Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vilken utav dessa är snyggast, bäst och helt oumbärlig och därmed mitt nästa sjalinköp?

Didymos Wellen Lind
12
40%
Ellevill Zara Fresh
18
60%
Användarens profilbild
Av jennychangala
smedsboemma skrev:
jennychangala skrev: Smedsboemma: är det på ellevill.com de har limited edition?

Nej, jag såg i en annan tråd på "Fakta om bärsjalar" att Scharlott ska ta in dem på mamma barn.
Jag skulle nog ändå satsa på en Zara eftersom det är kul att ha en ny sjal som är lite ovanlig (än så länge)!

:D Zaran ligger lite före nu.... :wink:
Användarens profilbild
Av CarolineJ
Jag har ju inte kännt på nån av dem men om man bara ser till utseendet så tycker jag att linden är snyggare...
Användarens profilbild
Av Scharlott
jennychangala skrev:är det på ellevill.com de har limited edition?
Hoppas det är ok att jag svarar på frågan :wink:
Zara EV (extended version) är helt nya färger (dvs ej Fresh) och kommer både till Ellevill (som är tillverkaren) och till oss återförsäljare. De finns dock inte i lager ännu, utan kommer senare i höst.

Sedan vilken sjal du skall välja... Någon föreslog båda och det är ju alltid kul om man har den möjligheten. Oftast är det väl dock en sjal plånboken tillåter :wink: Och skall du välja en tycker jag du skall välja den DU tycker är finast 8)
Användarens profilbild
Av jennychangala
Scharlott skrev:
jennychangala skrev:är det på ellevill.com de har limited edition?
Hoppas det är ok att jag svarar på frågan :wink:
Zara EV (extended version) är helt nya färger (dvs ej Fresh) och kommer både till Ellevill (som är tillverkaren) och till oss återförsäljare. De finns dock inte i lager ännu, utan kommer senare i höst.

Sedan vilken sjal du skall välja... Någon föreslog båda och det är ju alltid kul om man har den möjligheten. Oftast är det väl dock en sjal plånboken tillåter :wink: Och skall du välja en tycker jag du skall välja den DU tycker är finast 8)

självklart går det bra att du svarar! :wink:

Plånboken tillåter ju bara EN sjal. Så det återstår att se vilken det blir. Bra att veta att fresh inte kommer i extended version. Är så svag för just den färgen. Så fin! :D
Användarens profilbild
Av Bollen
Köp Zaran nu + en begagnad Wellen när du sparat ihop till en :D

Jag har båda och tycker de kompletterar varandra, men Zaran är snäppet bättre i avlastning och smidighet enligt mig. Tycker att den faktiskt är stadigare och mindre stretchig än min Wellen. Tycker stadgan är nästan viktigast när bebis blir tyngre. Zaran är mjuk och underbar från början, medan Wellen verkligen behöver gås in (har haft en ny Wellen också som nästan var raspigt sträv).

Men vilken du än köper så blir det ett jättebra val!!!
Bär i båda dagligen och tycker att jämfört med korskypertvävda sjalar så är dessa 100 ggr bättre vad gäller avlastning och smidighet. Ttycker de korskypertvävda jag haft (3 st Easycare, 1 Didy, 1 tunn Hoppe, 1 vanlig Hoppe, 1 Amazonas CS) lätt känns slappa och sladdriga och inte alls lika spänstiga som jaquardvävda.
Användarens profilbild
Av jennychangala
Bollen skrev:Köp Zaran nu + en begagnad Wellen när du sparat ihop till en :D

Jag har båda och tycker de kompletterar varandra, men Zaran är snäppet bättre i avlastning och smidighet enligt mig. Tycker att den faktiskt är stadigare och mindre stretchig än min Wellen. Tycker stadgan är nästan viktigast när bebis blir tyngre. Zaran är mjuk och underbar från början, medan Wellen verkligen behöver gås in (har haft en ny Wellen också som nästan var raspigt sträv).

Bär i båda dagligen och tycker att jämfört med korskypertvävda sjalar så är dessa 100 ggr bättre vad gäller avlastning och smidighet. Ttycker de korskypertvävda jag haft (3 st Easycare, 1 Didy, 1 tunn Hoppe, 1 vanlig Hoppe, 1 Amazonas CS) lätt känns slappa och sladdriga och inte alls lika spänstiga som jaquardvävda.

