Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Tyche
Hade tänkt mig en mei tai till sommaren + en ny sjal.
Läst här på sjalbarn att de flesta satsar på en underbar gauze, men så läste jag att den räcker till ca 12 kg och Isaac väger redan över 10 och visar ingen tendens att sakta ner än... Så jag tror att han kommer spräcka 12 kg gränsen i sommar... och eftersom vi är rörliga kommer vi gå runt massor och då vill jag ha en sjal som avlastar bra och samtidigt inte är så fasligt varm eftersom vi oftast bär på magen, i x-omslut (eller är det den, är såå dålig på knytningar men iallafall på magen med smokingbältet inför "sjaländarna" ... om ni förstår hur jag menar). (och så vill jag inte att han ska svettas ihjäl...)

Så vad ska vi välja?? En rebozo? En Ella Roo eller kanske en Antigua?? Jag känner mig helt lost...

och så undrar jag vad vi ska välja istället för mei tai, har hört lite om att den inte avlastar så jätte bra, att ergon är bättre och jag känner av vår ergo efter 6 h.... Är det olika beroende på vilken sorts MT man väljer, är den ena bättre än den andra ur avlastningssynpunk, har den ena bredare axelband (för det är det jag är ute efter)...
:blahblah: :blahblah: :blahblah: :blahblah:
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag tycker att gåsen avlastar bättre än antigua/ella roo i alla fall :wink:

men väljer nog helst ergon när det är varmt 8)
Av Tyche
Diddelidi: Hur kommer det sig att du kan så mycket och jag så lite? :wink: :lol:

Vad tycker du vore en bra sjal? Massor spelar in men om du tänker dig en 12 kg bäbis som ska bäras runt i 10-12 timmar (med lite pauser så klart) mitt i sommaren och vädret är super fint, vad väljer du?? Sjal, sele... (måste vara bärverktyg :wink: )
Av JoJsMamma
Jag bar i Ella roo förra sommare när det var jättevarmt. Funkade perfekt! Sval och skön, och så är den ju så fin med fransar och allt!
Av Tyche
JoJsMamma, hur mycket vägde barnet du bar?? Isaac är ju som sagt en bebis med extra bebishull :wink:
Av JoJsMamma
Då vägde hon nog en 8 kg kanske... Nu väger hon 11, och åker fortfarande i Ella Roo med jämna mellanrum (bär inte så mycket nu på vintern, med alla ytterkläder och så).
Användarens profilbild
Av diddeldi
Malin&Isaac skrev:Diddelidi: Hur kommer det sig att du kan så mycket och jag så lite? :wink: :lol:
ja, inte beror det på att jag köper alldeles för mycket sjalar i alla fall :floet2: :wink:
Malin&Isaac skrev:Vad tycker du vore en bra sjal? Massor spelar in men om du tänker dig en 12 kg bäbis som ska bäras runt i 10-12 timmar (med lite pauser så klart) mitt i sommaren och vädret är super fint, vad väljer du?? Sjal, sele... (måste vara bärverktyg :wink: )
min bebis kommer nog väga lika mycket i alla fall, och också bäras mycket :wink: . och jag kommer nog att växla mellan ergo, gås och didy tror jag 8)

(observera gärna min perfekta motivering till inköp av många bärdon, man belastar ju helt enkelt olika med dem så man behöver flera att växla mellan 8) )
Av Tyche
:rofl: haha jag kör med samma motiviering till varför fler sjalar behövs... :lol:

Didy har jag beställt och väntar ihjäl mig på att den ska komma... och ergo har vi som sagt redan så det kanske inte är helt fel med en gås då trots allt...

velar....
Användarens profilbild
Av Buscilla
diddeldi skrev: (observera gärna min perfekta motivering till inköp av många bärdon, man belastar ju helt enkelt olika med dem så man behöver flera att växla mellan 8) )
Den är observerad :urule:
/Cecilia
Användarens profilbild
Av annikar
Kan meddela att Samuel väger dryga 12 kg nu och det funkar bra att bära honom i gåsen. Fast jag bär inte så länge i taget längre, max 1 timme och det går bra.
Men, min bebina avlastar betydligt bättre när det gäller att bära längre stunder.
Patapumen är också bra då, men gauzen knuten rätt avlastar lika bra som sele tycker jag :roll:
Användarens profilbild
Av fantasiflicka
diddeldi skrev: (observera gärna min perfekta motivering till inköp av många bärdon, man belastar ju helt enkelt olika med dem så man behöver flera att växla mellan 8) )
Den är så perfekt att t o m min sambo erkände den som vattentät!
:rofl:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?