Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ponyo
Hihihi, nu har jag fått tummen ur och beställt.
Men min son som har noll intresse för mjuka djur och dockor kommer knappast bry sig. Denna docka gör jag åt mig själv. :D
Användarens profilbild
Av zandrama
Nu ska jag stoppa armar och ben, sy igen lite, stoppa kroppen och sy samman allt ihop. Jag är redan lite kär i dockan själv, det är som de säger, den får personlighet när man jobbar med den. :heart:
Av FiaLisa
Måste man använda ull till stoppningen? Måste måste man väl inte men vad vinner man? Jag har väldigt mycket syntetisk vadd här hemma och funderar på om jag skulle kunna använda den istället.
Användarens profilbild
Av zandrama
Såhär står det i mitt häfte "Mjuka dockor - stora och små" av Karin Neuschütz:
"Ull är ett levande material som ger dockan mer värme och tyngd än syntetvadd. För ylleallergiker är förstås det senare ett alternativ/.../."
Av FiaLisa
Aha. Tack, zandrama! Jag ska nog köpa det där häftet innan jag beställer något material till någon docka.
Användarens profilbild
Av zandrama
Häftet beställde jag samtidigt som docksatsen. :)
Sen finns boken "Waldorfdockor " av samma författare oftast på biblioteket.
Användarens profilbild
Av puppan
Jag har också beställt och ska sy till mina småtjejer i julklapp. Har inte fått tummen ur riktigt än bara. :roll:

Jag tänkte också beställa från Berglunds och mailade till dem säkert 5 ggr i augusti. Till slut gav jag upp när jag aldrig fick något svar...
Beställde från Siw istället.

zandrama: Vilken storlek har du beställt? Får jag fråga vad du betalade för två dockor inkl frakten?
Användarens profilbild
Av zandrama
puppan skrev:Jag har också beställt och ska sy till mina småtjejer i julklapp. Har inte fått tummen ur riktigt än bara. :roll:

Jag tänkte också beställa från Berglunds och mailade till dem säkert 5 ggr i augusti. Till slut gav jag upp när jag aldrig fick något svar...
Beställde från Siw istället.

zandrama: Vilken storlek har du beställt? Får jag fråga vad du betalade för två dockor inkl frakten?
Berglundarn var i Australien i augusti fick jag veta när jag fick svar. Jag betalade 550 kr ungefär inkl ull, arbetshäfte och frakt. Bara docksatserna skulle ha kostat 205 kr tror jag exkl frakt. Jag beställde en 40 cm och en 30 cm.
Av FiaLisa
Hjälp vad jag är sugen att beställa docksatser. Jag har dock för många andra projekt på gång redan men jag följer denna tråd med spänning. Det ser ut att vara så himla kul. Att jag skulle kunna göra dockor som ser lite asiatiska ut lockar verkligen eftersom det är knepigt att få tag i sådana vanliga dockor. :eld:
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
FiaLisa skrev:Var köper man boken och docksatser?
Här kan man också beställa materialsats! http://www.waldorfbutiken.se/
Har inte beställt själv, men de var snabba och trevliga att svara när jag mailade för att kolla om man bara kunde köpa tyg och tråd (resten hade jag hemma redan) istället för enbart färdiga satser.

Såg jag dessutom att de lagt ut på hemsidan att man kan köpa metervara och lösa trådrullar numer - så de verkar helt klart vara service minded! :-D
Av FiaLisa
CrazyMagpie skrev:
FiaLisa skrev:Var köper man boken och docksatser?
Här kan man också beställa materialsats! http://www.waldorfbutiken.se/
Ytterligare ett ställe. Vad kul!

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?