Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av katarinap
Det här känns som ett jättefånigt inlägg att skriva :oops: men det har hänt mig några gånger de senaste dagarna att min 20-månaders son drar mig riktigt hårt i nackhåren när jag burit honom på ryggen. Mest tror jag att han bara testar reaktionen, för han garvar när jag ber honom sluta och säger att det gör ont (han börjar ju komma i den åldern nu när han är så pass medveten om när han busar :twisted: ).

Om någon annan varit med om detta, hur har ni fått bukt med problemet?
Användarens profilbild
Av jag71
Här drog Skrutt ett tag så mycket att jag faktiskt inte vet om det var så att allt hår i nacken var försvunnet eller om det var så att nerverna var totalt domnade så de inte reagerade helt enkelt.
Användarens profilbild
Av Ullegulle
Jadu... Vet inte riktigt vad bästa lösningen är...
Har kort år och det hjälper inte, det gör iallafall ont (som satan!) när Sonja får sina "mys-ryck" och ska gosa lite extra hårdhänt. :roll:
Har sneglat på rakhyveln några gånger, men jag är för fåfäng..
:lol:
Av samma skäl går huvudsjal bort... :hide:
Hoppas du får in några bra tips!
som jag kan knycka... ;)
Användarens profilbild
Av Myrten
Vår tvååring sticker in fingarna i öronen på min man när hon åker sele, och det är så långt in hon kan (hinner). Dessvärre har ju tvååringar små fingrar, så det kan göra rätt ont innan Mattias hinner ta bort hennes händer. Han kanske skulle börja med hörselkåpor då eller kanske en sådan där halskrage hundar har när de inte får klia sig i öronen. :lol:
Användarens profilbild
Av Ullegulle
Myrten skrev:Vår tvååring sticker in fingarna i öronen på min man när hon åker sele, och det är så långt in hon kan (hinner). Dessvärre har ju tvååringar små fingrar, så det kan göra rätt ont innan Mattias hinner ta bort hennes händer. Han kanske skulle börja med hörselkåpor då eller kanske en sådan där halskrage hundar har när de inte får klia sig i öronen. :lol:
:lol: :tumsup:
Användarens profilbild
Av UWO
Huvtröja, eller liknande? (lägger till redan befintlig lista på lösningar).

Har ingen superidé, dock eget barn som bits när man bär på ryggen. :o
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Dante hade en kort period när han tyckte att det var skitroligt att daska mig hårt på ryggen/nacken med handflatan när jag bar honom. Han skrattade varje gång jag sade "aj". Som tur var slutade han av sig själv ganska fort, så jag antar att det bara var något han prövade.
Användarens profilbild
Av MuuM
tinaw skrev:Jag hade huvudsjal ett tag för att få ha mitt hår ifred från knubbiga barnfingrar. Nacken var värst *ajaj*. Och så kontemplerade jag möjligheten att snagga mig, men la familia röstade ner mig.

http://www.tznius.com/cgi-bin/tying.pl
Tack för påminnelsen! Jag ska snagga mig, orkar inte mer...

/MuuM
Användarens profilbild
Av dunderdotter
Jag körde med huvtröja och vanlig sjal kring nacken när det var som värst. Huvtröja är riktigt bra faktiskt, kan varmt rekommenderas. De tröttnar förr eller senare på att dra en i håret, om det är någon tröst...
Användarens profilbild
Av katarinap
Tack för alla kommentarer och tips! (Skönt också att veta att jag inte är den enda som tampas med barnens infall... :nono: )

Huvtröja verkar vara enklaste lösningen, och det var en spännande länk till att knyta huvudbonader!
Användarens profilbild
Av Catti36
Huvtröja har jag använt en del.
Min sons far har väldigt kort hår och ändå lyckas sonen dra idet. Och då är han ju bara en liten skruttis än så länge, spännande att se hur det blir när han blir större och starkare.
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?