag ska välja. Bärselen är tänkt till en liten nyfödd och jag vill att den ska vara omslutande och mysig för barnet men även skön att bära i på mage såväl som på rygg. Jag har tittat på både becon och manducan, men kan inte ta ett beslut så jag behöver hjälp av er som burit eller bär era små nyfödda i dessa sjalar. Vad har ni för erfarenheter, goda såväl som dåliga av dessa selar?

Jag är normalt byggd eller kanske snarare liten på överkroppen om det nu skulle kunna ha betydelse.

Hälsningar från en med beslutsångest.
Användarens profilbild
Av emellen
Jag har en Manduca som jag har burit med sen min dotter var i princip nyfödd och jag tycker den funkar jättebra. Nu är hon bara 5 månader, så jag kan inte säga nåt om hur det är att bära större barn i den, men den är väldigt bekväm överlag!

Butterfly har jag inte testat, så den får nån annan uttala sig om... :D
Användarens profilbild
Av Myrten
Manducan fungerar super både på pyttisar och större barn! Becon har tyvärr inte kommit till användning här ännu. En skillnad på selarna är ju hur man sätter i barnen i dem. Jag gillar att svinga barnen upp på ryggen och det går inte riktigt att göra på samma sätt med Becon (tror jag i alla fall...).
Senast redigerad av Myrten den sön sep 14, 2008 21:23, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av MilanE
Myrten skrev:Manducan fungerar super både på pyttias och större barn! Becon har tyvärr inte kommit till användning här ännu. En skillnad på selarna är ju hur man sätter i barnen i dem. Jag gillar att svinga barnen upp på ryggen och det går inte riktigt att göra på samma sätt med Becon (tror jag i alla fall...).
Jag sätter Tösen i selen på golvet o spänner fast henne, sen tar jag tag i axelbanden och svingar barn+sele och det går superbra o smidigt! :D
Av anpa
Har haft en Manduca, men tyckte den var för stor för mig (jag är rätt liten) så den bytte jag mot en Beco 4th gen, den är också lite stor, men mycket bättre än Manducan. Beco Butterfly ska vara ännu bättre (för små personer) än 4th gen har jag hört, därför väntar jag spänt på min nya som ska komma snart :D.
Becon känns tryggare om man är ovan för ryggbäring tycker jag, men det är en smaksak. Lycka till!
Av Lilla H
Hej på er!

Tack för era svar och att ni tar er tid. Jättetacksam för det.

Manducan verkar ligga på topp hos er som svarat. Finns det fler åsikter om de båda bärselarna tar jag tacksamt emot alla tankar och funderingar. Becon kontra manducan med en liten nyfödd?

Ha det gott
Användarens profilbild
Av Mia
MilanE skrev:
Myrten skrev:Manducan fungerar super både på pyttias och större barn! Becon har tyvärr inte kommit till användning här ännu. En skillnad på selarna är ju hur man sätter i barnen i dem. Jag gillar att svinga barnen upp på ryggen och det går inte riktigt att göra på samma sätt med Becon (tror jag i alla fall...).
Jag sätter Tösen i selen på golvet o spänner fast henne, sen tar jag tag i axelbanden och svingar barn+sele och det går superbra o smidigt! :D
Jag har testat det dar men det kanns som om jag riskerar att strypa liten med mellanpanelen :? den liksom skar in i hans hals/haka.
Användarens profilbild
Av Mia
Jag tycker nog manducan ar lite battre med nyfodd eftersom man kan langa/korta ryggdelen. Men a andra sidan ar Beco en mycket nattare och finare sele.
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag tycker att båda är bra selar men om du är ganska liten så tror jag att beco butterfly passar dig bättre, det brukar vara så bland de som kommer hit och provar. och så är den kanske lite snyggare :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?