Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zandrama
För flätor man man också brodera täta täta stygn över huvudet från mittbenan ut mot fläta, och lämna långa ändar där flätan börjar och sen flätar man dem. Man får då lite tunnare flätor än på Cilias Pippi, lite mer råttsvanslika.

Min docka som jag håller på med nu ska få kort rufshår, och jag har precis sytt på underhåret/grundhåret. Jag kan fota processen ikväll, och även fota från mitt dockhäfte. Sen kan jag fota då och då tills håret är klart. Om det finns intresse.

Cilia: Pippi är SÅ snygg! :loving:
Användarens profilbild
Av Fina
Pilotta skrev:Åh, jag försökte surfa runt efter en bildbeskrivning av de stygn som jag använde till min dockas hår men hittade tyvärr ingen. Beskrivet är det dock så att man gör stygn med efterstygn fast man låter det bildas öglor av stygnen istället för att dra åt. Sen kan man välja om man vill klippa upp öglorna eller ej. Jag hade aldrig själv förstått det jag just skrev om jag inte hade sett en beskrivning som jag har i en bok :roll: .
Annars kan man bara brodera hår med vanliga stygn. Det går oxå att lägga garnet som en matta över huvudet och brodera tvärs "mattan" med efterstygn så att mattan håller sig på plats. Det som jag har beskrivit ovan går ju oxå att kombinera.
Om det är en liten docka skulle jag välja nån av de 2 första alternativen jag föreslog.
Lycka till :D
Är det såhäl du menar? (förlåt de olika stora bilderna, orkar inte fixa....)

Bild

BildBild

BildBild

Har fler bilder på fortsättning om det är någon som vill se.
Användarens profilbild
Av Fenomena
Josefina skrev:
Pilotta skrev:Åh, jag försökte surfa runt efter en bildbeskrivning av de stygn som jag använde till min dockas hår men hittade tyvärr ingen. Beskrivet är det dock så att man gör stygn med efterstygn fast man låter det bildas öglor av stygnen istället för att dra åt. Sen kan man välja om man vill klippa upp öglorna eller ej. Jag hade aldrig själv förstått det jag just skrev om jag inte hade sett en beskrivning som jag har i en bok :roll: .
Annars kan man bara brodera hår med vanliga stygn. Det går oxå att lägga garnet som en matta över huvudet och brodera tvärs "mattan" med efterstygn så att mattan håller sig på plats. Det som jag har beskrivit ovan går ju oxå att kombinera.
Om det är en liten docka skulle jag välja nån av de 2 första alternativen jag föreslog.

Bild

BildBild

BildBild

Jag vill gärna se mer! Jag tror att jag förstår hur man syr, men ska man knyta på något sätt också (efter att man har klippa upp öglan)? Som jag tänker mig stygnen så sitter inte garnet fast om man bara klipper upp och inte knyter.
Användarens profilbild
Av Fina
Så tänker jag också men det funkar faktiskt rätt så bra (det var syfröken på skolan som visade mig det där idag)
Användarens profilbild
Av Fenomena
Josefina skrev:Så tänker jag också men det funkar faktiskt rätt så bra (det var syfröken på skolan som visade mig det där idag)
Intressant! Vill ju inte att Alma-dockan ska bli skallig efter ett tag. :-D Jag får prova mig fram. tack för bilder!
Användarens profilbild
Av zandrama
Nu har jag börjat brodera håret. *pust*
Men fint blir det. :)
Användarens profilbild
Av jazoo
Så här blev dockan till slut. Håret syns ju inte så mycket (och bilden är helt blixtförstörd, det var inte den bästa kameran, men iaf), men jag sydde stora öglor som jag klippte upp och knöt ihop med dubbelknut, typ. Eftersom håret blev väldigt spretigt och olika långt så knöt jag ihop det till en tofs, men den lär väl åka ut innan dagen är slut... :roll:

Bild
Användarens profilbild
Av Pilotta
Josefina skrev:

img]http://josefinaste.files.wordpress.com/ ... c00757.jpg[/img]

Ja det var så jag menade :D
Användarens profilbild
Av Fina
jazoo skrev:Så här blev dockan till slut. Håret syns ju inte så mycket (och bilden är helt blixtförstörd, det var inte den bästa kameran, men iaf), men jag sydde stora öglor som jag klippte upp och knöt ihop med dubbelknut, typ. Eftersom håret blev väldigt spretigt och olika långt så knöt jag ihop det till en tofs, men den lär väl åka ut innan dagen är slut... :roll:

Bild
:cry: Ser inte bilden. Vill se!! :D
Användarens profilbild
Av Fina
Pilotta skrev:
Josefina skrev:

img]http://josefinaste.files.wordpress.com/ ... c00757.jpg[/img]

Ja det var så jag menade :D
Ah! Då är jag med i leken igen! :D
Användarens profilbild
Av jazoo
Josefina skrev:
jazoo skrev:Så här blev dockan till slut. Håret syns ju inte så mycket (och bilden är helt blixtförstörd, det var inte den bästa kameran, men iaf), men jag sydde stora öglor som jag klippte upp och knöt ihop med dubbelknut, typ. Eftersom håret blev väldigt spretigt och olika långt så knöt jag ihop det till en tofs, men den lär väl åka ut innan dagen är slut... :roll:

Bild
:cry: Ser inte bilden. Vill se!! :D
Hmm, undrar om det är för att jag länkade från bloggen. Jag ser bilden - är det någon annan som ser den?

Här är i alla fall direktlänk till inlägget där bilden ligger (längst ner i inlägget):

http://babyaliceinwonderland.blogspot.c ... skola.html
Användarens profilbild
Av Fina
:D Vilken kul docka! tycker att det är en rolig ide att alla barnen har en egen docka på ditt dagis.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?