Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Jenny L
BildBild

Har äntligen sytt färdigt första upplagan av min Mei tai med utbytbara paneler. ( Ska sy en svart senare). Känns mycket skön tycker jag men väntar ivrigt på att den provas av någon med mer MT erfarenhet, så att jag ev kan justera måtten inför nästa. Maken klart imponerad 8) Har bara hunnit prova en panel än så länge men det kommer säkert fler. Till den svarta har jag köpt hem div tyger från USA, bla det med trollsländor som Babyhawk har :D

Alla tips på förbättringar mottages tacksamt :wink:
/Jenny
Användarens profilbild
Av Nova
Kanonfin! 8)
Mycket imponerande! :urule:
Och med rejält huvudstöd också.
Perfekt!

Men hur byter du panelerna? :roll:
Kan du fixa bild på det kanske?
Låter onekligen riktigt spännande. :D
Användarens profilbild
Av Panakeia
Snyggt jenny!!

jag funderar på, skull man itne kunna göra en typ av abc i fårskinnsfäll? måste ju bli urgott på vintern?
Användarens profilbild
Av mammahappy
Wow jättesnygg!
Å bra att kunna byta panel. Då behöver man ju bara en mei tai men kan ändå byta utseende på den efter kläder å humör! :lol:
Av ansve9
Så fint! Jag har oxo fått för mig att jag ska göra en med utbytbar panel, hur har du lösr det rent tekniskt? :?:
Av Jenny L
Panelerna sitter fast med vertikala kardborreband på insidan av ramen. Jag har följt måtten och instruktionerna i Mae's Mei Tai som TinaW länkar till på sin sida :D Bra instruktioner, enda som tar tid är att översätta alla mått från tum! "We are turning to the metric system, inch by inch" lär en engelsman ha sagt :P Här kommer lite konstruktionsbilder (bilden med lösa panelen ligger ner)
Bild
Bild
Man behöver alltså två bitar av den mjuka kardborrevarianten till varje panel sen är det bara att ge sig ut o fynda bland stuvbitarna.
/Jenny
Användarens profilbild
Av aneeha
Hur fin som helst Jenny!! Du verkar komma överens med symaskinen (och kameran)
Bild
Användarens profilbild
Av Kotten
Jag blir så imponerad! Snygg! Och vilken söööötnos.
Av Jenny L
Mina kunskaper om symaskinen begränsar sig till hur man trär den samt hur man växlar från raksöm till sicksack :oops:
Klarar jag av detta gör nog de flesta det (en bra beskrivning gör mycket), jag hade nämligen träslöjd! :lol:
Tack för alla fina omdömen !
/Jenny
Av ansve9
Tack för de fina bilderna om hur du gjort med panelen. Har själv funderat på något liknande. Härligt att se att det funkar i praktiken! Nu ska jag absolut oxo göra slag i saken :D
Av Jenny L
Tygerna (dock ej just det på bilden) köpte jag på sunshinesewing.com
Stort utbud o trevliga o ha o göra med. Sök annars på "quilt" så får du massor av träffar :tumup: . Ska göra ett litet bildgalleri på de jag köpte när tillfälle ges 8)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?