Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Malla
Ni som har erfarenhet av både easy och didy -vad tycker ni, vilken är bäst? Kvalitet, utseende, tjocklek, lättknutenhet, användbarhet -jämför!

Jag har bara erfarenhet av easyn men det skulle vara kul att se en helt ostatistisk jämförelse. :D
Användarens profilbild
Av Linnea
jag hänger på, vill också veta :roll:
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Kan ju inte svara eftersom jag inte haft någon easy... men det är kanske svårt att jämföra eftersom didysarna är lite olika beroende på mönster/färg. :this: :oops:
Användarens profilbild
Av Helena
Men det blir nog svårt, för det finns ju så många olika sorts Didymos.

Jag tycker att Didymos är något stadigare, fast jag har bara testat en sort, en Lena har jag. Och de avsmalnande ändarna är bra. Didymos känns lite lyxigare i tyget, strukturen är snyggare.

Men Easycare är aningen mysigare och har trevligare fållar, lite bredare.
Och så tycker jag om Easyfärgerna.

Jag gillar båda två, men Didymos vinner nog. Lite stadigare för ett tyngre barn. Och det är enklare med snedställda ändar och så går det ju att få tag på billigare Didymos än Easycare.
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Helena skrev:Men det blir nog svårt, för det finns ju så många olika sorts Didymos.

Jag tycker att Didymos är något stadigare, fast jag har bara testat en sort, en Lena har jag. Och de avsmalnande ändarna är bra. Didymos känns lite lyxigare i tyget, strukturen är snyggare.

Men Easycare är aningen mysigare och har trevligare fållar, lite bredare.
Och så tycker jag om Easyfärgerna.

Jag gillar båda två, men Didymos vinner nog. Lite stadigare för ett tyngre barn. Och det är enklare med snedställda ändar och så går det ju att få tag på billigare Didymos än Easycare.
Förlåt för att jag sabbar tråden :hide: men hur tycker du didyn är jämfört med storken? Jag har ju en Jakob som är väldigt tunn och gosig och underbar, men storken (Leo) (som oxå är mjuk och allt det där) är betydligt stadigare. Föredrar storken till ryggknyt. Är easyn ÄNNU ostadigare än didyn?
Användarens profilbild
Av diddeldi
ok, jag är kanske lite partisk för att jag säljer didymos.

men jag tycker inte lika mycket om easycare. jag tycker att de stretchar för mycket så knytningen blir slapp. och så stör jag mig på de raka ändarna. plus att de inte finns i lika fina färger. däremot är tyget gosigt och tunt och fållarna är nog lite bättre än didys (fast jag stör mig inte på de heller iofs).

så ska man ha en dyr lyxsjal :wink: så tycker jag att didy är ett bättre val.
Användarens profilbild
Av Malla
diddeldi skrev:ok, jag är kanske lite partisk för att jag säljer didymos.

men jag tycker inte lika mycket om easycare. jag tycker att de stretchar för mycket så knytningen blir slapp. och så stör jag mig på de raka ändarna. plus att de inte finns i lika fina färger. däremot är tyget gosigt och tunt och fållarna är nog lite bättre än didys (fast jag stör mig inte på de heller iofs).

Aha, :o nu förstår jag varför jag har stört mig lite på att min easy töjer sig (stretchar) så mycket vid användning. Det skiljer rätt många centimeter på den nytvättad och använd, minst 25 cm tror jag.
Användarens profilbild
Av Helena
Sara med 98+02+05 skrev:
Förlåt för att jag sabbar tråden :hide: men hur tycker du didyn är jämfört med storken? Jag har ju en Jakob som är väldigt tunn och gosig och underbar, men storken (Leo) (som oxå är mjuk och allt det där) är betydligt stadigare. Föredrar storken till ryggknyt. Är easyn ÄNNU ostadigare än didyn?
Lena är nog stadigare då än din Jakob kanske, så då kanske det är svårt att jämföra. Jag har aldrig provat en Jaquard-vävd Didymos. Men det är som Diddeldi säger, Easyn är stretchigare och man måste få upp barnet lite högre upp på ryggen, för det sjunker ner en bit igen. Men tänker man bara på detta är det inga problem. Easyn är ju rätt bred så det gör den ju stadig på det viset. Jag tycker det är aningen lättare att knyta ryggknytningar med min Didymos eftersom jag vet mer var jag har tyget, det är inte så tunt och flaxar omkring.
Har ju ingen lång Stork just nu, så jag kan inte riktigt jämföra Stork och Didymos. Men fördelen med Storken är väl att den är lite bredare.
Oj vad jag babblar på, kom nog inte fram till något vettigt.
Fast Easyn är väldigt följsam och omsluter barnet bra, så den är mycket skön på det viset. Tror den är lite följsammare än min inka i allafall.
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Malla skrev:
diddeldi skrev:ok, jag är kanske lite partisk för att jag säljer didymos.

