Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Emmiez
corona skrev:
Emmiez skrev: sen har jag ju ganska tjockt garn och stor virknål, det gör mycket det.

Hysch! Inte avslöja hemligheten :nono:
:lol:
jag menar inte att någon annan skall ta tjockt garn för att det går fortare att virka, nej nej, jag avslöjar inga såna bra hemligheter ;)
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Suskiv skrev:Men nu känner jag mig supertstressad ju, för att inte tala om att mössan som jag gör känns som den blir för enkel i modellen gärmfört med alla andra
Den som jag har gjort är inte avancerad.
Tycker faktiskt att en enkle mössa kan vara lika snygg som en avancerad. Den blir nog mer använd också!
Användarens profilbild
Av binaem
Suskiv skrev:
Emmiez skrev:jag är nästan klar :)
:purskis: mitt arbete mäter 2 cm :| jag lär nog blir klar sist.
och jag har inte köpt garn än.... men tror att jag bestämt mig för vilken färg den skall bli :lol:
Användarens profilbild
Av solängel
corona skrev:
solängel skrev:Idag låg det en mysig mössa i baggy-modell i brevlådan när jag kom hem! Urmysig! Tack snälla corona! Det finns gott om plats för lockarna :wink: (och vilken snygg teckning, jag har lite mörkare hår än så bara... :D )
Hoppas den kommer till användning :D
(och att den passar :oops: )
Den passar jättebra! Fast jag tror jag ska virka en blomma (använde samma garn som du till min mottagares mössa) och ha som brosch på sidan. Då kan man ta av sig den om man vill vara mer anonym och på om man vill glänsa lite... :wink:

Och så skulle jag gärna ha beskrivningen... jag ser ju hur du gjort, men det vore skoj att slippa räkna hela mössan igenom... :oops: Hur mycket garn gick det?
Av corona
solängel skrev:Den passar jättebra! Fast jag tror jag ska virka en blomma (använde samma garn som du till min mottagares mössa) och ha som brosch på sidan. Då kan man ta av sig den om man vill vara mer anonym och på om man vill glänsa lite... :wink:

Och så skulle jag gärna ha beskrivningen... jag ser ju hur du gjort, men det vore skoj att slippa räkna hela mössan igenom... :oops: Hur mycket garn gick det?
Jag tänkte gjort precis så...virkat en blomma i en annan nyans och satt på en säkerhetsnål... men så svek självförtoendet :oops: :roll:

HÄR finns beskrivningen :D
Användarens profilbild
Av solängel
corona skrev:
solängel skrev:Den passar jättebra! Fast jag tror jag ska virka en blomma (använde samma garn som du till min mottagares mössa) och ha som brosch på sidan. Då kan man ta av sig den om man vill vara mer anonym och på om man vill glänsa lite... :wink:

Jag tänkte gjort precis så...virkat en blomma i en annan nyans och satt på en säkerhetsnål... men så svek självförtoendet :oops: :roll:

Great minds think alike! :wink:

Tack för beskrivningen! Du har förresten ingen bild på den färdiga mössan? jag måste få till nåt bra ställe att ha bilder på, ids inte skaffa "guldkort" på fl...
Av corona
solängel skrev:
Great minds think alike! :wink:

Tack för beskrivningen! Du har förresten ingen bild på den färdiga mössan? jag måste få till nåt bra ställe att ha bilder på, ids inte skaffa "guldkort" på fl...
Jo, ska kika på det...finns på R´s kamera och han är bortrest, så det kan bli senare i veckan.....
Användarens profilbild
Av tweed
Bra bildhantering finns på www.photobucket.com lätt att lägga upp bilderna i förminskad storlek från början och lätt att göra beskärningar osv.
Användarens profilbild
Av 4ungar
corona skrev:

vilken fin en :love:
Användarens profilbild
Av sofiutane
corona skrev:

