Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Tyche
Klart man kan, du gör ju det :wink:
Jag föredrar att knyta under rumpan, för det ger mer avlasning tycker jag. Men när dom varit små har jag oxå knytit runt dom istället - mest för att dom inte ska trilla ur :lol: :lol:
Användarens profilbild
Av mari_tres
Om man vill ha stöd bakom ryggen kan man ha banden bakom ryggen på barnet, och sedan göra en tvist och sedan föra dem ner under benen på barnet,
Men protesterar han inte så är det nog ingen fara :)
Användarens profilbild
Av P
mari_tres skrev:Om man vill ha stöd bakom ryggen kan man ha banden bakom ryggen på barnet, och sedan göra en tvist och sedan föra dem ner under benen på barnet,
Men protesterar han inte så är det nog ingen fara :)
:iagree:
Så gör jag
Användarens profilbild
Av Bara_jag
Åååå, vilken fin MT
Men om man knyter så högt upp om ryggen (i midjehöjd) på bebis... losar man inte C-positionen i ryggraden då? :hmm: Jag är nybörjare på detta dock så det var bara en reflektion från min sida, har ju surfat runt här ett tag nu och sett massor av knyt-klipp och läst massor om hur och varför man ska bära si och så och inte så...

http://www.pepplon.se/information.php?info_id=25

Detta MT-knyt gillar jag, då man lägger bandet över rumpan och tvinnar lite neråt innan man lägger resten av bandet under benen och bak. Känns tryggt att ha lite band över benen också.

http://www.youtube.com/watch?v=DKZ-nAlnjM8

Snälla någon, kommentera... tack. :oops:
Användarens profilbild
Av mari_tres
Bara_jag skrev:
Detta MT-knyt gillar jag, då man lägger bandet över rumpan och tvinnar lite neråt innan man lägger resten av bandet under benen och bak. Känns tryggt att ha lite band över benen också.

Sån tvist som hon gör i filmen är det jag menar :wink: Svårt att förklara i ord... :lol:
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Jag tycker inte det avlastar så bra att knyta så, men det stöttar upp ryggen (om barnet har en tendens att kasta sig bakåt...). Min man knyter alltid så, men han är ju mycket starkare i axlarna och övre delen av ryggen än vad jag är.
Av RosiePosie
Bara_jag skrev:Åååå, vilken fin MT
Men om man knyter så högt upp om ryggen (i midjehöjd) på bebis... losar man inte C-positionen i ryggraden då? :hmm:
Men precis så tänker jag också! DÄrför lite jag frågade experterna här! :wink:
Jag har sytt MT:n själv av gamla gardiner också gjorde jag banden så jedra tunna, så dom avlastar knappt bra hur jag än har dom. DOm ligger inte bra över axklarna heller, ska göra om till tunnare tyg,
Av RosiePosie
Inte tunna, utan smala!
<fel ordval för fasiken.. :wink:
Användarens profilbild
Av vovvemor
RosiePosie skrev:
Bara_jag skrev:Åååå, vilken fin MT
Men om man knyter så högt upp om ryggen (i midjehöjd) på bebis... losar man inte C-positionen i ryggraden då? :hmm:
Men precis så tänker jag också! DÄrför lite jag frågade experterna här! :wink:
Så tänker jag med, och har försökt undvika det. Jag vill gärna hålla små ryggar rundade när jag bär långa stunder... Har ingen aning om det är skadligt eller så, men det känns som att lite av grejen med det försvinner. Äh, jag vet inte.
Användarens profilbild
Av lillvilda
Jag knyter så som du rosieposie med små bebisar, ex min 1 veckas gamla son nu och med mina första son tills han var ca 1 månad. Jag knyter inte åt så hårt så bebisarna har haft sina rundade ryggar iaf. De väger inte heller så mycket då så det blev adlrig tungt, dessutom satt de med benen i innanför första tiden så därför var det ingen mening med en twist. När de blev lite större och satt med benen utanför körde jag twist varianten.
Användarens profilbild
Av Bara_jag
RosiePosie skrev: Jag har sytt MT:n själv av gamla gardiner också gjorde jag banden så jedra tunna, så dom avlastar knappt bra hur jag än har dom. DOm ligger inte bra över axklarna heller, ska göra om till tunnare tyg,
Den är ljuvlig iallafall. Ska nog försöka mig på att sy en jag med. Bara jag får lånat en symaskin av någon snart. :D

Det har droppat in lite svar iallafall, verkar som det går bra att knyta så som du gör när dom é pyttiga, men att man ska "flytta ner" bandet till rumpan när dom blir större. Du får nog göra som din magkänsla säger... den brukar man kunna lita på.

Lycka till,
Åsa
Av Clementin
Jag tycker bäst om att knyta så, gillar inte riktigt att ha knuten under rumpan på dem, tycker att det blir obekvämt.. Men med ett större barn blir det iallafall knut under rumpan för annars blir det för tungt för mig.
Användarens profilbild
Av Scharlott
Bara_jag skrev:Detta MT-knyt gillar jag, då man lägger bandet över rumpan och tvinnar lite neråt innan man lägger resten av bandet under benen och bak. Känns tryggt att ha lite band över benen också.

Den knytningen med tvist gillar jag. Upplever det som man bär barnet närmare sig jfr med om man inte knyter tvist, och för min del känns det mer avlastande 8)
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?