Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av emmahawk
härligt att ha till och med bli citerad i sjalvärlden! :lol: (vi är utan uppkoppling fortfarande, så det blir lite sporadiska inhopp på sjalbarn numera...)Men det stämmer som soffi sa, jag är nog inte helt förstummad över sinon. Elis väger 6 kg och det är absolut inte några problem att bära honom i den om man knyter ordentligt och är noga med att bre ut tyget osv, men får man det minsta slack någonstans så blir det ganska tungt såklart. Sambon, till vilken den inköptes..., är inte alls imponerad utan knyter istället på sig den hemskat ljusblå babybundlern istället (trots färgavsky :lol: ) eftersom han tycker att det blir stadigare och enklare. Men sinon får stanna tills i sommar iallafall, "tunnheten" är säkert ett starkt argument i sommarvärme.
Användarens profilbild
Av Helena
Soffi skrev: Så här tyckte jag (notera att jag inte har någon själv än).
Den är tunn ungefär som en välanvänd t-shirt. Och den var smal på bredden. Detta tyckte jag var poistivt om man som jag kommer att ha en liten på sommaren. Men båda dessa faktorer påverkar ju avlastningen. Men det kändes garanterat inte bylsigt!
Den hade jättebra avsmalnande ändar, som gjorde den oerhört smidig att knyta. Enligt Emma (hoppas hon inte har något emot att jag citerar henne fritt) så:
"Om man är noga när man knyter är den jättebra, däremot är den inte lika förlåtande som andra trikåsjalar vid snabbknyt. Man får knyta tight"
Men det finns ju många andra trikåsjalar som är 50 centimeter breda också? Är inte Cuddly Wrap och Minimundus smala variant 50 centimeter breda eller har jag fel?
Av Viggosmamma
Helena skrev: Men det finns ju många andra trikåsjalar som är 50 centimeter breda också? Är inte Cuddly Wrap och Minimundus smala variant 50 centimeter breda eller har jag fel?

Är det ingen som tycker nånting om just minimundus sjalar?
den ligger ju ganska bra till i pris..

Och jag ska ha bebis i slutet av juli, kanske blir sino lite väl tunn när hösten kommer?
Användarens profilbild
Av fantasiflicka
Clärchen skrev:Minimundus är en rejäl sjal som blir som en extratröja man kan ha på sig hela tiden. Det är både en fördel och en nackdel att den blir ganska varm. Ska man mest ha sjalen sommartid skulle jag inte ha den som första val. Vi höll på att smälta bort i somras men fram till dess var den jättemysig.
Jag håller inte alls med om att minimundus-sjalen skulle vara varm och att den är en rejäl sjal. Jag har haft babybundler tidigare och DEN är tjock, varm och ordentlig. Har nu köpt en minimundus-sjal, 50 cm bred, och den är hur tunn som helst, tunn, smidig och lättknuten. Dessutom har den avsmalnande ändar, vilket gör att knuten blir jätteliten. Jag VILLE ju ha en tunn sjal är jättenöjd men minimundus-sjalen. Om man ska ha en trikåsjal på sommaren skulle jag välja minimundus. Sedan är ju priset en extra fördel!
Användarens profilbild
Av Helena
fantasiflicka skrev:
Clärchen skrev:Minimundus är en rejäl sjal som blir som en extratröja man kan ha på sig hela tiden. Det är både en fördel och en nackdel att den blir ganska varm. Ska man mest ha sjalen sommartid skulle jag inte ha den som första val. Vi höll på att smälta bort i somras men fram till dess var den jättemysig.
Jag håller inte alls med om att minimundus-sjalen skulle vara varm och att den är en rejäl sjal. Jag har haft babybundler tidigare och DEN är tjock, varm och ordentlig. Har nu köpt en minimundus-sjal, 50 cm bred, och den är hur tunn som helst, tunn, smidig och lättknuten. Dessutom har den avsmalnande ändar, vilket gör att knuten blir jätteliten. Jag VILLE ju ha en tunn sjal är jättenöjd men minimundus-sjalen. Om man ska ha en trikåsjal på sommaren skulle jag välja minimundus. Sedan är ju priset en extra fördel!
Men det kanske är just att du har en 50 centimeters sjal som gör att den är svalare. Kan det vara så enkelt att en 70 centimeter bred sjal blir varm och en 50 centimeter bred blir sval????? Eller är jag ute och cyklar?
Användarens profilbild
Av fantasiflicka
Helena skrev:
fantasiflicka skrev:
Men det kanske är just att du har en 50 centimeters sjal som gör att den är svalare. Kan det vara så enkelt att en 70 centimeter bred sjal blir varm och en 50 centimeter bred blir sval????? Eller är jag ute och cyklar?
Kanske är bredden en del i det hela men minimundus-sjalen är TUNN, jag jämför med min babybundler iofs. Jag vet inte hur de andra trikåsjalarna du har tittat på är, Sinon har jag hört ska vara jättetunn och sval. Hur gammal är din bebis i sommar?
Användarens profilbild
Av mia75
Jag har känt på både minimundus och sino, men inte provat att bära i dem. Jag tycker att sinon är tunnare än minimundus, men i mina ögon för tunn, jag tvekade mellan just dessa två, men efter att ha känt på sinon så är jag mer övertygad om att jag vill ha en minimundus, den känns lagom tunn och smidig tycker jag. :D
Användarens profilbild
Av diddeldi
Helena skrev:
Soffi skrev: Så här tyckte jag (notera att jag inte har någon själv än).
Den är tunn ungefär som en välanvänd t-shirt. Och den var smal på bredden. Detta tyckte jag var poistivt om man som jag kommer att ha en liten på sommaren. Men båda dessa faktorer påverkar ju avlastningen. Men det kändes garanterat inte bylsigt!
Den hade jättebra avsmalnande ändar, som gjorde den oerhört smidig att knyta. Enligt Emma (hoppas hon inte har något emot att jag citerar henne fritt) så:
"Om man är noga när man knyter är den jättebra, däremot är den inte lika förlåtande som andra trikåsjalar vid snabbknyt. Man får knyta tight"
Men det finns ju många andra trikåsjalar som är 50 centimeter breda också? Är inte Cuddly Wrap och Minimundus smala variant 50 centimeter breda eller har jag fel?
mobyn är också 50 cm. och hug-a-bub är väl t o m 40 cm bred?
Användarens profilbild
Av Helena
Hur bred är Hoppediz trikåsjal?
Användarens profilbild
Av diddeldi
Helena skrev:Hur bred är Hoppediz trikåsjal?
ca 55 cm. jag har skrivit 60 cm på vår hemsida, men det måste ha varit innan första tvätten, eller så sträckte jag lite i den då. för nu mätte jag igen, när den låg plant, och då blev det 55 cm.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?