Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av knutis
tinaw skrev:Jag har ett färdigt mönster knutis. Och ett gäng över ifall du vill ha.
Aha!!! :D det kanske skulle vara nåt. Vill du skicka eller ska jag komma förbi kanske? :wink:
Användarens profilbild
Av Sedum
Knyttet & K skrev:Till Agnes som dreglar mycket har vi typ BandanaBibs (NameIt har billigare). Albert som kräktes behövde rejälare doningar. Då sydde jag haklappar som gick en bit nedanför magen med plastad frotté på baksidan och trikå eller frotté på framsidan som sög upp.

Ett annat tips är att ha dregellappar i ull (eller ullbody) under tröjan så blir det inte kallt även om tröjan blir fuktig.
Jag upplevde att fleece på baksidan funkar på samma sätt. :-)
Användarens profilbild
Av tinaw
Kom gärna förbi :D

Jag ska kolla så jag verkligen har dem kvar. Är stammis på klädinsamlingarna numera.
Användarens profilbild
Av knutis
Nu så har jag testat och fått till det ganska bra faktiskt. Jag vändsydde eftersom jag inte har någon overlock ( än... och det lär väl dröja :cry: )

Jag hade velour på undersidan men ska prova lite andra material också :D .

Bild

Bild
Användarens profilbild
Av tinaw
Fint! Jag har letat men glömt att svara. Mönster har jag, men de som jag hade över har jag tydligen gett bort redan, tyvärr.

Jag har fleece på undersidan mina, tunn microfleece. Då går inte vätan igenom alls.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
KajsaW skrev:
Knyttet & K skrev:Till Agnes som dreglar mycket har vi typ BandanaBibs (NameIt har billigare). Albert som kräktes behövde rejälare doningar. Då sydde jag haklappar som gick en bit nedanför magen med plastad frotté på baksidan och trikå eller frotté på framsidan som sög upp.

Ett annat tips är att ha dregellappar i ull (eller ullbody) under tröjan så blir det inte kallt även om tröjan blir fuktig.
Jag upplevde att fleece på baksidan funkar på samma sätt. :-)
Ja, det gör det ju. Jag tänkte mest på storleken när jag skrev "rejäla doningar" :lol:

knutis - Vad fin den blev! Hur mycket större gjorde du överdelen?
Användarens profilbild
Av knutis
Knyttet & K skrev:
Jag ritade av mönstret i länken som fanns tidigare i tråden. Jag vet inte exakt hur mycket större, jag kan kolla dte om du vill.

TinaW: jag har haft det lite fullt upp så det har liksom inte kommit upp att åka till Borlänge. Sixten vill dessutom inte åka bil :? han blir lite arg då. Så vi kan ta det när vi ses, kanske på en träff eller så :D .
Användarens profilbild
Av tinaw
knutis skrev:
Knyttet & K skrev:
Jag ritade av mönstret i länken som fanns tidigare i tråden. Jag vet inte exakt hur mycket större, jag kan kolla dte om du vill.

TinaW: jag har haft det lite fullt upp så det har liksom inte kommit upp att åka till Borlänge. Sixten vill dessutom inte åka bil :? han blir lite arg då. Så vi kan ta det när vi ses, kanske på en träff eller så :D .
OK!

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?