:D Bästa alternativet hitills!
Användarens profilbild
Av Ullegulle
Får man rösta om man bara går på det estetiska och inte har någon aning om hur sjalarna är...? :hide:
Jag röstade på Zaran, tyckte wellen var för pastellig i färgerna.. :oops:
Användarens profilbild
Av Bollen
jennychangala skrev:
Bollen skrev:Köp Zaran nu + en begagnad Wellen när du sparat ihop till en :D

:D Bästa alternativet hitills!
Alltså en väl ingången Wellen borde ju nästan vara dyrare än en ny :wink: Om den inte är för sliten vill säga.

Tycker nog att Wellen är outstanding när det gäller skönhet med sitt speciella mönster och de fantastiska färgerna. Har inte sett en Lind på riktigt så den kanske inte är lika fin som de andra (man vet ju aldrig ;)). Men vad gäller avlastning och hur förlåtande sjalen är när man knyter lite slarvigt så vinner Zaran.

Så gör så - köp en Zara nu och invänta rätt begagnade Wellen och spara under tiden!!! Tycker jag i alla fall :D
Användarens profilbild
Av jennychangala
Ullegulle78 skrev:Får man rösta om man bara går på det estetiska och inte har någon aning om hur sjalarna är...? :hide:
Självklart får man det! :wink: :D
Av Jinxan
Ullegulle78 skrev:Får man rösta om man bara går på det estetiska och inte har någon aning om hur sjalarna är...? :hide:
:iagree:
Zaran blev jag också sugen på.. Fast då tror jag min karl blir galen eftersom jag inte fått hem senaste inköpet ens. :)
Användarens profilbild
Av jennychangala
Om jag nu slänger in en använd Wellen Forest (Myrten är kanske så snäll att hon säljer sin till mig) är då inte det en underbar mellanväg som kanske t.om. blir bättre. Vad säger ni? Här finns en bild på den (och Myrten). :) Den är vacker! :D

http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewt ... p?t=107506
Användarens profilbild
Av Bollen
jennychangala skrev:Om jag nu slänger in en använd Wellen Forest (Myrten är kanske så snäll att hon säljer sin till mig) är då inte det en underbar mellanväg som kanske t.om. blir bättre. Vad säger ni? Här finns en bild på den (och Myrten). :) Den är vacker! :D

Är den mjuk och go och lagom lång så KÖP!!!!
:twisted:
Användarens profilbild
Av Myrten
Bollen skrev:
jennychangala skrev:Om jag nu slänger in en använd Wellen Forest (Myrten är kanske så snäll att hon säljer sin till mig) är då inte det en underbar mellanväg som kanske t.om. blir bättre. Vad säger ni? Här finns en bild på den (och Myrten). :) Den är vacker! :D

He, he, anledningen till att jag vill sälja är att jag inte orkar ingosningsperioden! Den får jag tyvärr överlåta till någon annan. Annars är det den vackraste sjalen jag har.
Användarens profilbild
Av jennychangala
Myrten skrev:
Bollen skrev:

He, he, anledningen till att jag vill sälja är att jag inte orkar ingosningsperioden! Den får jag tyvärr överlåta till någon annan. Annars är det den vackraste sjalen jag har.
Jag har nog tålamodet att gosa in den! :wink: Är ju det billigaste alternativet i allafall. Nästan två i en.... :vågen: Och stillar troligtvis den här :twisted: för ett tag. Den är för bedrövlig. Idag sa den till mig att jag behöver en beco också..... :shock:
Användarens profilbild
Av Myrten
jennychangala skrev:
Myrten skrev:
Bollen skrev:

Jag har nog tålamodet att gosa in den! :wink: Är ju det billigaste alternativet i allafall. Nästan två i en.... :vågen: Och stillar troligtvis den här :twisted: för ett tag. Den är för bedrövlig. Idag sa den till mig att jag behöver en beco också..... :shock:
Vänta du bara, snart är din profillista dubbelt så lång som den är nu...
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?