Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Nu är min beställning från Kids in the Garden i Sverige! :eld: :lol:

Jag har beställt några PUL-tyger i neongrönt, melon, rött, saturnblått, mörkbrunt, och så har jag beställt fuskmocca i brunt, svart och vanilj. Alltihop är 1 yard av varje. Nu ska här sys! :lol:

Om de läste in paketet i Jönköping vid midnatt så borde det väl avin vara hos mig senare idag?

(Synd bara att KAM-pressen inte har kommit än, jag vill ju göra en "hel" blöja först så att jag säkert är rätt ute på mönster och så innan jag syr upp för många...)

Ååååh, väntar väntar väntar...
Användarens profilbild
Av Shuna76
Har beställt därifrån oxå, beställde för nån vecka sedan, men fick invänta lite tyger hon inte hade hemma så paketet skickas idag. Hur lång tid tog det innan ditt paket kom till Sverige? *nyfiken*
Användarens profilbild
Av LisaMarie
De skickade det den 3:e, så det har ju inte tagit så lång tid. Ska bli spännande att se om det ligger tullavgift och moms på det när det ska hämtas ut...

Nu är paketet i Falköping, det är ju bara några få mil bort! Nästan så jag vill sätta mig i bilen och åka och möta paketet på vägen. :roll:

Är det den digra beställningen du skrev om i tråden om färgval till dina pockets som du väntar på, eller har du beställt igen?
Användarens profilbild
Av Shuna76
Ja, det är den jääättelånga beställningen jag skrev om i den andra tråden :roll: & ändå la jag till 2 färger PUL & en färg microfleece medan jag väntade på att alla varor skulle anlända till Melissa :hellu:

Nu ska jag dessutom beställa från Little buttons denna veckan..måste ju ha den där mönstrade PULen oxå :lol:

Hoppas pressen kommer snart så du kan knappa en testblöja :) Själv tror jag jag gjort om mitt mönster 3-4 gånger..nu är jag nog nöjd, men symaskinen är trasig så jag har inte kunnat testa det mönstret än! :( Fast jag har beställt en ny som ska finnas att hämta ut idag efter 17.00..:D

Men varför måste det vara så sent, jag vill hämta den nu! :roll:
Användarens profilbild
Av LisaMarie
17.00, det är ju en eeeevighet dit! :roll:

Själv rusade jag ut till brevlådan när posten varit här, men icke, det fanns ingen avi med idag. Det innebär förmodligen att avin kommer imorgon vid lunch, och jag som ska in till samhället för annat på förmiddagen måste hem och hämta avin, låta barnen sova och sedan tillbaka in för att hämta paketet. Sjukt jobbigt!

Så du hade lagt till ännu mer! :shock: :wink: Jag orkade inte vänta på att de skulle få in vit fuskmocka som jag ville ha, men det blir väl fler beställningar vad det lider... 8)

Hoppas maskinen och mönstret blir bra nu! Vad har du utgått ifrån för mönster från första början?
Användarens profilbild
Av Shuna76
Jag kör med en modifierad Swb som mönster fast jag gör dem i två versioner, en med smalare gren & en med bredare. Det jag har tyckt varit jobbigast var att i början stod jag & mätte ut var knapparna skulle sitta på varenda blöja :roll:

Nu har jag förenklat det hela så jag har hål i mönstret & bara kan sätta en liten prick där knapparna ska sitta, mycket enklare & nu ska alla blöjor bli likadana i fortsättningen, bara grenmåttet som skiljer. :)
Användarens profilbild
Av LisaMarie
Jag har tänkt att utgå från de två blöjsorter jag har och gillar skarpt, nämligen Bum Genius (fast jag hatar kardborren) och Baby Heavens.

Det var ett bra tips att ha hål i mönstet och pricka i, undra hur lång tid det hade tagit mig annars att komma på det! :lol:

Nu finns förresten mitt paket på mitt utlämningsställe 11 km ifrån mig, fast jag har ingen avi så jag kan inte hämta ut det... :(
Användarens profilbild
Av Shuna76
Men om du har spårat det har du väl ett kollinr? Ring & fråga om det går att hämta ut med det..det gör det här i alla fall, fast det kanske beror på att jag är stamkund & igenkänd :roll:
Användarens profilbild
Av Amiechan
Shuna76 skrev:Men om du har spårat det har du väl ett kollinr? Ring & fråga om det går att hämta ut med det..det gör det här i alla fall, fast det kanske beror på att jag är stamkund & igenkänd :roll:
:iagree: Kollinummer+id så har jag alltid fått ut mitt paket :D
Användarens profilbild
Av LisaMarie
Men vad bra! Då ska jag göra ett försök imorgon förmiddag när jag ändå åker in till samhället, så slipper jag att åka två gånger imorgon!
Användarens profilbild
Av Shuna76
Hämtat det? *nyfiken* 8) Hunnit sy av det? Är det bra? Tänk om jag beställt en maaassa tyg som inte är bra..*nojjig* :?

Fick du betala tull förresten?
Användarens profilbild
Av LisaMarie
Jag har hämtat det och tittat på tygerna. Skulle så gärna vilja sätta igång och sy, men jag städar som en tok inför dopet på söndag och hinner inte med så mycket annat. Gårdagens kväll fick jag dessutom tillbringa med Jonathan på akuten, han stod på en stol och ramlade ner, slog upp tre stora jack i läppen på insidan och ett jack på 1,5 cm på utsidan läppen... Suck, den killen kommer att ha klippkort hos akuten och tandläkaren.

På måndag när jag lämnat Jonathan på dagis, då minsann ska jag börja klippa och sy! :D Hoppas bara att knapp-pressen kommer snart.

Tygerna ser jättefina ut, både PUL-tygerna och fuskmockan, så det är nog ingen fara. Har fotat dem men har inte hunnit att lägga över korten i kameran.

Hon hade varit snäll och skrivit ner värdet till ungefär det halva, men det passerade tullen utan problem. :vågen:
Användarens profilbild
Av Shuna76
Usch, stackars Jonathan! :( Mina killar är rätt vilda, men har hitills klarat sig från några större blessyrer *peppar peppar* hoppas pressen kommer snart då & att du får lite tid att sy på Måndag :) Håller tummarna att vår jättebeställning går igenom utan att vi behöver betala tull oxå :tumsup:
Användarens profilbild
Av LisaMarie
Pressen ligger på "mitt" Ica och väntar! Jag kommer att bege mig dit så snart vi har morgnat oss färdigt här. Iiiihhh!!! :D :D

Kunde inte hålla mig i morses, jag klippte ut delar till en blöja så att jag kan sätta igång att knappa och sy så fort pressen är hemma. Strunt samma om det är lite dammigt när gästerna kommer på söndag, Basse har ju en ny blöja på sig istället! :roll:

Håller en tumme åt dig att det passerar tullen obemärkt!
Användarens profilbild
Av Shuna76
:vågen: :eld: :tumup: Bättre sy än illa städa :lol:

Tycker det låter som att du verkligen beh&ou[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?