Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Cayenne
Det beror ju på barnets vikt och hur länge/mycket man bär. Jag kan fortfarande bära min 3½-åring på 15 kilo, men det händer inte så ofta, och defenetivt inte så länge....

Det är bara du som vet hur länge du kan bära. Själv föredrar jag sjal eftersom jag tycker det avlastar bättre än sele.
Användarens profilbild
Av melon
Jag bär Siri 3 år, men inte är det så ofta längre :cry: Fördelen med stora barn är att de samarbetar oftast bättre. Siri kliver upp och ner själv, lite tung att svinga :lol:
Användarens profilbild
Av thanisa
Jag bär Finn nästan dagligen, ska vi någonstans så brukar han sitta sjalen. Tova kan ju också bli buren ibland men det brukar ju inte bli så länge hon vill. En timme med Tova hade dock inte varit något problem har blivit några gånger under sommaren. Tova är 6,5 år så än har jag inte behövt sluta bära.
Användarens profilbild
Av diddeldi
det går att bära så länge man behöver tycker jag. min elvamånaders väger redan mer än 12 kg och det är ju mer än många andra barn väger i tvåårsåldern. men det går bra, jag bär flera timmar om dagen utan större problem. man tränar upp musklerna :wink:

min treåring vill inte bli buren några längre stunder i taget så där reglerar det sig liksom av sig själv.
Användarens profilbild
Av marlene
Det där med sjal eller sele är ju högst individuellt. Personligen så har jag aldrig fått till ett ryggknyt som avlastar lika bra som min ergo. Jag skulle förmodligen kunna bära min 5 åring på ca 20 kilo en ganska bra stund. Det första jag får ont i är fötterna. Men för mig är det helt avgörande att jag får ner i princip all vikt på höfterna och det upplever jag är lättare med sele än sjal
Användarens profilbild
Av Humleblomstern
Efter att ha burit omkring O (1½ år och 13,5 kg) i sjal på ryggen en halv dag i svampskogen fick jag rejält ont... av träningsvärk! Inget man direkt dör av ;-).

Jag har problem med bäckenet och upplever att Ergon är elakare än sjalen på den fronten. Som Marlene säger är det ju väldigt individuellt vad som fungerar bäst, sjal eller sele.
Användarens profilbild
Av lotte
Fyraåringen ber fortfarande om att bli buren. Hur låter hon mig föreslå men avgörandet är hennes. :heart:
Användarens profilbild
Av UWO
Mina måste ha fått någon bit av en själ från naturfolk för här vill alla bli burna. Åldrar 2-6 år, dock klarar jag bara att bära 2 / gång 8)
Användarens profilbild
Av LillensMamma
Lillen är 6 månader väger 12,2kg och blir bara buren i sjal/sele, vi har ingen vagn! :D

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?