Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av solängel
Sannasmamma skrev:jag vill också få en mössa stickad, men jag kan inte byta med nåt.. nån som vill byta mot pengar 8) :lol:
If the price is right... 8) :wink:
Användarens profilbild
Av solängel
Maerion skrev:Förhandstitt från mig kommer här!

Bild
Vilka härliga färger! Vilket garn är det?
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
solängel skrev:
Sannasmamma skrev:jag vill också få en mössa stickad, men jag kan inte byta med nåt.. nån som vill byta mot pengar 8) :lol:
If the price is right... 8) :wink:
shot baby, jag är lättlurad :lol:
Användarens profilbild
Av solängel
annachen skrev:Det låter ju spännande det här.... får man fråga hur de här bytestrådarna funkar egentligen? Har inte riktigt fattat galoppen :oops:
Man skickar pm till den som samordnar bytet, i detta fallet Zmurfan (fast nu är det ju stängt) och så får man ett pm tillbaka med adress till den man ska skicka till. Sedan tillverkar man sin lilla pryl, skickar iväg den till mottagaren och hoppas att man träffat mitt i prick vad gäller tycke och smak. Och sedan sitter man och väntar på att postis ska komma med ett paket till en själv också, från någon annan på byteslistan. Oftast är man hemlig tills mottagaren fått sin sak.
Användarens profilbild
Av solängel
Jag är förresten också klar. Jag är ju numer gräsänka vissa kvällar i veckan, så igår satt jag och stickade och virkade nästan klart. Och så blev det klart ikväll. Skickar imorgon.

Färgen blev klar direkt när jag såg vem mottagaren var, däremot fick jag klura lite på modellen... Hoppas det blir bra.
Användarens profilbild
Av Maerion
solängel skrev:
Tack!

Det är drops eskimo.
Användarens profilbild
Av zmurfan
solängel skrev:
annachen skrev:Det låter ju spännande det här.... får man fråga hur de här bytestrådarna funkar egentligen? Har inte riktigt fattat galoppen :oops:
Man skickar pm till den som samordnar bytet, i detta fallet Zmurfan (fast nu är det ju stängt) och så får man ett pm tillbaka med adress till den man ska skicka till. Sedan tillverkar man sin lilla pryl, skickar iväg den till mottagaren och hoppas att man träffat mitt i prick vad gäller tycke och smak. Och sedan sitter man och väntar på att postis ska komma med ett paket till en själv också, från någon annan på byteslistan. Oftast är man hemlig tills mottagaren fått sin sak.
Fast vill du väldigt gärna vara med i mössbytet, annachen, så skulle det gå att peta in någon till i byteslistan. Det är inte helt omöjligt.
Användarens profilbild
Av solängel
Maerion skrev:
solängel skrev:
Tack!

Det är drops eskimo.
Gissade nästan det. Det är ett av mina favoritgarner. Stickade en jättesnygg jackkofta i det, men den blev lite för tight, så syrran fick köpa av mig den... *snyft*
Användarens profilbild
Av annachen
zmurfan skrev:
solängel skrev:
Fast vill du väldigt gärna vara med i mössbytet, annachen, så skulle det gå att peta in någon till i byteslistan. Det är inte helt omöjligt.
Tack, vad snällt :) Men jag såg att de flesta vill ha stickade och i den här familjen är det bara maken som kan sticka.... men jag ska hålla utkik kommande månader om det blir nåt som jag kan knåpa ihop... Hemskt rolig idé i allla fall!!
Användarens profilbild
Av zmurfan
annachen skrev:
zmurfan skrev:
solängel skrev:
Tack, vad snällt :) Men jag såg att de flesta vill ha stickade och i den här familjen är det bara maken som kan sticka.... men jag ska hålla utkik kommande månader om det blir nåt som jag kan knåpa ihop... Hemskt rolig idé i allla fall!!
Sticka, virka eller sy går bra. Bara inte papier mache eller cement? Eller vad var det någon sa längre bak i tråden?
Användarens profilbild
Av Sassi
Hej Zmurfan och alla andra!

Åhhhhhhhhh vad deppad jag är att jag inte kom med i detta forum i tid!!!
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Så himla kul idé!!!!

Får du in någon annan som är lika ledsen som jag så kan jag gärna sticka en mössa! Jag är en fena på mösstickning! Men vill ju ha en i byte....

Annars skall jag hänga på låset till nästa månad!

Suck!
Användarens profilbild
Av Maerion
Sassi - Jag kan gärna göra en till så kan du och jag byta om du vill! :D Även om det inte blir riktigt lika hemligt då ;)
Användarens profilbild
Av LisaMarie
Nu har jag inhandlat gran till min hemliga mottagare. Jag tror att jag är rätt ute vad gäller färgsättning, men jag gör en vild chansning på mönstret... Känner mig lite nervöspirrig!
Av corona
Jag är klar :vågen:
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 33

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?