Men en sån gör ju jag med!!! tihi
Användarens profilbild
Av zingo
Åh, nu är det ju flera som postat det borde trilla in några snart nu!
:roll: bara lite nyfiken!
Användarens profilbild
Av solängel
4ungar Ej Sänt - Ej Fått
aina Ej Sänt - Ej Fått
Annamamman Ej Sänt - Ej Fått
annelie Ej Sänt - Ej Fått
Annika E Ej Sänt - Ej Fått
Asereth Ej Sänt - Ej Fått
binaem Ej Sänt - Ej Fått
corona Sänt - Ej Fått
Emmiez Ej Sänt - Ej Fått
exiteme Sänt - Ej Fått
Fryle Ej Sänt - Ej Fått
glis Ej Sänt - Ej Fått
HH Ej Sänt - Fått
Häjk Ej Sänt - Ej Fått
kleopatrina Ej Sänt - Ej Fått
knyttet & K Ej Sänt - Ej Fått
kvarnvik Ej Sänt - Ej Fått
LisaMarie Ej Sänt - Ej Fått
lotti Ej Sänt - Ej Fått
Maddemoa Sänt - Ej Fått
Maerion Sänt - Ej Fått
Marion Ej Sänt - Ej Fått
mimme Ej Sänt - Ej Fått
noranora Ej Sänt - Ej Fått
pejgan Ej Sänt - Ej Fått
smedsboemma Sänt - Ej Fått
smultronbarn Ej Sänt - Ej Fått
sofiutane Ej Sänt - Ej Fått
solängel Sänt- Fått
stream Ej Sänt - Ej Fått
suskiv Ej Sänt - Ej Fått
zandrama Ej Sänt - Ej Fått
zingo Sänt - Ej Fått
zmurfan Ej Sänt - Ej Fått

För att ändra i listan:
Citera SENASTE inlägget med sänt-/fått-lista, ändra i listan, ta sedan bort [ quote ] och [ /quote ] och skicka.

Låt detta meddelande ligga kvar!
Användarens profilbild
Av zmurfan
Idag hittade jag en finfin mössa i min brevlåda! Ska se om jag kan få en bild på den lite senare. Tack exiteme!!

4ungar Ej Sänt - Ej Fått
aina Ej Sänt - Ej Fått
binaem Ej Sänt - Ej Fått
corona Sänt - Ej Fått
Emmiez Ej Sänt - Ej Fått
exiteme Sänt - Ej Fått
Fryle Ej Sänt - Ej Fått
glis Ej Sänt - Ej Fått
HH Ej Sänt - Fått
Häjk Ej Sänt - Ej Fått
lotti Ej Sänt - Ej Fått
Maddemoa Sänt - Ej Fått
Maerion Sänt - Ej Fått
Marion Ej Sänt - Ej Fått
mimme Ej Sänt - Ej Fått
pejgan Ej Sänt - Ej Fått
smedsboemma Sänt - Ej Fått
solängel Sänt- Fått
stream Ej Sänt - Ej Fått
suskiv Ej Sänt - Ej Fått
zingo Sänt - Ej Fått
zmurfan Ej Sänt - Fått

För att ändra i listan:
Citera SENASTE inlägget med sänt-/fått-lista, ändra i listan, ta sedan bort [ quote ] och [ /quote ] och skicka.

Användarens profilbild
Av smedsboemma
Jag blev så glad när jag hittade den här fina mössan i brevlådan! Tack, tack, tack Maddemoa!!! Jag behövde verkligen en ny mössa och denna gillar jag jättemycket. Det var så kul att få en hemlig mössa i en modell som jag inte brukar göra själv. (Jag kör liksom alltid samma gamla vanliga mönster...)
Den nya mössan kommer till användning, det kan jag lova!

Men för en så trendokänslig person som jag - har jag satt på mig den på rätt sätt Maddemoa? Du skrev ju tom en instruktion. :urule:

Bild
Användarens profilbild
Av smedsboemma
4ungar Ej Sänt - Ej Fått
aina Ej Sänt - Ej Fått
binaem Ej Sänt - Ej Fått
corona Sänt - Ej Fått
Emmiez Ej Sänt - Ej Fått
exiteme Sänt - Ej Fått
Fryle Ej Sänt - Ej Fått
glis Ej Sänt - Ej Fått
HH Ej Sänt - Fått
Häjk Ej Sänt - Ej Fått
lotti Ej Sänt - Ej Fått
Maddemoa Sänt - Ej Fått
Maerion Sänt - Ej Fått
Marion Ej Sänt - Ej Fått
mimme Ej Sänt - Ej Fått
pejgan Ej Sänt - Ej Fått
smedsboemma Sänt - Fått
solängel Sänt- Fått
stream Ej Sänt - Ej Fått
suskiv Ej Sänt - Ej Fått
zingo Sänt - Ej Fått
zmurfan Ej Sänt - Fått

För att ändra i listan:

• 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 33

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?