Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
norkmedoo skrev:jag vill helst knyta med hela sjalen och då blir ju hänget lite mindre
om det är snedskurna ändar...
jag tycker inte om att knyta med det snedskurna, får inte till det riktigt då
och det är svårt att hålla sjalen helt på plats

jo, så tycker jag :roll:
:iagree: ja me'
Användarens profilbild
Av Helena
Jag har en Easycare 4,2 som jag knyter x-omslut rygg med, den räcker till men ändarna står liksom rakt ut och blir lite tjocka och hamnar lite ivägen när man ska diska och laga mat. Hade jag haft en längre sjal hade det inte stört med raka ändar. Jag gillar inte heller att knyta i det snedskurna, men jag tycker att det är lättare att ta tag i sjalen när jag knyter om det är mindre tyg i ändarna.

Höft-x tycker jag är rätt snyggt med raka ändar ifall de är långa, då hänger sjalen snyggt på något vis.
Användarens profilbild
Av Helen
Jag knyter i princip aldrig i ändarna och med snedskuret så blir det mindre över på det som hänger ner. Vill man stoppa undan så blir det smidigt.

Jag använder ofta tibetans avslutning och då är det praktiskt att det är lite och smidigt att stoppa undan ändarna.

När jag knyter vanligt knyter jag över hela bredden och föredrar det så då kan sjalen lika gärna vara rak.

Med de tunnare sommarsjalarna tycker jag inte det spelar någon roll alls. faktiskt. Det blir så smidigt i alla fall.
Användarens profilbild
Av Anna
Jag gillar snadskurna men vill knyta där det är helbredd (men det räcker det itne alltid till så ibland knyter ja gi ändarna i alla fall). På min 4.1m stork så kanjag knyta omslutet med knuten bak om jag knyter i ändarna och då blir det ju inte spännt och br aohc sjalen hänger fult och måste likson rullas öfr att itne bli som en kjol, men med min 4.6m så gör det itne så mtcket om själva knuten är i ändarna för då är ju egentligen knytningen klar när man kommer mitt bak och så drar jag bara fram och knytet knuten fram. Jag gilalr de snadskurna för att det ger ltie tyg att dra i utanför det raka. Jag är jättesvag och har en hel del värki händerna och jag upplever det som mycket enklare att dra i den lilla spetsen när man drar åt knuten än att dra i två st 70cm breda tygstycken som det kankse inte ens är så mycket kvar att dra i.

Då groddyn tycker jag nästan det räcker att helbredden kommer under Linus knäveck för att det skall bli spännt, sen att resten inte är helbredd gör inte något och knuten blir liten och smidig utan kjolkännsla.
Användarens profilbild
Av Buscilla
Gud så svårt ni gör det för mig :siishah:. Jag har egentligen ingen aning om jag gillar sneda ändar eller ej. Jag har dock fått för mig att det kan vara lättare och smidigare. Tycker som flera andra har skrivit att det kan vara himlans knepigt att knyta knut med så mycket tyg som det är med raka ändar.

Helena skrev: jag tycker att det är lättare att ta tag i sjalen när jag knyter om det är mindre tyg i ändarna.

Helen skrev: Vill man stoppa undan så blir det smidigt.

Anna skrev: jag upplever det som mycket enklare att dra i den lilla spetsen när man drar åt knuten än att dra i två st 70cm breda tygstycken som det kankse inte ens är så mycket kvar att dra i.

Det är precis det som har fått mig att tro att snedskurna ändar kan vara något för mig. Men efter att ha läst den här tråden börjar jag bli lite osäker. Vill ju inte gå omkring med den där "kjolen" som ni andra pratar om. Hrmmm...lite svårt det där. Men jag känner att jag måste pröva en sjal med snedskurna ändar innan jag kan bilda mig en riktig uppfattning. Har ju bara erfarenhet av min Easy Care och min elastiska egentligen... :blahblah: :blahblah: :blahblah:

nä...nog om mitt :-)

/Cecilia
Användarens profilbild
Av Buscilla
Helen skrev:Jag tror du ska gå på sjalträff och bilda dig en uppfattning om vad du själv gillar. Finns det ingen i närheten där du bor?
Jodå, visst finns de det. De träffas nog en gång i veckan till och med :-). Har varit på ett par träffar tidigare. Men oftast så krockar de med något BVC besök eller så är träffen för långt ifrån stan för min smak :oops:. Men jag har för avsikt att försöka komma iväg på en snart igen... Tyvärr upplever jag att det kan vara svårt att "hinna med" att undersöka alla sjalar då vi oftast träffas i rätt stojiga miljöer. Så så värst effektiva tycker jag inte att de där sjalträffarna är, men mycket trevliga och framför allt kul att träffa liksinnade över en kopp te.
/Cecilia
Användarens profilbild
Av Helena
Buscilla skrev:
Helen skrev:Jag tror du ska gå på sjalträff och bilda dig en uppfattning om vad du själv gillar. Finns det ingen i närheten där du bor?
Jodå, visst finns de det. De träffas nog en gång i veckan till och med :-). Har varit på ett par träffar tidigare. Men oftast så krockar de med något BVC besök eller så är träffen för långt ifrån stan för min smak :oops:. Men jag har för avsikt att försöka komma iväg på en snart igen... Tyvärr upplever jag att det kan vara svårt att "hinna med" att undersöka alla sjalar då vi oftast träffas i rätt stojiga miljöer. Så så värst effektiva tycker jag inte att de där sjalträffarna är, men mycket trevliga och framför allt kul att träffa liksinnade över en kopp te.
/Cecilia
Annars kan du ju stämma träff med någon personligen om du tittar under Bärsjalsambassadörer. Det finns säkert någon som är hemma på dagarna och har tid. Kan ju hålla med om att man kanske inte alltid hinner titta och prova alla sjalar när det är Sjalträff, man ska ju hålla ordning på barnen också och fika och sådär.
Användarens profilbild
Av trollmamma
Jag har främst använt sjalar med snedskurna jag tycker det blir mindre tyg på slutet. Det som hänger är inte lika tungt eller svårt att knyta ...

Det är vissa fall jag knyter i dem yttersta spetsarna o det hade inte gått med en sjal med raka ändar :P

Jag tycker att det känns bättre helt enkelt ...
Användarens profilbild
Av Linnea
hmm...jag kan inte riktigt bestämma mig nu :hellu: har ju fått för mig att jag gillar sneda ändar, fast jag knyter knappast i dem, utom en jag hade från ägirs hus med lååånga ändar som jag blev skitsur på jämt för det gick ju inte att sträcka den ordentligt :roll:

men när man knyter innanför ändarna så blir ju svansen snyggare :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?