Aha, :o nu förstår jag varför jag har stört mig lite på att min easy töjer sig (stretchar) så mycket vid användning. Det skiljer rätt många centimeter på den nytvättad och använd, minst 25 cm tror jag.
Fast jag då :roll: :oops: som inte kan låta bli att lägga mig i... tycker att didyn töjer sig mycket också. Inte så att knytningen slakar, men längden känns mycket kortare när den är nytvättad, tycker jag. Ska mäta nästa gång jag ska tvätta den, just nu är den väldigt lagom smutsig :lol:
Användarens profilbild
Av Helena
Sjalarna drar väl ihop sig vid tvätt, det är nog oundvikligt.
Användarens profilbild
Av diddeldi
jo, didyn töjer sig också när den är nytvättad. men easyn tycker jag stretchar även när den är skitig och välburen :wink: lite trikåsjalskänsla light liksom.
Användarens profilbild
Av Helena
diddeldi skrev:jo, didyn töjer sig också när den är nytvättad. men easyn tycker jag stretchar även när den är skitig och välburen :wink: lite trikåsjalskänsla light liksom.
Men Hoppediz är den stretchigaste vävda sjal jag provat, det finns ingen vävd sjal som jag behöver dra och slita i som en Hoppediz för att få knytningen tajt.

Men det är ju möjligt att Hoppedizen inte töjer sig mer sedan när man dragit klart.
Användarens profilbild
Av diddeldi
Helena skrev:
diddeldi skrev:jo, didyn töjer sig också när den är nytvättad. men easyn tycker jag stretchar även när den är skitig och välburen :wink: lite trikåsjalskänsla light liksom.
Men Hoppediz är den stretchigaste vävda sjal jag provat, det finns ingen vävd sjal som jag behöver dra och slita i som en Hoppediz för att få knytningen tajt.

Men det är ju möjligt att Hoppedizen inte töjer sig mer sedan när man dragit klart.
har inte samma erfarenhet som du av den :mitvit: :roll:
Användarens profilbild
Av Helena
Jag tycker det är främst i x-omslut rygg jag märkt skillnad. Med Hoppedizen kunde man dra rätt mycket i sjaländarna på slutet för att tajta till det hela. Med min Didymos behöver jag inte dra alls mycket, med Easyn lite mer.

Men det finns ju bra beskrivningar i Hoppediz-häftet på hur man ska dra åt sjalen vid olika moment i knytningarna och det tycker jag verkligen behövs. Med en del sjalar känns det som om det bara faller sig naturligt, man knyter och sjalen känns spänd, men så upplevde jag inte att det var med Hoppedizen jag hade.
Användarens profilbild
Av Hella
Jag har haft fyra didymos och bara en easy, och även om didysarna inte är helt exakt lika varandra beroende på färg och vävning så tyckte jag ändå bättre om den didy som jag tyckte var "sämst" (fast den var absolut inte dålig för det) än jag tyckte om min easycare.

Easyn känns helt fantastisk. Jag glömmer aldrig hur positivt överraskad jag var när jag kännde på tyget första gången. Det är verkligen mjukt och blankt och härligt, men sen, när man bär med den gör det sig inte lika bra tycker jag. Det är nästan _för_ mjukt och tunnt på något sätt, nästan som om det vore elastiskt fast det inte är det *skumt*
Det i kombination med de raka ändarna gjorde att jag aldrig blev riktig kompis med min easy. Hade ändarna varit snedskurna hade jag nog gett den en chans till, men nu får jag lägga min röst på didyn.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?